And we have lift-off: P-Edge Media lanceert BelStatus App

29 reacties

iPhone-gebruikers met een T-Mobile abonnement die tegen het einde van hun maandelijkse belperiode nerveus de billen tegen elkander knijpen uit angst voor dure belminuten en SMS-jes buiten de bundel kunnen nu opgelucht ademhalen: de Nederlandse ontwikkelaar P-Edge Media heeft een klein programmaatje uitgebracht dat je gebruikergegevens van minuut tot minuut keurig in beeld brengt.

Natuurlijk heeft T-Mobile ook zelf een soortgelijke oplossing voorhanden in de vorm van de belstatus web-app, maar deze is aanzienlijk minder gepolijst en moet bovendien de handige functie ontberen waarmee je kunt aangeven op welke dag van de maand je nieuwe periode ingaat, zodat je in één oogopslag de verhouding tussen je belgedrag en de resterende abonnementstijd kunt aflezen.

Warm aanbevolen voor controlfreaks, mensen met een te klein abonnement en/of een te kleine beurs en lezers die niet van roze houden. Voor de prijs hoef je het niet te laten: voor slechts €1,59 ben je een vrolijk nieuw icoon op je iPhone rijker.

Meer informatie:
BelStatus in de iTunes Store
Martin van Spanje interviewt Martin van Spanje

Reacties

29 reacties
  • Profielfoto
    Yip

    Voor de prijs hoef je het niet te laten: voor €1,59

    Voor de prijs hoef ik het niet te laten?
    Hier hoort geen geld gevraagd voor te worden…. :angry:

  • Profielfoto
    Appa

    Ik heb hem gekocht, werkt prima.
    Ik gebruikte hiervoor de webapp van t-mobile maar die wekte nooit goed.
    Dit werkt geweldig, zeker het geld waard!

  • Profielfoto
    GodzillaPresley

    Hoezo ‘hier hoort geen geen gevraagd voor te worden’?
    De ontwikkelaar heeft er tijd in gestoken, dus mag hij er geld voor vragen. Simpel.

  • Profielfoto
    Fraser

    Lijkt me erg cool!
    Nu alleen nog voor Vodafone…

  • Profielfoto
    Matthijssos

    @ Kasperpiano: ouwehoer niet zo als een kleuter, groot gelijk dat de ontwikkelaar een kleine bijdrage vraagt.
    Ik gun hem die 1,59 van harte, en het zal 1 van mijn eerste apps worden zodra ik een iPhonetje heb.

  • Profielfoto
    Chantal C.

    De web-app van T-Mobile werkt prima. Ga er dus niet voor betalen.

  • Profielfoto
    carpebios

    IK qoute even “De web-app van T-Mobile werkt prima. Ga er dus niet voor betalen.” Niks nieuws dus, maar krijg ik dan ook 1.59 van iedereen?

  • Profielfoto
    ewi

    Momenteel is deze app niet beschikbaar in Belgische iTunes Store. Misschien is dat geen issue want het werkt misschien alleen met t-mobile? Of werkt het ook met andere providers? Want dan zou het voor Mobistar in België ook goed van pas komen.

    Heeft er iemand een idee hoe het werkt? Gaat het kijken bij t-mobile of houdt de app je echte iPhone verkeer bij?

  • Profielfoto
    Yip

    @ Matthijssos:
    Ouwehoer zelf niet zo. let op je taalgebruik a.u.b.

    Een beetje vriendelijker mag wel hoor. Een iets lagere prijs van 79 cent was veel realistischer geweest.

  • Profielfoto
    nielsth

    een vrolijk nieuw icoon is het niet René. Maar ik heb van P-Edge begrepen dat daaraan gewerkt gaat worden. Awesome:)

  • Profielfoto
    nielsb

    Waarom werkt deze app bij mij niet?
    Gisteren geinstalleerd,maar aantal minuten en smsjes zijn nog steeds hetzelfde als gisteren. T-mobile website zelf is wel up-to-date.

    Er staat bij de gegevens zijn bijgewerkt tot 20-10-2008.
    Als ie 4 dagen achterloopt schiet het toch nog niet echt op?

  • Profielfoto
    wmtools40

    Hier werkt het dus ook niet. Hij geeft alleen de resterende dagen aan maar geen enkele informatie over belminuten of sms berichten. Wanneer ik dit aanvink bij de instellingen krijg ik de mededeling: De gegevens kunnen momenteel niet worden opgehaald. Lekker dan.

  • Profielfoto
    MacToob

    Erg fijn…

    Erg confronterend….

  • Profielfoto
    Genius

    Super!!

    Hier zat ik op te wachten, via de t-mobile site is het veel te veel gedoe!

    Handige app, vind ik de 1,59 euro wel waard. Wat is 1,59 nou? Gun de makers van deze appjes ook wat. Voor 1,59 koop je tegenwoordig niet eens een pilsje.

    Toppertje, eindelijk weer een app die ik ook daadwerkelijk ga gebruiken.

    Heb inmiddels al zoveel muk op mijn iphone staan, waarvan ik de helft niet eens gebruik, haha :D

  • Profielfoto
    wjzijderveld

    Ik hou het ook lekker op de webapp van T-Mobile zelf…

  • Profielfoto
    Oost

    Als bij jou de webapp niet werkt, dan werkt deze app ook niet. :S Dat hadden ze zeker wel even mogen melden!!!!

    1,59 voor niks uitgegeven.. :sealed:

  • Profielfoto
    Spongebob

    ff muggenziften: tweede paragraaf: “onberen” moet zijn “onTberen”

  • Profielfoto
    Cenobyte

    Ik vind dat Karpepiano gelijk heeft: voor een app die jouw belstatus en resterend beltegoed weergeeft zou je geen geld voor hoeven moeten betalen. Ik begrijp wel dat de ontwikkelaar er tijd in gestoken heeft en dat waardeer ik, maar ik koop zo’n programma ook principeel niet.

  • Profielfoto
    Rene Bouwmeester

    Dank Bob, aangepast. Blijven ondingen. Beren.

  • Profielfoto
    MouseMighty

    Volgens mij werkt de app niet als de website van T-Mobile het laat afweten. Wat op zich ook wel logisch is aangezien ook deze app gebruik met maken van je persoonlijke login gegevens.@alle bob vet goedkopie krenterige gasten: Een handige app die je geld kan besparen heb je er na 1 maand allang uit. Hoop niet dat we ooit samen een biertje of wat dan ook gaan drinken tenzij jullie alleen maar kraanwater drinken. :sealed: Iets uit principe niet kopen is wat anders dan zeggen dat het duur is en/of gratis moet zijn. Er is nl een gratis variant alleen werkt die minder goed. Kortom je hoeft niets maar laat iemand die er tijd (dus geld) in heeft gestoken er iets aan terug verdienen.

  • Profielfoto
    Cenobyte

    Het gaat mij niet om de 1,59 MouseMighty. Ik ben gewoon de mening toegedaan dat dit een dienst zou moeten zijn van T-Mobile. Ik verwijt het dus niet de maker van de app, ik verwijt het T-Mobile dat zij de app niet omarmen en gratis aanbieden. Daarom blijf ik ook gewoon gebruik maken van de webapp.

    En nee ik ben niet krenterig, zoals alle krenten hier die eerst het goedkoopste abo nemen en vervolgens deze app nodig hebben om te kijken hoezeer ze weer met de hakken over de sloot gaan deze maand!
    :D

  • Profielfoto
    Chantal C.

    Eens met cenobyte…

  • Profielfoto
    Paine

    Belachelijk eigenlijk dat niet elke telefoon zoiets standaard heeft ingebouwd. Of anders dan wel via website van de provider, maar dat is meestal ook niet zo duidelijk als dit programmaatje.

  • Profielfoto
    stevenxs

    @Paine
    Alle Mobiele telefoons die een PIN2 hebben een kostenteller al sinds jaren ingebouwd. het is de provider die er voor kiest de PIN2 niet vrij te geven. waardoor klanten onmogelijk hun belgedrag kunnen bijhouden. Het ligt dus niet aan de telefoons maar aan de provider.

  • Profielfoto
    iPod Jimmy

    Duwds. Dit is ook gratis op t-mobile te krijgen. Moet je even inloggen bij my t-mobile met je iphone en dan iphone gadget aanzetten. Dat is wel via Safari. Maar ziet er beter uit.

  • Profielfoto
    Joid

    Wauw iPod Jimmy, zo meteen ga je ook vertellen dat er in de huiskamer een knopje zit waarmee je het licht aan en uit kan doen!

  • Profielfoto
    nervus

    @Joid:
    Nooit geweten.. bedankt voor de tip ;) :D

  • Profielfoto
    Koen K

    Ik heb de applicatie gekocht, maar ik vind het echt lelijk.

  • Profielfoto
    NoiA

    werkt wel maar de interface vond ik ook lelijk ja