iPhone krijgt billenkoek van Tros Radar

Door: Lucas Raggers - 128 reacties

Vanavond krijgt de iPhone er genadeloos van langs van Antoinette Hertsenberg. Tros Radar behandelt vanavond namelijk maar liefst 500 klachten die na een oproep binnenkwamen. De grootste klacht blijkt het bereik te zijn van de 3G-verbinding. T-Mobile zal een PR-manager naar de studio sturen om Antoinette van repliek te dienen.

Benieuwd wie de schuld krijgt van alles? T-Mobile of Apple? Zet je schrap, vanavond om 20.30 bij ‘de grootste familie van Nederland’.

Reacties

128 reacties
  • Profielfoto
    MackieII

    Ik wordt een beetje moe van Tros Radar, kunnen ze niet beter
    een onderwerp over Ziggo uitzenden kan namelijk weer niet
    mijn mail bekijken :angry:

  • Profielfoto
    So Klear

    Ben benieuwd of de klachten dan over de iPhone zelf gaan of meer omtrent de service van T-mobile….

  • Profielfoto
    univers11

    die PR manager mag mij eens uitleggen waaron de verbinding zovaak weg is, en niet alleen bij de iPhone.

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Ze gaat maar lekker haar gang. Volgens mij houdt ze zelf ook wel van billenkoek.

  • Profielfoto
    Mandarijntje

    Tros Radar doet gewoon goed werkt hoor.
    Voelen jullie je nou persoonlijk geraakt door dat ze de iPhone gaan behandelen -_-

  • Profielfoto
    diotav

    Hopelijk is mijn TV vanavond aangesloten .. wil dit best zien namelijk!:D

  • Profielfoto
    Job Versloot

    Mijn belstatus bij my t-mobile ligt er weer uit… zucht…. Bereik is ook verschikkelijk

  • Profielfoto
    LEXY

    Geen PR-manager van Apple? Lafaards!!!
    Maar goed, laat in ieder geval die T-Mobile knakker maar flink met de billen bloot gaan…

  • Profielfoto
    diotav

    TAS ligt er trouwens ook landelijk uit .. :sealed:

  • Profielfoto
    fnk

    Zucht! Here we go again……….

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Ik vind dit echt een negatief zeikprogramma. Niet omdat ze de iPhone nu gaan aanvallen… dat vond ik altijd al zo.
    Alleen de zuurpruimen al die in het publiek zitten om te zeiken over iets dat het niet goed doet.. get a life!
    Daarnaast is die Hertsenberg van de SP en heeft dus een hekel aan het kapitalisme.

    Dit programma brengt gewoon nette bedrijven grote schade toe door eigen rechtertje te spelen.

    Ik vind de iPhone gewoon een keurig apparaat waar niet veel mis mee is. Alleen de batterij is gewoon wat snel leeg. Ik heb tot nu toe gewoon altijd bereik gehad met 3G.

  • Profielfoto
    danielpunt

    Ik hoop dat ze mijn uiterst positieve feedback ook mee nemen.:)

  • Profielfoto
    Maced.2

    ik kijk er naar uit…….:D :D

  • Profielfoto
    jeroentje

    dit wordt het einde van de iPhone, gaat helemaal gesloopt worden door de tros.. in de sleur van deze sloop tornado wordt het computer merk Apple ook mee genomen.

    Wie kent er nog exota ;)

  • Profielfoto
    Neptunus

    En anders is daar nog Uitzendinggemist.

  • Profielfoto
    Gijs Raggers

    Welke iPhone gebruiker kijkt nu in godsnaam naar de tros?!

  • Profielfoto
    jeroentje

    De website van tros radar is niet eens bekijkbaar op de iPhone ??? hoe zo objectief.. ???

  • Profielfoto
    svan

    Of Radar nou van veel muggen olifanten maakt of niet, buiten de stad is de 3G echt bedroevend. En niet alleen 3G, probeer maar eens een telefoongesprek in de trein tussen A’dam en Maastricht te voeren.. Zelfs met 3G uit.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Iedereen kan nu wel heel hard tegen Tros Radar gaan schoppen, maar dat je voor je vele honderden euro’s een volledig probleemloos werkend geheel krijgt bij een iPhone met T-mobile abonnement is natuurlijk ook niet helemaal waar.

    En of dat nu aan Apple of aan T-Mobile ligt of aan een combinatie van die twee doet er niet echt toe. Het werkt i.i.g. meestal niet zoals zou moeten en dat mag voor dat geld gewoon niet voorkomen.

  • Profielfoto
    1984
  • Profielfoto
    puccini

    Nou svan, ik kan je meedelen dat het ook in de stad bedroevend is met de ontvangst. Of het nou de schuld is van de iPhone of T-Mobile kan ik niet echt beoordelen, maar bedroevend is het wel ! Die iPhone van mij is retour naar T-Mobile.
    En het is goed dat er een consumentenprogramma is die er aandacht aan besteed. Dat houdt de fabrikanten scherp.
    De iPhone is mijn inziens gewoon te vroeg op in de markt gezet.

  • Profielfoto
    carpebios

    En waarom mijn vpn verbinding het 4 van de 10 doet, in plaats van 10 van de 10 keer. En elke keer als ik een sms wil sturen, dat dat ding 3 seconden over 1 letter doet met de nieuwe firmware

  • Profielfoto
    absoluut

    Ik heb geen klachten meer over mijn iPhone. Het bereik is goed, 3G is goed, etcetera. Sinds 2.0.2 draait dat ding als een zonnetje!

  • Profielfoto
    LEXY

    HAHAHA, ook op OMT gaat de beerput open. Niet te vergeten de barsten op achterkant!!!

  • Profielfoto
    1984

    Via onderstaand formulier kunt u uw iPhone 3G-ervaringen met ons delen.http://www.trosradar.nl/index.php?id=576

  • Profielfoto
    Joor

    Of het nou de schuld is van iPhone of T-Mobile, of een slechte combi, dat maakt natuurlijk in deze niet uit. De bedoeling van Radar lijkt me dat het product er beter op wordt, dat er met de klachten wat gedaan wordt. In dat geval is het natuurlijk altijd goed dat er even aandacht op wordt gevestigd.

    De slechte dekking en de provider zijn voor mij in ieder geval genoeg reden om nog maar even met m’n gehackte eerste generatie iPhone te blijven rondlopen, ben heerlijk tevreden zo…

  • Profielfoto
    the_one

    Ik kijk er naar uit!

  • Profielfoto
    bartvanderveer

    Oh jee…
    Het heilige speeltje van menig Apple fan wordt onder de loep gelegd…
    Wees blij dat er nog iemand durft op te staan tegen grote broer Apple en het bastaard wat T-Mobile heet.
    Probeer als kleine eindgebruiker maar eens een grote vuist te maken tegen die 2…Wedden dat het je niet lukt ?
    En oh ja…
    Bij de TROS staan MAC’s op de buro’s, dus tegen Apple is het niet, meer de combinatie iPhone op het T-Mobile netwerk.

  • Profielfoto
    jeroentje

    ik heb liever dat tros radar zich drukker maakt over de mighty mouse.. :angry:

  • Profielfoto
    Joid

    1984, wil jij Televaaglinkjes voor je houden?

  • Profielfoto
    Skip

    Ik zit ook bij T-Mobile met een HTC en ook daarbij is het hele G3 gebeuren waardeloos… Het zal met name aan T-Mobile zelf liggen denk ik dan

  • Profielfoto
    Genius

    Bij mij draait de iPhone nu ook al een paar weken heel stabiel. In het begin had ik er veel gezeik mee. 3G bereik in Tilburg (waar ik woon) en in Eindhoven (waar ik werk) is trouwens goed te noemen.

    Had tot een paar weken geleden ook soms de neiging om het ding tegen het asfalt kapot te gooien. Liep om de haverklap vast.

    Het enige dat ik nog steeds vervelend vind zijn die stomme reservekopieen in iTunes en eeuwige app-updates. Het lijkt wel of die apps om de dag worden geupdate.

  • Profielfoto
    MacBooky

    Wat me dan wel weer stoort aan Tros Radar is dat ze in de aankondigingen alleen maar over de iPhone praten en helemaal met geen woord reppen over T-Mobile.
    En daarmee al wel bedoeld schade aanrichten aan een produkt/fabrikant terwijl er naar zal blijken toch niet zo heel veel aan de hand is met de iPhone zelf….

  • Profielfoto
    Lacebag

    Ik ben het eens met MacBooky. Best kans ook dat het uiteindelijk enkel over T-mobile gaat, maarja daarmee haal je de headlines niet he.
    En uiteindelijk wordt het een hoop gelul en niks concreets zoals altijd. Ik had als bedrijf mijn advocaten alvast klaargezet om ze zelf is de grond in te werken.

  • Profielfoto
    ctxppc

    het verbindingsprobleem komt van de eerste iPhone-software (2.0). er kwam toen een bericht dat een slechte configuratie de zendmasten belaste en bijna alle 3G-toestellen hebben dit probleem (onopgelost)! Het is de schuld van T-mobile maar vooral de fabrikanten van andere toestellen.

    en het batterijprobleem is gewoon dat Apple de iPhone weer onderschat heeft… Ik gebruik mijn iPhone constant op 3G gedurende 10 uren per dag en ik moet de iPhone gewoon dagelijks opladen in de nacht, ik heb geen echte problemen.
    Alle andere smartphones ben je al beu na 10 minuten en daarom is daar het erger batterijprobleem nooit bekend geraakt! :angry: En de iPhone is zo bekend dat ze gewoon geen enkele andere (smart)phone positief of negatief bespreken! :angry: :angry: :angry: :p

    Let’s see what for other problems there are… And I’ve the fair reason!!! :sealed: :D

  • Profielfoto
    ctxppc

    Wijsneus, je hebt gelijk met de laatste onverbeterde problemen! Ik heb 30 programma’s en ik heb de neiging om maximaal 20 werkelijk te installeren op mijn 2 iPhones en mn iPod touch. Ik hoop dat Steve morgen iPhOS 2.1 en iTunes 8.0 zal presenteren waar deze bugs weg zijn en dat reservekopiĂ«en nu in een andere vorm zijn (incrementatie of achtergrondsysteem of andere “technologie”). :angry:

  • Profielfoto
    defores

    Er zijn toch onlangs door 2 providers aangetoond (meende in Zwitserland) dat het niet aan de iPhone antenne lag.

    Overigens had ik helemaal geen betere verbinding met mijn MDA Vario bij T-Mobile.
    Plus het feit dat T-Mobile mij niet kan wijsmaken dat mijn iPhone in dorpjes ineens minder goed zou functioneren dan in steden dat dat aan de iPhone zou liggen.

    Ik denk dat T-Mobile zelf ook wel door heeft het misschien toch eens het aan hun netwerk zou kunnen liggen.

  • Profielfoto
    Trizan

    Rag hem maar af! Dan wordt die van ons origineler.:)
    Ik heb in ieder geval altijd 3G met 4 streepjes.

  • Profielfoto
    Maverick9898

    Ongeveer de hele Publieke Omroep werkt met Mac. En Radar is opzich een goed programma. Ik vind het ook goed dat ze het probleem van 3G in Nederland aan de kaak stellen. Hetis wel erg raar dat T-Mobile niet een fatsoenlijk 3G netwerk beschikbaar stelt. Al helemaal niet in zo’n klein landje als dat wij hebben. Daar zou je toch zeggen dat het meeste van het land (met name de randstad) wel 3G gedekt is.

  • Profielfoto
    Pete.Z

    Jammer alleen dat de Tros geen interesse meer had in het schandaal rond de Amsterdamse iPhone oplichter,nadat bleek dat andere media er ook aandacht aan zouden besteden.
    Hypocriete greizels,die alleen op kijkcijfers uit zijn.
    Dat ik Mevr.Hertzenberg een grote engerd vindt heeft er niks mee te maken,natuurlijk,maar ik zeg het toch graag.

  • Profielfoto
    Steff

    Blijkbaar vinden Apple zeloten het nooit leuk als een Apple product bekritiseerd wordt.

  • Profielfoto
    Hansfree

    TROS radar is een programma dat lekker achter de hypes aanloopt, het is (en vond ik altijd al) een zeikprogramma. Zo’n lekker zeuren om het zeuren programma. Laat ze maar lekker hun gang gaan, ik heb wel geleerd dat je het geheel met een korreltje zout kan nemen.

  • Profielfoto
    maclover111

    ik ga echt kijken.
    dat 3g is echt de schuld van T-mobile.
    maar verder ben ik wel eens benieuwd.
    vast allemaal van die sukkels
    ze mogen die iphone wel aan mijn geven dan krijgen ze van mijn een sagem;)

  • Profielfoto
    R-Flow

    Ongelofelijk hoe sommige mensen in de verdediging schieten. Toen hier 5 redenen werden gepost om de iPhone niet te kopen was het nog erger. Stel je voor zeg een keertje kritisch naar Apple producten kijken!;)

    Wat ik wel vind is dat dit soort programma’s vaak heel eenzijdig kijken naar problemen. Mentaliteit in grote lijnen: De consument is altijd degene die 100% de dupe is, en het bedrijf zit altijd 100% fout. Is overigens bij Kassa nog tien keer erger dan bij Radar naar mijn mening.

  • Profielfoto
    Gerardosx

    Niet goochem van Apple om uitgerekend met deze gebrekkige provider in zee te gaan. Voor een kwaliteitsproduct moet je de beste partners kiezen. Vodafone of KPN dus. Onbegrijpelijke fout.

  • Profielfoto
    maclover111

    Ja,
    maar apple is toch gewoon goed.
    als er iets fout is dan zegt iedere windows user gelijk (althans me oom)
    ik moet geen apple hebben ben blij met mijn win XP

    :angry:

    @Maverick9898
    Klopt bij Radar dat telefoon team ook :D
    echt stoer.

  • Profielfoto
    R-Flow

    @maclover111

    “maar apple is toch gewoon goed.”

    Ook Apple heeft z’n zaakjes niet altijd op orde. En de laatste tijd komt dat helaas steeds met grotere regelmaat voor.

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Mee eens MacBooky!
    De mensen van Tros Radar zijn net zulke rioolratten als GeenStijl.
    Wat GeenStijl doet met mensen doet Tros Radar met bedrijven.

    Eigen rechtertje spelen met alle gevolgen van dien.

  • Profielfoto
    eiskoud

    Ik vindt het goed dat ze de hele iPhone hype nu eens aanpakken.. tis een leuk telefoontje maar ook niet meer dan dat. we hebben zakelijk zowel iPhones als HTC Touch Pro toestellen en ze lopen bijde zo stabiel als maar is. maar de htc heeft duidelijk betere ontvangst zowel 3G als GPS. en natuurlijk is de interface van de iPhone erg gelikt.. maar als je er dan vervolgens nog niet veel verder komt dan een matige gprs verbinding is het zeker voor zakelijk gebruik geen aanrader. blijft voor mij gewoon een kindergadget voor scooterknulletjes.. maargoed, dat is mijn mening:) gelukkig voor apple denken een hele hoop mensen daar anders over…:D

  • Profielfoto
    cultuurzoeker

    Beste mensen,
    Wist niet dat Hertsenberg SP lid saanhanger is. Dat is ze niet een echt SP lid omdat ik haar progrmma als een berichtje gesturud emt zaken wat dit programma echt moet aanpakken o.a. zaken zoals de hoge kosten van sommige hulpmiddelen voor blinden en het verdwijnen van de regeling van buitengewone aftrekposten. Maar krijg een automatisch berichtje van de TROS. Mar ze doen er niets mee. Dan Kassa deze behandelen zaken op een degelijke wijze.
    Groet van de Cultuurzoeker

  • Profielfoto
    RowanW

    Och jee.. Ik zie de fanboys vanavond al stampend “NIETES!!”, en “VIEZE LEUGENS!” voor de TV schreeuwen.:P

  • Profielfoto
    Geert

    Ik snap echt niet dat iedereen zo zeurt over dit prachtige ding. Ik heb er echt geen enkel probleem mee, hij doet het super, misschien komt dat doordat ik hem in belgië heb gekocht en er gewoon een simkaart van t-mobile in heb gedaan.
    Ik wil dit programma wel ff zien, kan iemand het misschien opnemen en het dan online zetten, ik heb denk ik geen tijd om het te kijken nu.

  • Profielfoto
    Trizan

    @ RowanW

    Indeed! Ze zullen vast met argumenten komen die niet waar zijn waar jij iets van wilt zeggen maar niets tegen kan doen. Nou, het is bijna half 9. Kijkze iedereen.

  • Profielfoto
    defores

    Ik niet hoor Rowan.
    Aangezien er dezelfde klachten ook voor andere mobiele telefoon er zijn zoals Nokia.
    En ik uitervaring weet dezelfde slechte verbinding had met mijn MDA Vario.

    Aangezien ik een 1e generatie iPhone met Vodafone geen problemen heb.
    Met T-Mobile alleen in bepaalde gebieden en mijn telefoon niet het aantal inwoners gaat tellen om goed te functioneren.

    Maak ik me niet druk.
    Wel is het zo zodra 3G aan staat het signaal wat zwakker word.
    Maar dat lijkt me ook wel logisch.

    Het zelfde gebeurd als je een basisstation bij je draadloze modem hebt staan.
    Signaal verstoord elkaar.

    Verder heeft Apple ook niks ontkent er word ook gekeken of er een update aan de chipset kan komen maar de leverancier had vermeld dit wel 3 maand kon duren voor men het af had.

    Maar T-Mobile ontkent/negeert juist het probleem aan hun kant.
    Het is te zot als je provider de schuld gaat afschuiven op je telefoon zonder enig onderzoek te doen en op geruchten af te gaan. Terwijl er onlangs aangetoond is het niet aan de iPhone antenne lag.

    Ik vind het wel goed ze het uitzenden beetje druk op de ketel zetten.
    Van mij mogen ze afzeiken wat ze willen zolang die van mij maar goed werkt;)

  • Profielfoto
    Boyd

    De 3G modus/bereik kon en kan beter. Du moment dat dat verbeterd is, is het toestel zo goed als perfect. Ook nu ben ik al tevreden, hoor. Net als Wazoo (die reactie die ik na de mijne zag toen ik mijn entry wilde aanpassen) heb ik geen zin me te verdedigen tegen al die kritiek.

    update:

    1.
    T-Mobile zegt toe dat het met de klanten via een e-mailadres (zie T-Mobile site) gemelde klacht, binnen 48 contact opneemt over de klacht en welke oplossing daar tegenover staat.
    2.
    T-Mobile is bezig met het verbeteren van het netwerk. In december zouden de problemen zijn opgelost.

    Mijn voorlopige conclusie is dat T-Mobile de verantwoordelijkheid neemt (in overleg met Apple?) voor het slecht genoemde bereik. Tezamen met de updates van Apple zelf, verwacht ik dat in december de iPhone zo goed als perfect zou kunnen zijn qua 3G/bereik.

    De vraag die niet werd beantwoord is of er niet ook sprake is van hardwareproblemen in de iPhone. In een bijzinnetje meldde T-Mobile dat als de klacht ertoe aanleiding gaf, het toestel wordt vervangen. Wat de firma daarmee wilde aangeven, daar ging A.H. van Radar niet op in.

  • Profielfoto
    WaZoo

    Fanboy of niet, ik ben (sinds een jaar of twee) helemaal gestopt om Apple en zijn producten te verdedigen. Het heeft namelijk geen zin om aan blinden uit te leggen wat een kleur is (behalve emotioneel) en het heeft al net zo weinig zin om mensen te overtuigen van een betere GUI en design…
    Dus laat ze lekker, ik vond het namelijk best lekker vroeger, toen ik nog een van de weinigen was:)
    Maak ze maar af dus, maar vergeet daarbij die k-toko van een t-mobile niet, dat zijn pas schuinsmarcheerders. Die ellendige duitse ‘claimers’ (http://freemagenta.nl/) zijn ook de enigen die mij weerhouden om de 3g te kopen en ik freubel dus lekker door met mijn 1g op vodafone:D

  • Profielfoto
    WaZoo

    sorry, even de laatste ) weghalen:)

  • Profielfoto
    Lexis

    Wat een kloteprogramma. Beetje zonde.

    Moet je vooral aan webwereld vragen.
    De goedkoopste iPhone heb je vanaf 79,95 euro. Zij kijken naar de 8GB.
    En die kerel woont gewoon in een faraday huis. Of in de achterhoek.

  • Profielfoto
    iJeroen

    goed… wat was daar billenkoek aan?

  • Profielfoto
    anoniem

    Die man heeft zowat niks gezegd ??? Ging nagenoeg nergens over :sealed:

  • Profielfoto
    Timotees

    Vond het ook een beetje een zielige uitzending, idd wat JulianNeef zegt, ze zouden goed naar de details moeten kijken..

  • Profielfoto
    Verdis

    lol, zij kan toch wel ff flink doorzeiken zeg xd

  • Profielfoto
    svan

    Ze kan zeker goed doorzeiken, maar wel terecht. Ik ga in ieder geval mailen.

  • Profielfoto
    djkrikke

    Net ook even gekeken. Als je weet dat je in een show op tv komt kan je best wel iemand sturen die iets mondiger is. Leek wel of die met de grond gelijk gemaakt werd.

    Overigens is het probleem helemaal nog niet opgelost en is er nog steeds geen duidelijkheid. Ligt het probleem bij het netwerk of bij de iphone, daar hadden ze op moeten ingaan.

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Goh, hoe moet ik dit programma serieus nemen als ze niet eens de juiste prijs weten te vermelden. Ze zitten er 100% naast met de prijs.

    Haha en die uberzeikerds in het publiek zijn helemaal naar Hilversum komen rijden om te zeggen dat hun ontvangst soms wegvalt.

    Maargoed, het doel is bereikt. Bedrijven die risico durven nemen met een innovatieve telefoon worden weer lekker zwart gemaakt met onjuiste argumenten.

  • Profielfoto
    Lexis

    Alleen over wat korting. Ik ga ze ook maar mailen

  • Profielfoto
    NTG

    Apple = :D & T-mobile = :angry:

  • Profielfoto
    Mac.gebruiker

    O jeetje. Maar liefst 500 klachten???????

    500 klachten op 10-duizenden verkochte iPhones? Nou, ik denk niet dat iemand wakker ligt van 500 azijnzijkerds ook radar niet gezien hun slap verhaaltje op hun site.

    Kortom: storm in een glas water.

    Laat Radar zich liever druk maken over de consument onvriendelijke houding van Apple inzake hun garantietermijn.

  • Profielfoto
    swalaza

    wel jammer dat het bereik in gehuchtjes te wensen over laat. eigenlijk heel slecht als andere toestellen geen probleem lijken te hebben in hetzelfde gebied. voor de rest heb ik er zelf niet erg veel last van.

    daarnaast vindt ik het wel gierig van radar dat een eerste revolutie op het gebied van mobiel internet & telefonie zo slecht behandeld wordt. als ik even economish kijk: 60.000 verkocht, 500 reacties, dat is 0.83 % van de mensen die een klacht heeft..

    ga maar eens een willekeurig ander toestel testen zeg ik dan:)

    wel ongelooflijk slecht (of tactisch) dat Apple niet reageert.

    morgen een software update, dat zeg ik!:)

  • Profielfoto
    swalaza

    ja garantie op bais van de Europese wetgeving is iets waar Apple wel eens naar mag gaan kijken, dus o.b.v. de levensduur.

    AppleCare is pure oplichting (binnen europa dan).. :D

  • Profielfoto
    queenfan

    poepoe wat een kritiek zeg wat schrok ik NOT.

    500 mensen hebben geklaagt van de 65000

  • Profielfoto
    mblokhuis

    Nou als dat billenkoek was, vondt het maar een mager item. Het ging eigenlijk alleen over de dekking.

    Ze hadden ook wel wat meer over andere problemen kunnen zeggen.

    Gelukkig heb ik zelf een PERFECTE dekking hier hoor, niks geen probleem, alleen softwarematig heb ik wel eens dat die geen appstore apps meer opstart.

    En wat die kale man van webwereld (ofzo) vertelde vondt ik klinkklare onzin.
    En 3g zorgt op iedere telefoon dat die snel leeg is, of niet soms?

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Het onderwerp was nogal oppervlakkig, zoals meestal bij Radar. Maar wat het bereik van T-Mobile betreft klopte het wel. Al is het volgens mijn ervaring zo dat met andere mobieltjes het bereik even slecht is. Op allerlei plekken in Nederland. Sommige mensen hier hebben het niet goed begrepen. Er is helemaal niet gezegd dat maar 500 van de 60.000 mensen die hier een iPhone hebben gekocht klachten hebben. Maar er hebben 500 mensen gereageerd op de oproep van Radar om je klachten bij hun te melden. Dat is best veel. Er zijn dus veel meer mensen met klachten, dat kan niet anders. Wel goed dat de vertegenwoordiger van T-Mobile in de studio was en iedereen met klachten uitnodigde om zijn klachten te mailen naar iphone-actie@t-mobile.nl
    Er is toegezegd dat je de volgende dag wordt teruggebeld (als je tenminste bereik hebt…:) Dus: mailen allemaal!

  • Profielfoto
    Pietervanos

    Buiten die 500 klachten zullen er zonder twijfel nog enkele duizenden klanten zijn met klachten die ze niet hebben laten weten aan Radar…iets verder kijken dan je neus lang is dus! ???

  • Profielfoto
    Verwarring

    Zwart maken is ook een kunst…

    Tevreden bezitters van de iPhone, die zijn er zeker, meer dan mensen die er problemen mee hebben. Tros Radar gaat alleen van het negatieve uit, zonde…

  • Profielfoto
    Maverick2001

    Ik lees een aantal keer dat er maar 500 klachten zijn… Niet iedereen gaat klagen bij Tros Radar. Ik heb al een aantal keren mijn klacht bij T-mobile neergelegd en heb ook een aangetekende brief gestuurd (waarop ik een antwoord van 2 regels kreeg).

    Of het nou aan Apple of t-mobile ligt maakt me niet zoveel uit. Ik heb een zakelijk abonnement en gebruik m dus ook 98% zakelijk. Je kan je voorstellen dat ik dan bereikbaar moet zijn en dat het wel erg triest is als de gesprekken weg vallen! Heb heel erg naar de iPhone uitgekeken maar dit kan ik niet gebruiken. De mail is verstuurd.

  • Profielfoto
    Geert

    500 klachten en ik hoorde er 2: geen bereik (nog nooit last van gehad, komt denk ik ook alleen maar omdat de iPhone 3G heeft, dat kan het netwerk niet aan) en hij is traag, ik heb even een wedstijdje gedaan met een vriend van me met een windows mobile phone, en wie belde er eerder een ander iemand…… IK

  • Profielfoto
    the_one

    Wat triest van Apple dat ze er niet bij waren zeg! Het is toch duidelijk dat Apple hier ook een rol in speelt, omdat er in andere landen ook problemen zijn kan het niet alleen aan T-Mobile liggen.
    Ik vond het maar een matige uitzending, ik had wat meer verwacht van de problemen.
    En webwereld uitnodigen? Die gasten zeiken alles af wat van Apple komt, dus daar kon je sowieso niks goed van verwachten… Had dan een onafhankelijk instituut gevraagd (zoals de Consumentenbond).

  • Profielfoto
    ecnerual

    Wat mij vooral tegenviel was het verhaal van de hoofdredacteur van Webwereld. Hij ging bijna nergens gedetailleerd op in en was blijkbaar ook al niet op de hoogte van het feit dat de 3G antenne hardware-matig gewoon zijn werk goed doet, zoals uit onderzoek is gebleken:
    http://macwereld.nl/nieuws/2008/08/iphone_3g_antenne_niet_beter_of_slechter_dan_sony_of_nokia
    Ik weet niet wanneer dat gesprek is opgenomen, maar erg op de hoogte is hij blijkbaar niet. Ik denk dat het probleem in de software ligt en vrij snel door Apple zal worden opgelost.

  • Profielfoto
    defores

    mijn iPhone doet nu ineens vaag :S reset zich uit niets en komt niet meer op gang!
    dit soort ongein hou ik nou ook weer niet van …. das nog erger dan helemaal geen bereik.

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Mensen gaan altijd zo op hun onderbuikgevoelens af. Ik krijg altijd te horen hoe KUT Apple wel niet is. Er valt niet mee te werken etc.
    Als je dan iets laat zien wat je er mee kan maken dan is iedereen ongelofelijk enthousiast maar toch is Apple kut.

    Mooi gemaakt, maar het blijft kut.

  • Profielfoto
    vgroenewold

    Sorry hoor, maar dit was wel een erg goedkope manier om aandacht te vestigen op het programma Radar. Superlatieven waren niet van de lucht (in de promo werd gesproken over een peperduur apparaat, wat ik 80!! Euro niet kan noemen) en zelfs Vincent Evers (trendwatcher notabene en die op dit filmpje voldoende goede kritiek heeft gekregen) was aanwezig. Dat er problemen zijn met 3G ontken ik niet, dit lijkt inderdaad zo te zijn, hoewel ik ze niet als zodanig ervaar (net als een groot deel van de 60000 gebruikers die volgens de presentatrice allemaal problemen hebben). Zo zwart-wit is het simpelweg niet. Nu wordt de iPhone in zijn geheel als superslecht afgeschilderd, zonder goed achtergrond-onderzoek. Dit was gewoon nog slechter dan ik al op voorhand dacht (niveau medicijn-items en wetenschap).

    Mag ik nu ook mijn slechte ervaringen en het niet voldoen aan verwachtingen van 1 vd andere 100 mobieltjes op Radar te zien krijgen? Ik ben voor het behandelen van klachten, wat het enige positieve is van de uitending, ik ben tegen slecht journalistiek onderzoek en goedkoop scoren om mijn klacht behandelt te zien.

  • Profielfoto
    jkuifje

    Wat was dat voor een niet onderbouwde klacht en antwoord.
    Eigenlijk ging het over niks.

  • Profielfoto
    Maurits Lagerberg

    Email gestuurd nu even afwachten 48 uur mij benieuwen wat ze er mee willen gaan doen.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Al met al was het inderdaad veel geblaat en weinig wol.
    Wel mooi dat eigenlijk alle ‘klagers’ behoorlijk tevreden waren over hun iPhone.

  • Profielfoto
    sven-

    Mooi juist, al die negatieve berichten. Nu zullen minder mensen kiezen voor Apple producten, blijft het lekker exclusief :P:D

  • Profielfoto
    Ce

    @ Mac.gebruiker, ik vraag me in alle eerlijkheid af waarom ik een AZIJNZIJKERD ben omdat ik probleem met mijn iphone heb. Ik betaal voor 3G en heb in mijn woon- en werkgebied nagenoeg geen 3G ontvangst…:angry:

  • Profielfoto
    frombreda

    Weinig tot geen problemen stabiliteit met simlock vrije iPhone 3G uit Italië en KPN netwerk. 3G en energiemanagement kan beter. :)

    Het redactionele stuk van Radar was beneden peil, klachten kunnen terecht zijn, maar als het zo gebracht wordt, hecht ik geen er geen waarde aan. :(

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Laat ze eens vragen hoeveel mensen er tevreden zijn met de iPhone. Dan hoor je waarschijnlijk dat 90% tevreden is.

    Maargoed, dat scoort natuurlijk niet. Tros Radar wil lekker negatief zijn.

  • Profielfoto
    jimeh

    Rader vind overal wel iets over om af te zeiken.

  • Profielfoto
    DrStrange

    Hey, ze hebben toch ook een punt? De iPhone&T-Mobile verplichting&beroerd bereik T-Mobile is domweg een slechte zaak. Ik denk dat iedereen er happy mee mag zijn als door het ‘gezeur&gedram’ van (het overigens vreselijke) Radar verbeteringen komen.

    [blijf het een typische beroerde Apple-move vinden om de iPhone uitsluitend aan T-Mobile abbo’s te koppelen]

  • Profielfoto
    Demo

    Voor mij is het een geweldig apparaat…. Eindelijk is het eens een keer andersom….
    Wij als Maccer’s zijn nu zwaar in het voordeel!!!!!!!!!!!!!!
    De 3G van mij is perfect, oké de batterijduur is een zwak punt……
    maar bedenk wel wat er allemaal aan kan staan WIFI-3G-GPS etc. etc.

    Die van mij synct als ECHT als een tierelier via met mobilememac!!!!!!!!!!!!!!!!

    Als ik nu aan mijn oude Neukia terugdenk……jezus wat een verschil!!!!!!!!!!!!!!!!

    Wat betreft het item van Trosradar, dat had overeenkomsten met de alom bekritiseerde, en vooral ONDESKUNDIGE artikelen in de ConsumentenGids.

    En sommige klachten vind ik echt te dom voor woorden, dat is klagen ZONDER na te denken.

    Valt in de catagorie: Auto met caravan in zijn 5!!!!!! de Alpen in, omwille van het nieuwe rijden…….
    Kom op zeg!!!! denk ook zelf eens na!

  • Profielfoto
    nielsth

    Wat een bedroevend stukje televisie zeg. Allereerst even een zijsprongetje: et wordt tijd dat Radar de publieke omroep eens tot de orde roept. Een 400x250pixel schermpje voor uitzending gemist kan Ă©cht niet meer. Had het graag fullscreen afgespeeld.

    Anyway. Veel bombarie, sensatie en weinig nieuws. Mevrouw Hertzenberg probeert haar drie gasten snel wat negatieve woorden in de mond te leggen en wil niet horen hoe de vork in de steel zit. Ook de recente ontwikkelingen omtrent de 2.0.2 update die de problemen in Amerika, nu langzaam maar zeker alle gebruikers daar de update-knop wél gevonden hebben, worden niet in de uitzending meegenomen. Geen woord over de Zweedse tests met meerdere iPhone over hun prima gsm signaal. Slecht ontvangst op de iPhone 3G is al bijna verleden tijd. Alleen NEderland sjokt er wat achteraan omdat T-Mobile met haar netwerk bezig is.

    Klagen over de batterij is zinloos. Kom op, wat verwacht je!

    Dat er geen woord wordt gerept over de merkwaardige barstjes stelt me ook teleur. Dát is een probleem wat Apple te wijten valt, en wat echt lastig wordt omdat het niet op afstand te helpen valt. Er is geen software update voor barstjes in de achterkant.

  • Profielfoto
    Regex

    macfanatic, mischien nemen mensen je sneller serieus (wat ik betwijfel) met wat minder CAPS.. EN !!!!!!!!:)

    Ennuh “Klagen over de batterij is zinloos. Kom op, wat verwacht je!” Ik verwacht een deugelijk product, waarmee ik langer dan een halve dag op een accu kan doen. Dat verwacht ik.

  • Profielfoto
    carpebios

    Weten mensen wel wat een klacht is? Macfanatic schijnbaar niet, met zijn provocerend stukje tekst

  • Profielfoto
    MacBooky

    Overigens heb ik de afgelopen weken wel gemerkt dat als ik geen 3G heb en dat afzet, ik gewoon weer bereik heb. Maar goed, ergens in Limburg of Twente zou ik dat nog kunnen accepteren, maar midden in Hilversum? blijft een vreemd verhaal, waarvan ik me niet kan voorstellen dat het aan een antenne ligt.
    En die uitzending…. waardeloos stukje journalistiek, zoals al verwacht

  • Profielfoto
    LEXY

    Apple had nooit een exclusieve deal met slechts Ă©Ă©n provider moeten maken. Is niet van deze tijd en je ziet waar het toe leidt, ELLENDE!!

  • Profielfoto
    George Morel

    Ik schrik een beetje van een aantal reacties.

    Ik begrijp heel goed dat de meesten hier iets hebben met het merk Apple en ook het product iPhone met bijbehorende service verdedigen. iPhone is een fantastisch product, maar toch moet ik als die-hard Apple gebruiker toegeven dat ook ik weleens wegvallende gesprekken heb. Ook ik heb vaak problemen met de 3G ontvangst. En ook ik kan niet eens bij mijn schoonouders in de stad op internet. Zelfs in de tuin niet! (Ja heel af en toe met een beetje geluk)

    Dan begin ik niet eens over de batterij levensduur. Voor een iPhone met alle functies vind ik het niet erg om hem elke nacht aan de lader te hangen, ik vraag me alleen af hoe het gebruik is over anderhalf jaar. Ik hoop dan ook dat wij huidige iPhone bezitters in 2009 met een nieuwe generatie iPhone’s een aanbieding krijgen voor het nieuwe toestel. ZONDER extra verlenging van het abonnement…

    De tijd zal het allemaal wel leren.

  • Profielfoto
    defores

    @George Morel

    Als T-Mobile geen goede dekking kan bieden krijg je dit soort kuren.
    Mijn 1e generatie iPhone met Vodafone heeft veel betere dekking.
    Dit kan ik eenvoudig vergelijken met mijn 3G iPhone waarbij ik 3G uitgeschakeld heb.

    De accuduur is van de iPhone beter dan elk ander toestel met 3G.
    Gewoon 3G/Wifi/Lokatie bepaling uitschakelen als je het niet nodig hebt.
    En dan gaat de iPhone’s accuduur echt wel lang mee.

    Maar aangezien het een gebundelde aankoop is vind ik klachten ingediend horen kunnen te worden bij T-Mobile zowel als bij Apple. Apple kan immers meer druk uitvoeren op T-Mobile dan de consument en andersom.

  • Profielfoto
    Yannes

    Gaaf, 100 reacties dat moet een record zijn. :D

  • Profielfoto
    sonic1984

    ik ben die man in het faraday huis in de achterhoek, wat dus gewoon vlakbij den haag is. Bereik is gewoon bagger ivm vijf mijn nokia met zelfde netwerk. Ik heb alles Apple en nooit problemen en ben nu gewoon teleurgesteld. De iPhone is een product wat gewoon niet af is. Ik hoop dat een simpele firmware update de problemen verhelpen.

  • Profielfoto
    bitsflew

    @sonic1984

    Dus hetzelfde 3G netwerk en met de laatste firmware?

    Wat bereik betreft ik hoop toch niet dat je afgaat op het aantal balkjes, want dat zegt helemaal niets, zelfs met 1 streepje kun je nog een prima verbinding hebben.

    Je kunt het werkelijke ontvangst niveau zien door het volgende in te typen.

    *3001#12345#*

    Vergelijk de waarden eens met die van de Nokia.

    Mochten de waarden significant verschillen dan heb je wellicht een defect toestel.

  • Profielfoto
    B-mac-fan

    @sonic1984,

    De iPhone is wel af, alleen het bereik is gewoon niet goed op het moment. Het blijkt zo te zijn dat als iedereen de 2.0.2 update voor de iPhone installeert, het bereik dan een stuk beter is. Wie weet vanavond de 2.1 update!:P
    En ik denk eerlijk gezegd dat het ook voor een groot gedeelte aan het netwerk van T-Mobile ligt.

  • Profielfoto
    Thelma

    @svan, Ik heb een prehistorische Nokia, en op dezelfde treinreis wel goed bereik. Alleen tussen Emmerich en Wesel valt die een stukkie weg, zowel in de ICE als in de auto.

  • Profielfoto
    oldsmelly

    Nou ik lees net dat een gedupeerde in de uitzending gewoon van te voren wordt verteld wat die persoon MOET gaan zeggen in de uitzending..

    Lekker objectief NOT

    En dan laten zie die blaaskaak van een Evers ook nog ff lekker subtiel in beeld

    En dat dat irritante mens erbij wat niemand laat uitspreken, behalve als het een “gedupeerde” is…

    Nee een pruts programma dat radar

  • Profielfoto
    bitsflew

    @Thelma

    Is die prehistorische Nokia een 3G toestel?

    Zo nee dan moet je op de iPhone 3G uitzetten voor een juiste vergelijking.

    Vergeet niet dat 3G andere masten en frequenties gebruikt, ook is het zendvermogen aanzienlijk lager.

  • Profielfoto
    Dr. Maddox

    Ik heb ook gekeken.. Behoorlijk kansloos allemaal.. “Mijn accu is snel op” Niet zo gek wanneer je de hele dag laat zien aan iedereen hoe cool het is om met multitouch je foto’s te bekijken en door coverflow te bladeren. Wanneer je met je Nokia of Samsung de hele dag aan het spelen bent is je accu ook zo leeg.. Maar helaas zijn de toestellen daar te saai voor;)

    Slechte dekking? Daar staat T-Mobile volgens mij bekent om. Ik weet niet beter dan dat hiero in Brabant je nergens bereik hebt. T-Mobile is echt een netwerk voor het westen… Slecht wel van Apple dat ze niet voor een betere provider hebben gekozen. Vodafone of KPN hebben landelijke dekking en ook de netwerken voor G3. Lijkt mij een puntje om op te letten voordat je alles op slot zet met een “alleen recht” deal. Maar voor de rest losse flodders.. Viel het iemand op hoeveel apps die ene kerel had? Hij had wel zes stipjes onderin z’n scherm staan. Dat zijn dus zes pagina’s vol met apps?! :O Wil dat zeggen dat je geen plezier hebt van je Iphone?!;)

  • Profielfoto
    sonic1984

    @bitsflew – Ga ik zeker nog even controleren, maar feit dat verbinding met Nokia niet wegvalt en bij iPhone wel zegt mij genoeg

    @B-mac-fan – Ik heb de laatste update en het ligt dus niet aan het TM netwerk aangezien ik met een ander toestel geen enkel probleem heb bij TM.
    Ik hoop ook dat 2.1 vandaag de boel gaat verhelpen.

    Bij het interview zijn het mijn eigen antwoorden en niet de opinie van Radar btw

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Hoe dan ook; Radar had een punt.
    T-Mobile laat steken vallen, maar ook Apple. Het bereik is slechter dan met ‘vergelijkbare’ toestellen die ook van 3G gebruik maken. Dat is natuurlijk gewoon een slechte zaak. Dat mag niet gebeuren voor dat geld.
    T-Mobile is tenminste nog zo flink om daar te gaan zitten.
    Apple komt niet uit haar ivoren torentje en laat de mensen gewoon barsten.
    Neem niet weg dat het een beetje zinloos en slecht uitgewerkt stukje TV was.

  • Profielfoto
    sonic1984

    @ Dr. Maddox – Ik heb zeker heel veel plezier van mn iPhone. Als ik op een wifi netwerk zit en met mn nokia bel.
    Voor de rest vind ik het een fantastisch apparaat. En ben er ook van overtuigd dat Apple het heus wel oplost. Maar ik hoop dat dat snel gebeurt.

  • Profielfoto
    Jor1

    wat gek dat jullie allemaal zo kort met die batterij doen… ik kan ‘m 3 dagen gebruiken voordat ie leeg is…

    of hebben jullie alle opties atijd aanstaan ofzo?

    Netwerk is soms slecht. Ik heb mijn hoop gevestigd op het ORANGE netwerk :S
    verder uiterst tevreden over mijn iPhone.

  • Profielfoto
    Dr. Maddox

    @ sonic1984

    Ben jij die man met die vele pagina’s dan? Zo ja, leuk je even te spreken.. En dan wil ik toch echt in alle redelijkheid aan je vragen: Is dit geen Hoge bomen vangen veel wind verhaal? Ik heb een Samsung 5megapixel slidephone… Daar kan ik als ik er de hele tijd mee speel ook hooguit een paar uur mee vooruit. En T-Mobile (nogmaals) lijkt mij de zwakke schakel in het verhaal… Tuurlijk, sommige toestellen hebben beter bereik (of laten zien dat ze zogenaamd beter bereik hebben) maar mijn ervaring is dat T-mobile zelfs met het GSM netwerk slecht werkt, laat staan met een G3 netwerk? Ik ben wel op de hoogte dat Apple last heeft van de 3G chip die ze gebruiken, begrijp me niet verkeerd;)

  • Profielfoto
    sonic1984

    @ Dr. Maddox – Yup, ben ik, aangenaam;-)

    Uiteraard wordt er veel meer aandacht aangegeven dan aan een Sony/Samsung of wat dan ook. Ben ik met je eens. Neemt niet weg dat er toch echt een probleem is. En dat voor mij, in de randstad (Den Haag – Leidschendam – Leiden – de A4), de verbinding als ik 3G aan heb staan vaak wegvalt, of dat ik echt alleen GPRS heb.
    Batterijduur vind ik een non issue, met je normale mobiel doe je veel langer omdat je daar alleen mee belt. Niet gamed/internet/gps-ed:) etc

  • Profielfoto
    Dr. Maddox

    @ sonic1984 Aangenaam :) Sorry dat je “kerel” noemde… Beetje bot *kuch

    Laten we hopen dat Steve Jobs vanavond nog goed nieuws heeft over dit 3G probleem. Misschien dat Apple daarom niet op de zaken vooruit wilde lopen. Ik kan me niet voorstellen dat Apple zonder reden niet aan tafel gaat zitten bij radar om dit probleem te bespreken… Fingers crossed;)

  • Profielfoto
    MichMich

    1,6 miljoen kijkers: http://tinyurl.com/5rjxrj

  • Profielfoto
    sonic1984

    @ Dr. Maddox – Ik had expres niets gezegd hier op t forum, was benieuwd naar de reacties:-)

    Het is 27 augustus al opgenomen (mijn interview dan).

    En ik ga er ook vanuit dat het opgelost wordt. Vind wel dat TM klanten die problemen hebben tegemoet mogen komen. Ik betaal 64,95 per maand en verwacht wel dat het goed werkt voor dat bedrag, is niet gek toch?:)

  • Profielfoto
    Melle

    4 pagina’s reacties – 1,6miljoen kijkers, dat haalt alleen een oude speurder uit Halle bij ons.

    Tis toch wel iets.
    In BelgiĂ« (Vlaanderen) is er geeneens een deftig apple forum…
    En jullie hollanders. Beetje gek toch.

    Ik koop wel eens een iphone binnen jaar of 1 a 2
    of iets anders.

  • Profielfoto
    Lucas Raggers

    Er is wel een deftig Belgisch Apple forum: http://onemorething.be

  • Profielfoto
    bitsflew

    @KarelWillem

    “Het bereik is slechter dan met ‘vergelijkbare’ toestellen die ook van 3G gebruik maken”

    Dat lijkt dus niet het geval te zijn!

    De iPhone doet het niet beter of slechter dan andere 3G telefoons

    http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=444&a=440573

  • Profielfoto
    Pete.Z

    De fabel dat de iPhone een slechter bereik heeft blijkt nogal hardnekkig te zijn,en mensen laten zich blijkbaar niet graag overtuigen door tests.
    Zeuren is altijd leuker,toch?

  • Profielfoto
    sonic1984

    @ Pete.Z – Tests zijn leuk, praktijk is leuker.
    Praktijk leert dat er toch wel problemen zijn.
    En het gaat niet om het zeuren (in mijn geval dan).
    Ik wil gewoon graag goed 3G bereik en bellen zonder dat de verbinding wordt verbroken.

  • Profielfoto
    Melle

    onemorething.be

    :-)

  • Profielfoto
    Mr Macintosh

    Nou ik ben blij met T-mobile. En hoe komt dat? Ik heb hem gewoon op mijn Nokia 2630 (met jáwel, GPRS);) Perfect bereik(maximaal), altijd belstatus tot op de dag van vandaag.

  • Profielfoto
    maclover111

    het licht niet aan e iphone volgens zwitsers onderzoek.
    tros moet weer wat te zijken hebben

  • Profielfoto
    LEXY

    En jij moet een keer wat beter je best doen op school…:D

  • Profielfoto
    athens

    Het moge toch bekent zijn dat Radar een PC bolwerk is en microsoft geil. Hier met mijn iphoeg3 geen problemen.

  • Profielfoto
    Stokky

    @athens

    Dat is echt de grootste lulkoek bij de Tros gebruiken ze namelijk altijd Mac’s.