MobileMe en GMail even plat

Door: anoniem - 10 reacties

Gisteravond waren zowel MobileMe als GMail voor veel gebruikers niet bereikbaar. De MobileMe statuspagina geeft geen bericht over het hoe en waarom van de storing.
We zijn van Apple gewend dat ze hun huiswerk doen en de zaken goed voor elkaar hebben. Na de stroeve start van deze ‘new and improved‘ service geeft dit weinig vertrouwen voor de nabije toekomst. De beloofde status updates over MobileMe en de tekortkomingen bleven tot nog toe uit.

Google geeft direct een reactie naar de GMail-gebruikers.
The Gmail team is currently aware of a subset of users being affected by the 502 error on login. Our engineers are looking into the issue and we will provide updates here as they become available. (…)
We are still investigating the 502 errors, but are receiving reports that users are still able to access their accounts via IMAP, POP access, and iGoogle.

Hedenmorgen leken de problemen bij beide diensten goeddeels opgelost. Op naar de volgende storing…

Reacties

10 reacties
  • Profielfoto
    JWB

    “De MobileMe statuspagina geeft geen bericht over het hoe en waarom van de storing.”

    Vandaar ook dit topic:

    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=131188&postdays=0&postorder=asc&start=0

  • Profielfoto
    garenor

    Gmail lag er gisteravond inderdaad uit. Wat betreft MobileMe kunnen ze beter op de site zetten wanneer het WEL werkt.

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    MobileMe…
    Opdoeken en opnieuw maken

  • Profielfoto
    jakeh

    Sync gewoon fijn met Plaxo, Google Calendar en Nuevasoft: Zie hier :

    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=131584

  • Profielfoto
    applegirl

    Heey,

    Tis natuurlijk best wel rot als het niet werkt. Maar de meeste problemen zijn toch al opgelost? Bij mij werkt MobileMe tot nu toe altijd (afkloppen). Gistermorgen deed het syncen even niet, maar een herstart van mijn iphone deed toen wonderen.

  • Profielfoto
    RuudBerg

    According to Apple’s MobileMe status history, there have been approximately 13.5 hours of various downtime over the past two weeks (336 hours); that is, MobileMe has a 96% overall uptime over the past two weeks.

    http://www.macrumors.com/2008/08/12/two-weeks-later-mobile-mes-uptime-calculated-96/

    @applegirl: dat herstarten lijkt nu wel een definitieve feature te zijn geworden op het mac platform

  • Profielfoto
    Cenobyte

    Wat een gezeik allemaal, bij mij werkt het wel gewoon hoor…

  • Profielfoto
    iAlwin

    Ik wacht nog wel even een jaartje:)

  • Profielfoto
    SebastienK

    Mobile me begint echt wel amateuristisch over te komen. De eerste cijfers geven aan dat Mobile Me een uptime had van amper 96%. Dat is voor een betalende dienst echt bedroevend vermits je de kwaliteit normaal pas meet aan hoeveel negens na de komma van 99%

  • Profielfoto
    PeterApple

    Laten we er niet te licht over doen, ik kreeg toevallig de opmerkingen van mijn scriptie begeleider, terwijl ik snel hierop moest reageren. Ik baalde enorm dat ik mijn mail niet kon ontvangen, terwijl ik toch (al jaren) veel meer betaal dan andere e-mail diensten.
    Ik wil best meer betalen, maar geen toegang tot je eigen e-mail is toch zwaar KUT