Microsoft haalt Bill Gates en Jerry Seinfeld van de buis

Door: Koen van Tongeren - 31 reacties

Twee weken nadat de groots aangekondigde Microsoft goodwill campagne van start ging met rijkaard Bill Gates en grappenmaker Jerry Seinfeld in de hoofdrol van start ging moeten we al weer afscheid nemen van de heren. Microsoft heeft bevestigd dat het bij de huidige twee commercials zal blijven. Een woordvoerder zegt dat dit van te voren gepland was. Op internet gaan echter geruchten dat negatieve reacties ten grondslag liggen aan het opschorten van de reeks waar Jerry Seinfeld $10 miljoen voor ontving.

Microsoft stopt echter niet met de Windows imago campagne maar ruilt Seinfeld en gates nu in voor een John Hodgman look-alike PC mannetje dat een keur aan stoere, spannende en inspirerende professionals inluidt die vertellen waarom nou juist de PC zo geschikt is voor hun werk. Een meer conventionele campagne dus die waarschijnlijk effectiever zal zijn voor het PC imago dan het dynamische Seinfeld/Gates duo, dat wist Apple al in de jaren ’90.

Reacties

31 reacties
  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Dit is de beste keus die Microsoft ooit gemaakt heeft.
    Wat een slappe hap.

  • Profielfoto
    Quad_User

    haha, duidelijk de spreekwoordelijke plank misgeslagen…

  • Profielfoto
    solutions

    Erg jammer. Ik begon ’t net leuk te vinden.

  • Profielfoto
    Nikita

    Prachtig om te zien dat ze zelfs de reclamecampagnes van Apple kopiëren:P

  • Profielfoto
    iJoost

    Maar… Nu zullen we helemaaaaaal niet meer weten waar het over ging. Ik had nog de hoop dat dat in latere “afleveringen” misschien wel duidelijk zou worden.

  • Profielfoto
    sasquatch

    het is toch wel echt hun imago aan het worden: ‘tis niet echt af maar we doen het toch

  • Profielfoto
    Regex

    @sasquatch :

    Ow je bedoelt net als de iPhone?

  • Profielfoto
    snipper

    Doorgaan met (een character uit) het verhaal wat je concurrent eindeloos heeft uitgemolken.. ik zou geen extremer voorbeeld van creatieve armoede kunnen bedenken. Dit is precies het verschil tussen Apple en MS: Visie vs meelopen. :D

  • Profielfoto
    Mr Evil

    Ik begon de video’s erg te waarderen, jammerdat ze er al mee stoppen

  • Profielfoto
    sven-

    Je ziet het iedere keer opnieuw. Microsoft kan niet innoveren. Zodra ze het proberen gaat het fout, en proberen ze vervolgens maar weer Apple na te doen. Erg treurig dat bedrijf dat Microsoft heet. Gelukkig heb ik daar niets meer mee te maken zeg.

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Microsoft denkt dat alles met geld te koop is.
    Het gaat om passie en dat hebben ze gewoon niet.

  • Profielfoto
    hahaha... wat slecht

    is die i’am a PC commercial (de microsoft versie) al ergens te vinden ?
    ik heb het idee dat ik een link over het hoofd het gezien.

  • Profielfoto
    FG
  • Profielfoto
    Luidspreker

    Windows bashen. Zoek een leven…..

  • Profielfoto
    Steve Brooklyn

    LOL deze is echt wel super vet 1984!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=7UQEO811YEM&feature=related

    als je ze zit te kijken… briljante humor trouwens:)

  • Profielfoto
    Undaunted

    @Steve Brooklyn indd leuk :O)

  • Profielfoto
    TheM4inframe

    Ik vond die laatste juist leuk :O

  • Profielfoto
    reven

    Zou het aan mij liggen?

    30.000 mensen zagen mijn alternatieve ad voor Mircosoft…
    http://www.youtube.com/watch?v=jkUW06drzN0

    Misschien een beetje te veel Apple in gestopt?

    :)

  • Profielfoto
    rngrts

    Was net ff op http://www.nytimes.com om de laatste avonturen van de Lehman brothers te lezen. Werd afgeleid door een fantastische Apple ad. Have a look !

  • Profielfoto
    maxim22

    spijtig, ik vond ze wel leuk

  • Profielfoto
    prullenbak

    Ik las ergens dat er veel beroemde mensen in de reclames komen…ik denk dat het best kan werken. Dat je het pc-mannetjes look a like ziet zeggen “Hello, I’m a pc” en dat er dan allemaal beroemde mensen volgen die ook “PC” zijn…omdat windows voor iedereen is en heel veelzijdig enzo…Dat kan voor een reclame zeker goed werken. en mooier: ZONDER apple af te zeiken. Kunnen ze nog wat van leren…

    Ik ben iig heeel benieuwd!

    Het is niet na-apen of kopieren, het is een sterk staaltje “wie de bal kaatst kan hem terugverwachten”Het PC-mannetje is het populairst van de twee uit de mac-reclames, hoe slim is het om daar gebruik van te maken? juist, heel slim!

  • Profielfoto
    BigAL

    echt eeuwig jammer… vond ze geweldig.

  • Profielfoto
    bassbug

    Wat een afgang….

  • Profielfoto
    soulutions

    Ach, dan neemt Window’s ‘And I’m PC’ over.. komt Apple met weer een nieuwe commercial… gaat Windhoos daar weer mee aan de haal… en zo blijven bezig ;)

    Hou nou toch op met dat gejat, oncreatieve mensjes van Windhoos!:p

  • Profielfoto
    Hanky Dussen

    Heeft die Seinfeld toch mooi even 5 miljoen per filmpje meegepikt…. :O

  • Profielfoto
    Monsta

    Ze hadden dat geld veel beter kunnen sparen voor onze Nellie Kroes wegens allerlei rechtzaken. Wat een afgang weer. Zat nog heel even te twijfelen om van de week een XP laptop te kopen, maar dit bevestigd m’n gevoel weer; bij Apple weten ze waar het om draait en delen die magie met de gebruiker. (geeft nog even een blik aan de Air book voor ’t slapen gaan)

  • Profielfoto
    Neptunus

    Die reclame op de site van de NYT is trouwens wel te vet! Hoeveel geld zou dat kosten? :O

  • Profielfoto
    kwartel

    Jammer, na de tweede waarbij ik niet bij kwam van het lachen, (Give me a little robot!) zat ik tich wel te wachten op de derde.

  • Profielfoto
    ianus keller

    In de serie van “What’s on your powerbook” met de grootvader, komt ook een standup comedian voor: http://www.youtube.com/watch?v=BtVzZ9EgK1I

    Doet me erg denken aan Seinfeld!