T-Mobile ontleedt de iPhone gebruiker

25 reacties

T-Mobile komt vandaag met goed nieuws: vanaf nu is de iPhone direct leverbaar in heel Nederland. Tegelijkertijd maakt PR dame Priscilla Tomasoa een paar interessante weetjes bekend over de Nederlandse iPhone gebruiker:

  • iPhones worden meer door mannen dan vrouwen gekocht.
  • Een gemiddelde iPhone gebruiker download 10 MB per dag via het datanetwerk van T-Mobile
  • De zwarte iPhone 16 GB is het meest populaire model tot nu toe.
  • De grootste groep iPhone T-Mobile klanten is tussen de 25 en 39 jaar oud (49%), gevolgd door 18 tot 24 jarigen (26%).
  • Het goedkoopste abonnement met 150 belminuten en 150 SMS’jes is het populairst.
  • 10% van alle iPhone abonnementen zijn zakelijk, onder die groep is het duurste abonnement (500 minuten, 500 SMS’jes) relatief populair.

Zo, weten we dat ook weer.

Reacties

25 reacties
  • Profielfoto
    Osiso

    Klinkt allemaal vrij logisch, maar ik was wel een beetje verrast dat de 16 GB Zwarte-versie het meest verkocht wordt. Dacht toch altijd dat dit de Witte was, gezien wat er aan iPhones op OMT rondzwerft.

  • Profielfoto
    Afroman

    Ja inderdaad, of anders het 8 Gb model.

  • Profielfoto
    prullenbak

    weinig nieuws wat we niet zelf hadden kunnen bedenken…alhoewel een zwarte 16gig iPhone wel mooi zou zijn inderdaad…fijn dat ze bij t-mobile precies weten wat ze verkopen;)

  • Profielfoto
    Helmert

    @prullenbak
    wat bedoel je dar precies mee??

  • Profielfoto
    Chantal C.

    Wanneer gaan ze dat ding nou gewoon eens los verkopen? Ik heb al een T-Mobile abbo, maar T-Mobile is zo flexibel als een betonnen paal naar hun bestaande klanten toe. “Dan moet u een nieuw abonnement afsluiten” zeggen ze doodleuk. Wat heb je aan twee abbo’s?

  • Profielfoto
    Maarten ter Horst

    Leuk dat T-Mobile zo communicatief is. Ik moet zeggen dat het bereik ook steeds beter wordt.

    Maar even over de getallen: De iPhone is dus het populairst bij mensen tussen de 18-24 met 26%. Daarna bij de mensen tussen de 25-31 en bij de mensen tussen de 32-38 met beide (geschat) 23%.

    Voor zinnige resultaten moet je je leeftijdscategorieën natuurlijk even groot nemen. Statistiek is een mooi vak…

  • Profielfoto
    hahaha... wat slecht

    @Helmert

    prullenbak bedenkt blijkbaar altijd zelf het nieuws en komt dan checken of het klopt op deze site.

    maar goed dat ik voor de witte heb gekozen. Zo is er toch nog wat exclusiviteit. Je bent nu exclusief als je er een hebt die wit is of als je loopt met een classic iphone.

    Laat ik ze nu net alle bij hebben.:P

  • Profielfoto
    Bob Ross

    Chantal, je hebt toch destijds je handtekening onder je contract gezet ?
    Niet meer dan logisch dat het zo gebeurt.

  • Profielfoto
    Chantal C.

    @Bob Ross, zeker. Alleen als bestaande zakelijke klant mag ik van T-Mobile niet een losse iPhone kopen (bv tegen volledige prijs). Mijn contract loopt nog 1,5 jaar. T-Mobile dwingt je dus op minder legale manieren aan een iPhone te komen door bv naar het buitenland te gaan of je huidige toestel kapot te laten vallen. Ik denk dat T-Mobile een hoop bestaande klanten blij zou maken als ze deze alsnog los kunnen aanschaffen. Vooralsnog overweeg ik over 1,5 jaar weer terug te gaan naar Vodafone. Als zakelijke klant verwacht ik kwaliteit en klanttevredenheid, precies zoals ik mijn klanten geef. Gebeurt dat niet, dan zijn er andere leveranciers.

  • Profielfoto
    hahaha... wat slecht

    Als je om die reden weg gaat is net alsnog zinloos want vodafone heeft de iphone niet.

    ik denk wel dat ik weet waarom de meeste mensen op het 30 euro abonnement zijn gegaan. Een groot del daarvan heeft de iphone met het goedkoopste abonnement gekocht als telefoon voor erbij. omdat die het meest betaalbaar is naast het al lopende abonnement. wellicht een oplossing voor jou.

    de iphone zou toch alleen maar onnodig op kosten jagen als je hem gebruikt met een eigen samen gesteld abonnement. de i150 i300 en i500 deals zijn scherp geprijsd voor wat je er voor terug krijgt

  • Profielfoto
    Leendert Struik

    Beetje jammer dat ik hem 5 weken geleden besteld heb en nog steeds niet binnen heb, ik heb gisteren pas de bevestiging gekregen. Ben benieuwd hoelang het nog gaat duren, zeker als je dan leest dat ze per direct verkrijgbaar zijn.

  • Profielfoto
    hahaha... wat slecht

    @ Leendert

    al die tijd had je die iphone bij verschillende APR gewoon direct af kunnen halen
    waaronder ifactors rotterdam

  • Profielfoto
    Chantal C.

    @kasuja: ik heb een goed abbo. in vergelijking met het iphone abbo mist alleen de visual voicemail. voor de rest is mijn zakelijke abbo precies hetzelfde en nog goedkoper ook. ik zou dan voor dezelfde minuten 10 euro per maand extra betalen voor alleen visual voicemail extra. maargoed dat is niet de enige reden. de dekking is in vergelijking met vodafone belabberd. zelfs zonder iphone (waar velen over klagen) is het echt belabberd met de dekking met andere toestellen. beetje goedkoop van t-mobile om dan te roepen dat het aan de iphone ligt. niet dus…

  • Profielfoto
    Leendert Struik

    Ik heb het de eerste weken geprobeerd om hem ergens anders te kopen, ik heb bij elkaar misschien wel meer dan een uur aan het bellen geweest naar allerlei bedrijven, phonehouse, belcompany, t-mobile stores noem maar op… huil huil

  • Profielfoto
    hahaha... wat slecht

    @Chantal C

    dat het niet alleen aan de iphone ligt word van meerdere kanten steeds duidelijker idd. Ik hoop voor je dat dingen gaan veranderen. ik zie zelf ook liever dat de iphone bij meerdere providers verkocht gaat worden. dat zou een hoop geklaag schelen.

    Maar dan moet wel elke provider de zelfde abonnement inhoud aan bieden als T-mobile nu doet. Want daar kan je niks op aan merken. Heb je een iphone heb je het snelste internet van T-mobile te pakken en ook nog is echt onbeperkt zonder na x aantal GB’s bij te hoeven betalen of data snelheden die omlaag gaan. Iets dat vodafone wel rustig doet/deed als je een groot verbruiker bent.

    ik heb geregeld flink bij moeten lappen om de reden. Ik in dat opzicht ben juist blij dat ik weg ben bij vodafone. Maar zo heeft elk persoon zijn eigen reden om voor een provider te kiezen. Ik ben niet zo merk trouw. als de service en diensten maar aansluiten bij mijn wensen voor een redelijke prijs ben ik al snel tevreden.

  • Profielfoto
    the_one

    Leuke stats:)

  • Profielfoto
    Aljosja1

    Direct leverbaar?
    Dus als ik hem nu bestel heb ik hem wanneer binnen? Morgen? Donderdag? ???

  • Profielfoto
    Maarten ter Horst

    @ Aljosja1
    Als je nu naar de winkel gaat, krijg je er direct een mee…

  • Profielfoto
    oli4

    Is hij ook al direct leverbaar in België?

  • Profielfoto
    citexxje

    Ik heb hem 2,5 week besteld, maar heb hem nog steeds niet binnen.:(

  • Profielfoto
    prullenbak

    Wat ik bedoelde:

    De zwarte is toch atlijd de 8gig, en de witte de 16gig…Dus ik vind t gek hoe ze een zwarte 16gig als meeste kunnen verkopen…Maar ik zag zojuist dat ik er dus naast zat, omdat er ook een zwarte 16gig is. Mijn fout, sorry!

    En verder vond ik het geen verrassende cijfers, dat vind ik nog steeds.

  • Profielfoto
    xboxser

    ik kreeg in mijn postvak andere weetjes

    Wist je dat:

    …meer mannen dan vrouwen de iPhone aanschaffen

    …er al 35.000 mensen voor de iPhone 3G hebben gekozen bij T-Mobile

    …de vraag zo groot was dat je zes weken moest wachten

    …nu de iPhone direct beschikbaar is

    …dat de voorkeur uit gaat naar de zwarte versie met 16GB

    …de gemiddelde leeftijd van iPhone gebruikers rond de 30 ligt

    …het abonnement met 300 belminuten en 300 smsjes erg populair is

    …meer dan 10% de iPhone zakelijk gebruikt

    http://www.t-mobile.nl/iphone/wistjedat.html

  • Profielfoto
    Lacebag

    Nu wil ik nog steeds dat ze is wat aan de klantenservice doen
    Als ze zeggen dat ze binnen 2 dagen minimaal een bevestiging op mijn vraag sturen moeten ze dat doen ook. Ik weiger te bellen (ook al is het gratis) als ik ook kan mailen.
    Misschien dat jullie me uit de brand kunnen helpen kan ik ze daarna aan de telefoon lastig vallen.

    Mijn Relax abbo loopt af over 1.5 maand kan ik die online gewoon verlengen naar een i-300 of moet ik weer abbo afsluiten en een nieuwe aanschaffen?

  • Profielfoto
    JobKuipers

    Wat betreft de direct leverbaarheid valt ook vies tegen. Maandag heb ik er voor de zaak 16 besteld. Ik kreeg toen te horen dat de levertijd “binnen 4 weken” lag. Toen ik vandaag de mail kreeg dat hij vanaf nu direct leverbaar is, meteen T-Mobile gebeld hoe het dan met mijn bestelling stond.
    Als antwoord kreeg ik daarna doodleuk te horen: “Hij is inderdaad direct leverbaar, maar er zijn zoveel aanvragen voor u dat u wel rekening dient te houden met een levertijd van 4 weken.”
    Ik kon lullen als brugman, maar er was niet te tornen aan de levertijd, die was en blijft 4 weken.

  • Profielfoto
    wimbers

    ik heb ook geprobeerd voor mijn mensen de ipohne te laten bestellen (10 x zakelijk 300 abo) maar niks direct leverbaar.
    rectificeer dit bericht maar want er is nog steeds 3 weken levertijd.