Apple herziet reviewbeleid App Store

Door: Statenweg - 16 reacties

Apple heeft stilletjes haar reviewbeleid voor de App Store gewijzigd. Sinds vandaag is het klanten van de online winkel met applicaties voor de iPhone en de iPod Touch alleen nog toegestaan een review schrijven indien zij de betreffende applicatie ook daadwerkelijk hebben aangeschaft.

Met de verandering geeft Apple gehoor aan klachten van developers over gebruikers die negatieve beoordelingen plaatsten zonder de applicatie überhaupt gebruikt te hebben. Het reviewproces voor muziek en podcasts uit de iTunes Store blijft ongewijzigd.

Een negatieve reactie achterlaten bij de concurrent gaat dus voortaan geld kosten…

Reacties

16 reacties
  • Profielfoto
    timlawson

    zonde….soms wil je een vraag kunnen stellen en daar was de review sectie de enige plek voor

  • Profielfoto
    Bor

    Echt heel fijn. Ik heb echt een rothekel aan mensen die dingen plaatsen als “Installeren lukt niet” en dan een 1.

  • Profielfoto
    carpebios

    Perfect, dit filter de onzin eruit. Roepen over iets wat ze nooit gezien/gebruikt hebben.

  • Profielfoto
    Jeroen Ruiter

    Mee eens!

  • Profielfoto
    awesomemac

    Ook helemaal mee eens. Als je het niet hebt geprobeerd of gebruikt vind ik niet dat je een oordeel kan plaatsen daar.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Het is ook helemaal logisch. Al dat geblaat van mensen die de app helemaal niet gebruikt hebben. Het is niet ‘betalen voor een negatieve reactie’, zoals in het artikel staat, maar ‘een zinnige reactie kunnen schrijven als je er iets over kunt zeggen’!!

  • Profielfoto
    iDuck

    Tja @Bor, als installeren niet eens lukt is een 1 een prima cijfer :D

  • Profielfoto
    Bor

    Voor je eigen hersens!

  • Profielfoto
    Stokky

    hersenen :p

  • Profielfoto
    Bor

    Hersens = verstand
    Hersenen = spul

  • Profielfoto
    iAlwin

    Gezien het ontzettend lage niveau van 90% van de apps kon je meestal op voorhand al zeggen dat het een waardeloze App is. Of een slechte beoordeling geven met 1 ster. Volgende stap voor Apple is een beter toelatingsbeleid voor de Apps die in de App Store verschijnen.

    Want wees eerlijk, 7 springboards vol met doelloze applicaties waarvan er 10% misschien keer wordt gestart in de week. Dat is toch niet normaal?

    Ook de meest idioot simpele apps zijn eerst een week gratis, om zo in de top 25 te komen. En vervolgens vragen ze er $2 voor. En dan verkoopt het ook nog als een tierelier. Waste of money.

  • Profielfoto
    Pete.Z

    Goeie maatregel,vooral idioten die die review afdeling gebruiken om een vraag te stellen storen me,bij iedere app staan 2 links meestal,naar de website van de maker.
    Gebruik die dan ook.

  • Profielfoto
    Bor

    Inderdaad Pete.Z, het is fijn dat dit nu werkt.

  • Profielfoto
    Martijn Snels

    Browse all iPhone applications is ook verdwenen uit het menu

    http://tinyurl.com/42ahlj

  • Profielfoto
    FNS

    you are right iAlwin!

    ze moeten dan ook een halt toeroepen aan de soms overmatig positieve reacties terwijl de app echt nergens op slaat en niets doet!

  • Profielfoto
    iSponge

    En terecht.. op sites als bijv. bol.com en van die ‘vergelijk’ websites zie je ook van die reviews van mensen die het product duidelijk niet eens zelf hebben.. bullshit..