Bill Gates / Jerry Seinfeld take 2 ‘New Family’

Door: Statenweg - 80 reacties

Misschien moeten we er geen gewoonte van maken reclame van Microsoft op OMT te plaatsen, maar net als de eerste commercial van Microsoft met Bill Gates en Jerry Seinfeld is de tweede in de reeks eveneens opmerkelijk te noemen.

Naar verluidt heeft Jerry Seinfeld een slordige $10 miljoen ontvangen voor deze campagne die bedoeld is om het imago van Microsoft op te krikken. Oordeelt u zelf.

Reacties

80 reacties
  • Profielfoto
    Adriaan Mol

    Petje af voor Bill Gates.. Dat meen ik..

  • Profielfoto
    Maurits Lagerberg

    Weet iemand hoe laat 2.1 komt voor de iPhone moet werken maar misschien is die er nog voor ik weg ga (A)

  • Profielfoto
    JWB

    Deze was wel grappig, maar de link met Vista is ver, heel ver…

  • Profielfoto
    maconly

    wat een lang verhaal heeft de man van de gaten nodig om zijn verhaal te maken.
    zijn verhaal komt trouwens niet over.

  • Profielfoto
    Donnie Darko

    Deze campagne werkt niet, evenals Vista.

  • Profielfoto
    cmug

    Zo saai. dit zijn van die film die ik op 16 x versnelling bekijk, en dan nog spijt heb dat ik gekeken heb.

  • Profielfoto
    error

    Okee, beter dan de vorige en de acteerprestaties van Gates zijn prima… maar dat we nu nog een stuk of wat commercials moeten wachten voor het grote V-woord (vista) eruit komt is een beetje knullig.

    Maar goed, discussie alopm over deze campagie – absoluut onderdeel van de strategie (ga ik maar even vanuit)/

  • Profielfoto
    detee61

    Veel te lang.. ik ben op 1/3 afgehaakt.

  • Profielfoto
    Maverick9898

    Soms issut wel OK maar wat het met Vista te maken heeft is mij niet helemaal duidelijk. Die met die schoenen was wel echt het toppunt aan BS. Dit is nog wel OK alleen het slaat niet echt op computers ofzo:P.

  • Profielfoto
    Fierry

    Waar gaat dit over? ??? :angry:

  • Profielfoto
    iAlwin

    Ik vond het leuk om naar te kijken. Maar ik snap de relevantie met Windows Vista niet eens. Wel leuk dat je ze op deze manier te zien krijgt.

  • Profielfoto
    soulutions

    Ik denk dat ik nadat ik aangekleed ben, maar ’s naar de winkel hol voor een versie Windhoos Vista…

  • Profielfoto
    Pixelman

    Als je het macfreak zijn wegdenkt dan is het toch helemaal niet slecht. To be honest.
    Lijkt wel een trailer voor een comedy. Ik vind het vooral pro dat ze de mac niet aanvallen, want dat zou pas stom zijn.
    Good job.

  • Profielfoto
    Double_UK

    Zou inderdaad nog eens een gewone sitcom kunnen worden over twee multimiljonairs die aansluiting proberen te zoeken bij de gewone man.
    Ik denk dat het vooralsnog eerder Seinfeld goed doet (we zien hem weer eens bezig met iets wat een beetje met comedy te maken heeft) dan Vista.
    Bill lijkt er ook plezier in te hebben.
    Van de andere kant, ze nemen inderdaad hun tijd om een punt te maken… ;)

    Maar is het een goeie reclame voor Microsoft? Ik denk het niet: ‘WOW, when is this coming out? – Never. Anyone ever asks where you got it. You don’t know.’
    Dat betekent dus dat Microsoft het ECHTE goeie spul niet op de markt brengt.. ???

  • Profielfoto
    Regex

    Inderdaad, ze verlagen zich niet tot macbashen…. andersom doen ze dat ook niet hè…:)

    Grappige video, en stukken minder saai dan meneer Jobs zijn laaste show.

  • Profielfoto
    Maced.2

    NEXT!!!!! :sealed:

  • Profielfoto
    Bumba86

    Ik vind de spotjes wel leuk, heb er ook bewondering voor dat Bill zelf meedoet:)

  • Profielfoto
    Obi-wan Kenobi

    Heel leuke commercial, heb er echt van genoten, maar de boodschap komt sijpelt maar traag door…

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Leuk! Je kunt niet zeggen dat Gates geen gevoel voor humor heeft. Daarnaast heeft hij precies dezelfde tragikomische uitstraling als de PC-man in de Mac or PC commercials en hij hoeft er ook geen andere kleren voor aan te schaffen. Hij kan daar dus ook in meedoen. Kan hij nog wat bijverdien:):)

  • Profielfoto
    ibart84

    Ik kan er wel om lachen eerlijk gezegd, ben sowieso een mega Seinfeld fanaat en eerlijk gezegd kan ik ook wel om Bill lachen. Ze verlagen zich niet tot macbashen, iets wat andersom toch wel eens gebeurt. Microsoft concentreert zich puur op hun eigen format en imago en dat kan ik enkel waarderen. Boeit me verder ook niet zoveel of ze er wat aan hebben, Microsoft blijft toch wel de aanhouder en dat is ook wel goed zo.

    Ook leuk dat Bill zelf mee doet ja, was al bang dat Steve Balmer mee zou gaan doen, om hem alleen al zou ik windows niet aanraken.

  • Profielfoto
    karel_appel

    Saaie bedoeling. Misschien de inleiding naar iets spannenders.

  • Profielfoto
    anoniem

    Mensen, ’t is een imagocampagne, daarin probeer je de naam van je bedrijf in een bepaald licht te zetten – zonder dat je meteen een product probeert te verkopen. Ik moet zeggen dat de toon me erg verrast, in positieve zin.

    Inhoudelijk vind ik het ook sterk. Het probleem dat Microsoft met zich meedraagt is dat het gezien wordt als een weinig creatief, veel te serieus en hard bedrijf – en met alle succes van Google en Apple ook als een beetje zielig. De ontspannen maar ook wat nerderige toon van deze filmpjes biedt daar een goed tegenwicht aan.

    En met Michel Gondry als regisseur mag je een goed resultaat verwachten.

  • Profielfoto
    maxim22

    leuke ‘reclame’, maar niet als je die elke reclameblok moet zien

  • Profielfoto
    MichMich

    Heerlijk… zelfspot… Goeie webisodes! Kom maar op met de volgende, begin het leuk te vinden!:)

  • Profielfoto
    hahaha... wat slecht

    het is gewoon een aanloop naar meer gebakken lucht.

  • Profielfoto
    mr.greenish

    @ilja.nieuwland Hee he iemand die het snapt:)

  • Profielfoto
    Bosdavid

    Mijn god.
    Zenden ze dit uit als reclamespotje? Dit filmpje is nog langer dan een reclameblok van rtl 4… ???

    Maargoed. Ze moeten het zelf weten.

  • Profielfoto
    Ruud Ravenhorst

    Aardig. De grote ontdekking van het filmpje vind ik Bill Gates. Hij kan acteren! had’ie beter kunnen doen zijn hele leven. Maar om hierom nou Vista te gaan kopen? Ik heb geen argument gehoord.. Connecting misschien? Nergens wordt ook maar gesuggereerd dat dat met Vista beter of makkelijker zou gaan dan met iets anders. Maar dat is ook niet vol te houden natuurlijk, om zoiets te verkondigen moet je wel heeeel veel acteerervaring hebben;)

  • Profielfoto
    So Klear

    Nu moet ik toch echt zeggen, als het Steve was geweest had iedereen het op OMT geweldig gevonden. Persoonlijk vind ik deze campagne grandioos. Bill is altijd het gezicht van Microsoft geweest, de naam Steve Balmer zegt mensen over het algemeen helemaal niks en doormiddel van deze reclame probeert Microsoft een band te creëren met het publiek. In tegenstelling tot Apple, waarbij het publiek juist graag en connectie legt met het bedrijf, but Apple could care less.

    Of je deze filmpjes nu grappig vind of niet, ze zijn in ieder geval niet zo beneden de gordel als de PC vs Mac add’s.

  • Profielfoto
    Rox_NL

    De tweede commercial/webisode maakt al veel meer duidelijk (dat was ook de opzet van de campagne, het wordt langzaam opgebouwd naar de climax :)).

    Reclame 1: Goedkope schoenen moeten goed ingelopen worden en rekken dan een beetje mee (far fetched: De Vista ervaring is niet hetzelfde op een cheap-ass pc, of: Give Vista/Microsoft a second chance ;), als het ingelopen is, gaat het heel soepel).
    Reclame 2: De computer is super belangrijk in elk huishouden (voor geldzaken, vragen, contact met anderen, noem maar op), je zou het zelfs kunnen zien als familielid. Klein beetje laten zien wat MS bereikt heeft (de zin over de connected people)

    Ik vermoed dat de reclames/webisodes die nog gaan komen steeds iets meer duidelijk maken op wat voor manier MS mensen helpt hun doelen te bereiken.

  • Profielfoto
    Juch

    Ik moet zeggen dat ik dit een erg leuk filmpje vind. Vol humor op een quarky manier. Tis ook heel anders dan een typische reclame. Het lijkt meer op MTVs mini videos. Hoe dan ook, ik heb vol plezier gekeken….

  • Profielfoto
    TradeMARC

    Het leuke vind ik dat ze een groot deel van de Apple aanhang opzadelen met een verwarring; het gevoel van ‘wat stelt dit voor, wat moet ik hiermee, wat moet dit opleveren’. Je kan het niet echt goed neersabelen of afkraken. Iets wat Seinfeld ook in z’n shows wist te verwerken. En daar heeft ie toch de nodige succes mee gehad. Gezien de aandacht die ze genereren in bijna alle Apple-blog’s hebben ze publicitair gezien een goede start gemaakt.

  • Profielfoto
    Kenneth B. Done

    Tjonge wat een ingewikkeld en duur gedoe om je doel te bereiken. Op zich vermaak ik me wel tot 3’55”, dan komt het plotje in werking en wordt het wat slapstick-achtig. Ja, Bill kan acteren, maar hij is wel getypecast…denk Jerry even weg en er blijft niets over.
    De karakterschets van de grijze Amerikaanse familie is onderhoudend maar wat deze mensen natuurlijk echt nodig hebben is….

    Een Mac.

  • Profielfoto
    Dr. Maddox

    Ok ok ok.. Misschien niet helemaal “on-topic” wat ik nu ga schrijven maar ik wil het toch even opnemen voor Bill Gates.. Begrijp me niet verkeerd want ik vind Windows helemaal ruk vergeleken met OSX!

    Ik vind het mooi om te zien dat een man als Bill Gates de lol er van inziet om in dit soort sketches mee te spelen. Je moet natuurlijk wel de droge subtiele humor van SeinFeld snappen..

    Laten we niet vergeten dat over een eeuw in het lijstje van: Watt, Nobel, Edison, Bell en vele anderen ook de namen Gates, Jobs en Berners-Lee komen te staan. Dit zullen de pioneers zijn van de geschiedenis op het gebied van personal computers, digitale media en internet. Tuurlijk, er staan hele teams achter maar dit zijn wel DE mannen met het idee geweest!!

    Ik vind het super om mee te mogen maken dat dit soort personen in de media verschijnen, samen aanschuiven in talkshows en vooral down to earth zijn als het gaat om jezelf presenteren… Daar geniet ik elk moment van dat ik er naar kijk. Het zijn letterlijk levende legendes!

    *Wijst met vingertje…

    Laten we ons niet gek maken met een vete tussen Microsoft en Apple. Bij Microsoft en Apple zelf geven ze er niks om en drinken ze samen een kop koffie terwijl ze het nieuws doornemen. Net als de directie van Ajax en Feyenoord.

    Zo!! Dat lucht op!:)

  • Profielfoto
    dylmaster

    Weer een schoen in dit filmpje… Dat is het!!! Windows Shoes!!! XD :p

  • Profielfoto
    wildsseb

    Oke deze was wel geinig. Maar toch ik snap niet waar ze heen willen met die spotjes.

  • Profielfoto
    Lucas Raggers

    Lijkt wel erg op Rainman. Charley Babbit en Raymond. Met name het einde.

    Zie de gelijkenis: http://tinyurl.com/3wzffe

  • Profielfoto
    Have a cigar

    Wat een positieve reacties hier. Zeker weinig mensen die met reclame hun brood verdienen? Of gewoon veel met slechte smaak.

    De humor is beneden alle peil. Een oud vrouwtje met alzheimer, de 2-kleurige tafeltennis bats grap, “do the robot”, etc.

    Daarnaast mist het volledig het punt dat wil (?) maken, Bill & Jerry geven aan geen drol te snappen van doorsnee mensen (de klanten van MS). Ze kleineren ze en weigeren ze goede spullen te geven (Bill en z’n spelletje). Fam. doorsnee jaagt ze vervolgens weg.

    Ik zal wel iets missen, en misschien komt het nog nog. MS kennende komt het nooit.

  • Profielfoto
    zemmik

    Bill heeft in vele fimpjes gespeeld, deze worden vaak alleen vertoond op technet en andere conventies… Steve Ballmer kan er ook wat van.

  • Profielfoto
    dylmaster

    Of misschien:
    Windows is goed in het begin en gaat goed met je om, maar daarna doet een kind iets fout en is windows naar de klote.

    Of:
    Bill Gates doet heel slecht de robot.

    Of:
    Jerry sucks in ping-pong

    Of:
    Die oma is net als Windows, kan je nog alles zelf doen.

    Of:
    Knip nooit je teennagels als je op bezoek bent bij iemand.

    Ok ik heb geen inspiratie meer :p

  • Profielfoto
    Justus

    leuk

  • Profielfoto
    Regex

    Zure apple’s kan je de meeste gebruikers wel noemen zeg, alles wat niet van het heilige huisje is moet direct afgebrand worden door 99% van de oh zo superieure apple gebruikers… iemand maakte de mooie opmerking dat apple gebruikers constant toenadering zoeken tot hun prachtige merk, en “apple couldnt care less” prachtig….

  • Profielfoto
    Macman

    Imago van Microsoft opkrikken? Hieruit blijkt dat microsoft niet echt populair is bij de jeugd, of vergis ik me?

  • Profielfoto
    Laurens

    Ik vond het leuk, maar de enige link met Vista is de man die niet meer bij het bedrijf werkt dat het uitbrengt.

  • Profielfoto
    santi

    BRILJANT!!!

  • Profielfoto
    Pascal72

    Dudes…… hadden ze mij maar een miljoentje van dat geld gegeven, dan had ik iets veel mooiers gemaakt

  • Profielfoto
    RenderingRebel

    tja…. beetje saai

  • Profielfoto
    Martijn Snels

    Tja… Zoals Steve Jobs al reageerde in de interview na zijn keynote…

  • Profielfoto
    Berend_Schotanus

    De boodschap is: “Microsoft is voor gewone mensen”

    De eerste spot vond ik moeilijk te duiden maar met de tweede begint het beeld toch wel helder te worden. Gates gebruikt Seinfield om zich te positioneren tussen gewone mensen met gewone problemen. Je zou dus kunnen zeggen dat het een soort variant is op “Ordinary Hockey Mom” van de Republikeinse partij.

    Het is ook volkomen logisch en verstandig. Apple heeft zich geprofileerd met de slimste jongetjes van de klas, met Einstein en Picasso. Apple heeft, toen zij in de underdog zaten, gezegd: “Wij moeten niet hetzelfde doen als Microsoft maar juist een groep aanspreken die iets anders wil.” Apple heeft gekeken bij welke doelgroepen zij al sterk was en dat waren “kunstenaars”, grafici, muzikanten, …
    Nu zit Microsoft in de underdog en moet zich dezelfde vraag stellen: “Wie is onze doelgroep?” Maar het zou gek zijn als dat hetzelfde antwoord zou opleveren.

    De groepen die zich tot Microsoft aangetrokken voelen zijn de mensen die wel mee willen in de moderne tijd, maar die ook vinden dat het allemaal wel hard genoeg gaat. De mensen die zich helemaal dood zitten te ergeren aan die arrogante management typetjes met hun modieuze kleding en hippe iPods. De mensen die het tegelijk helemaal niet kunnen hebben om voor ouderwets of achterlijk te worden uitgemaakt.
    Het grappige is natuurlijk dat bij deze groepen in de Mac – PC spotjes het PC typetje sowieso al veel populairder was.

    Dat wij als ongeneeslijke Mac adepten van de spotjes niets snappen is precies goed en helemaal de bedoeling. Wij vallen buiten de doelgroep.

  • Profielfoto
    IntoCircles

    Dit en het vorige filmpje zou een reclame moeten zijn voor Microsoft? Komt bij mij absoluut niet over.

    Mijn interesse wordt wel gewekt door de verschijning van Bill Gates in een reclame. Ik probeer de boodschap en de humor zelfs te snappen, maar als het filmpje afgelopen is blijf ik teleurgesteld achter.

    Ik kan er niet om lachen en ik snap het niet. Dat kan toch niet de bedoeling van een reclame zijn lijkt me.

  • Profielfoto
    Cloudsurfer

    THE SIMS 3: BILL GATES EDITION

  • Profielfoto
    philmol

    It’s not even funny

  • Profielfoto
    bestbier

    Aan Microschoft maak ik geen woorden meer vuil. Niet meer gekeken dus. :D

  • Profielfoto
    Hanhart

    Ik kan er wel om lachen. Wat een zuurpruimen hier allemaal. Nee, met zo’n reclame ga je inderdaad geen product verkopen, maar dat is dan ook helemaal niet de bedoeling van deze reclame. Men wil met deze reclame het imago van Microsoft opkrikken, en dat lukt wel naar mijn mening. Bill heeft iets charmants, onschuldigs en hij ziet er uit als een aangename man in deze reclame. Bill kan echt goed lachen om zichzelf, respect daarvoor!

  • Profielfoto
    MrIvin

    hmm ik zie alleen een blauw scherm ???

  • Profielfoto
    MrPapple

    Goed geacteerd van Uncle Bill… Maar wat een domme reclames… Veel te lang…
    Ik denk niet dat deze reclames de Apple campagnes gaan verslaan :)

  • Profielfoto
    Soulshaker

    Bill Gates moet zich toch echt vervelen nu dat hij gestopt is bij Microsoft, hij zou beter terugkeren in plaats van in zulke filmpjes mee te doen

  • Profielfoto
    iJeroen

    Eerlijk vind ik ‘m best wel grappig, ik snap alleen niet dat hier zoveel geld aan uitgegeven word. Mensen gaan door deze reclame’s echt geen PC’s kopen. Maar vermakelijk vind ik ‘m wel.

  • Profielfoto
    Patrock

    Het is wel typische Seinfeld humor, maar ik weet niet of het echt werkt voor een reclamecampagne.

  • Profielfoto
    TheM4inframe

    Ze doen er lang over, maar al bij al ng wel goed ineengestoken bijna een (heeele korte) kortfilm. En aventoe eens een goei grapke erin, de firewall mop was te pruimen :D

  • Profielfoto
    Mattnh

    Twee rijke mannen komen bij een ‘doorsnee familie’ logeren om contact te krijgen met ‘normale mensen’ en de dochter van het gezin probeert ze het huis uit te krijgen onder valse voorwendselen.
    Meer haal ik er zo niet uit.
    Dus?
    Die oma is wel grappig, by the way.

  • Profielfoto
    jeroenth

    uhh raar, fucking saai en duur veeeeel te lang

  • Profielfoto
    Vai Martino Vai

    ach, het zijn leuke afleveringen van seinfeld. Maar het geeft je niet een gevoel om een vista pc te willen kopen. Het is gewoon een aardig filmpje, meer niet.

  • Profielfoto
    jangg

    Geniale marketing! Die Seinfeld is z’n geld dubbel en dwars waard. In opzet te vergelijken met de ‘Think Different’ campagne van Apple jaren geleden. Als Microsoft dit wat eerder had gedaan, was de kans groot geweest dat hun imago nu heel wat beter was geweest.

  • Profielfoto
    Neptunus

    Ieder zijn ding: sommige bedrijven hebben reclames van 30 seconden die leuk/grappig/flitsend/aantrekkelijk zijn, sommige bedrijven vinden het beter om een reclame van 9 keer die tijd te maken en er in duidelijke taal omheen te draaien…

  • Profielfoto
    erjee52

    ’t Zal aan mij liggen maar snappen doe ik het niet echt. BG en JS samen bij een ‘gewone’ familie op een boerderij, what’s the fun in that?
    Als ex-Windows gebruiker snap ik echt niet waarom ik nu mijn mac zou moeten verlaten en iets met Microsoft zou moeten willen. Wat dan?

  • Profielfoto
    oblomov

    Als een eerstejaars student een dergelijke imago reclame bedenkt en maakt, wordt hij direct van school getrapt . Wat een slecht geacteerd humorloos gezwets. Je moet over een verknipt brein beschikken om de boodschap te achterhalen.

  • Profielfoto
    Andre

    Tjeeee..

    Net zo langdradig als de tijd tussen de updates van het OS van Windows.
    Seinfeld lacht het hardst …. die vangt 300 miljoen dollar$… :D

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Ik vind Seinfeld een zeikerd, maar ben vanaf nu een groot Bil Gates fan. ;)

  • Profielfoto
    Dennis002

    Het filmpje is ook niet direct bedoeld om de Vista-verkoop te stimuleren.
    Gates oogt sympathiek, dus het merk Microsoft/windows wordt er vriendelijker en speelser door, dat is meer dan ze in de afgelopen jaren hebben bereikt

  • Profielfoto
    Joor

    i love it, when’s the movie coming out?

  • Profielfoto
    anderie

    saai, wie snapt em?

  • Profielfoto
    japser909

    Het gaat niet over vista jonges, het gaat erom dat M$ beter moet luisteren naar burgers zoals in het filmpje,als een bedrijf onzeker is van zichzelf gaan ze bashen zoals Apple.
    verstandig dat M$ dat niet doet in deze filmpjes ( chapeau )

  • Profielfoto
    Rub3n

    kvindt ze wel leuk. Alleen de connectie met Vista is ver te zoeken…

  • Profielfoto
    mac osx rules

    Ik vat em!

    Zusjes zijn vervelend!

  • Profielfoto
    prullenbak

    Ik ga vanavond nog even kijken, dus heb nog geen mening.

    maar waar ik wel een mening over heb is de ongelofelijk misplaatst arrogante houding van veel mac gebruikers (ik gebruik zelf ook een mac, en vind dat apple heel erg mooie producten maakt tegenwoordig, maar dat wil niet zeggen dat je zo blind moet zijn als velen van jullie…). Laat ik even 1 ding proberen te stellen:
    Je bent niet superieur aan anderen omdat je toevallig een mac gekocht heb…denk toch is even na. Niet alles wat apple doet is fantastisch, en niet alles wat microsoft doet is slecht…Apple is gewoon een bedrijf wat over de ruggen van heel veel mensen heel veel geld verdient, zoals heel veel andere bedrijven dat ook doen. Denk toch eens even na en zie dat in.

    De get-a-mac reclames zijn al net zo neerbuigend als die hele houding die veel mac gebruikers zichzelf aanmeten (de ik-gebruik-mac-dus-wat-ben-ik-fantastisch-en-windowsgebruikers-zijn-selcht-en-dom-houding) En dat windows/microsoft gebash is gewoon heel erg laag bij de grond.
    Zoals hierboven iemand zei, als deze commercials van apple waren gweeest met steve jobs in de hoofdrol waren jullie lyrisch geweest. En nu is het natuurlijk niks. BAH!

  • Profielfoto
    GrizzDesign

    De uitleg die Rox_NL op pagina 1 geeft lijkt me inderdaad de beste uitleg. Maar het ik zag de eerste keer kijken (dat was kijken terwijl ik bezig was, de manier waarom de meeste mensen het dus zullen zien op de TV. Want je gaat je meestal niet focussen op TV…reclame)

    Oke zal wel dan.

    Maar aan de ene kant vind ik het wel een durf dat Bill Gates zelf meedoet. Maar aan de andere kant (die het sterkst overkomt ) zie ik gewoon een oude man die zijn imperium verliest en met wat geld probeert indruk te maken.

    Ik zie eigenlijk een opa die probeert met een 1e generatie scooter naar school te gaan en zeggen dat de leerlingen die moeten kopen wat dit is “VET COOL”, aldus de opa.

    Fout, fout, fout, fout.

    Grtz,
    Grzz

    PS: Doet me denken aan Steve B.: “Developer, developer, developer, developer”. Fout, fout, fout, fout.

  • Profielfoto
    santi

    Prullenbak, maak je er niet druk om. Hier op deze website wordt een bepaalde subcultuur gecreëerd. En bij subculturen hoort al heel snel een algemeen gevoel van: “Wij zijn gaaf en de rest niet”. Doe je niks aan, moet je ook niet willen.

    Verder snap ik het gedoe over de inhoud van die reclame niet zo hoor. Het is toch vooral gewoon een hele grappige reclame? Nee, er wordt niets in aangeprezen, maar dat is de bedoeling ook helemaal niet. Het is slechts om een ‘cool’ te kweken bij Windows. En dat lukt aardig. Ik vind het supergaaf dat de rijkste man van de wereld (naast die IKEA-gast dan) zichzelf zo ironisch durft neer te zetten. En dat samen met Jerry Seinfeld. Leuk toch?

  • Profielfoto
    oblomov

    @ prullenbak, jij verward kritiek op een waardeloos reclamefilmpje met kritiek op Microsoft. Verder lees ik in al die reacties geen arrogante houding jegens Microsoft. Tot slot, ik doe nooit mee aan Windows bashen, maar ik heb weinig vertrouwen in een bedrijf dat miljoenen uitgeeft om zich zelf op deze klungelige manier beter in de markt te zetten.

  • Profielfoto
    djdnl

    Bil, geniet van je geld hoor!

    Al maak je er rare reclames voor!