MagSafe adapter mag worden geruild

Door: anoniem - 45 reacties

U merkt mogelijk dat het witte isolatiemateriaal aan het magnetische einde van de MagSafe-adapter begint stuk·te gaan. Als u de kabel blijft gebruiken, kan deze verkleuren en het gevormde rubber vervormd raken.

Deze opbeurende woorden zijn te vinden op Apple’s website. Er wordt mee gereageerd op klachten over beschadigde MagSafe-adapters van de MacBook en MacBook Pro. De isolatie van de kabel kan beschadigd raken, waardoor de metalen kern bloot komt te liggen.

Maar geen nood, wanneer je met je kapotte adapter naar een erkende Apple service provider gaat, kun je zonder omhaal je oude adapter omruilen voor een spik-splinter-nieuwe. Zelfs al is de garantietermijn verstreken. Voorwaarde is dat ‘ie stuk is en dat er geen vermoeden bestaat dat het om moedwil of onzorgvuldig gebruik gaat.

De geplaagde adapters zouden zijn geleverd bij de MacBook (13-Inch eind 2006), MacBook (13-Inch), MacBook Pro (15-Inch Glossy), MacBook Pro (17-Inch).

Reacties

45 reacties
  • Profielfoto
    Maurits Lagerberg

    mooi de mijne was ook al kapot gegaan !!

  • Profielfoto
    Cloudsurfer

    JA DAAAAAHAAAAAG.

    Dit had mijn vriendin ook, en nu ben ik 90 euro armer. Hadden ze best wel eerder mee mogen komen.

  • Profielfoto
    maikel22

    ziet er uit als verbrand rubber.

    “… geleverd bij de MacBook (13-Inch eind 2006), MacBook (13-Inch), MacBook Pro (15-Inch Glossy), MacBook Pro (17-Inch).”

    zijn al die modellen die genoemd zijn van 2006?

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Die dingen zijn ook zo onmogelijk duur gewoon:)
    Dezelfde kabel zonder een Apple-logo kost denk 5 euro.

  • Profielfoto
    Lucas

    “Meneer, u moet ook aan het stekkertje trekken en niet aan het draadje” Is wat ze mij vertelden…

  • Profielfoto
    the_one

    Euhm, ik heb ook een MBP, maar met een mat scherm. Zou dat uit maken als ik in de toekomst problemen krijg?

  • Profielfoto
    gerard01

    Ik heb paar maanden terug netjes van Apple al een nieuwe adapter gekregen…
    Mijne was niet kapot aan de kant van de laptop, maar de kabel liet los aan de adapter…
    Bij de YouMac (Eindhoven) deden ze allemaal heel moeilijk, en toen gebeld naar Apple, en 2 dagen later lag er een nieuwe op de mat. Ik had mijn macbook Pro al meer dan een jaar, geen Applecare, en het was toch gewoon garantie.

    Maar ja, morgen mag ik weer bellen voor de Mighty Mouse, die voor de 2e keer stuk is:(

  • Profielfoto
    joostwijnglas

    “Die dingen zijn ook zo onmogelijk duur gewoon
    Dezelfde kabel zonder een Apple-logo kost denk 5 euro.”

    @ Cosmoplitan

    Dat valt wel mee hoor, een simpele Dell-adapter kost al snel ruim €50,00: http://www.replacedirect.com/nl/product/0021019/002.1019_Originele_DELL_PA-10_Notebook_AC_Adapter-geschikt-voor–dell-studio-1535.html?linkid=429868

    En dan heb je geen MagSafe, en wordt je gedwongen om Windows te gebruiken, waar kies jij voor?

  • Profielfoto
    joostwijnglas

    “ziet er uit als verbrand rubber.

    “… geleverd bij de MacBook (13-Inch eind 2006), MacBook (13-Inch), MacBook Pro (15-Inch Glossy), MacBook Pro (17-Inch).”

    zijn al die modellen die genoemd zijn van 2006?”

    Tsja, dat vertelt Apple niet: http://support.apple.com/kb/TS1977?viewlocale=nl_NL

  • Profielfoto
    Robert de Groot

    Lekker op tijd weer. Helaas is mijn adapter maanden geleden weggesmolten.

    @Gerard: Youmac….. Tja….

  • Profielfoto
    gerard01

    @Robert
    Het viel me nog mee dat ik die naam nog durfde te typen….zijn in hun privéleven vast hele aardige mensen, maar ik heb er geen goed woord meer voor over…
    Die winkel doet de naam Apple geen eer aan…

  • Profielfoto
    anoniem

    Het probleem doet zich kennelijk alleen voor bij specifieke produktie-batches.

  • Profielfoto
    Cardigan

    Ik heb inderdaad ook maanden geleden 90 euro mogen betalen voor een nieuwe adapter. Bij de APR in Amsterdam hadden ze het ‘nog niet eerder gezien’.
    Ik ging er destijds vanuit dat ik de stekker in de loop van het gebruik te vaak gedraaid had of iets dergelijks. Ik ben sinds mijn nieuwe Magsafe een stuk voorzichtiger ermee geworden…

  • Profielfoto
    WTR

    yep heb ik ook gehad. schrok me kapot.
    maar heb een nieuwe kabel gekregen hoewel een halve kabel dan;)

  • Profielfoto
    swiebel

    Jah lekker 2 maanden geleden en nieuwe moeten kopen omdat ik er geen garantie op had aangezien hij 2jaar oud was. kabel was totaal verbrand.

  • Profielfoto
    hellomcfly

    Ik snap niet helemaal dat jullie braaf een nieuwe adapter kopen.
    Een fikkende MagSafe, dat laat je je toch niet gebeuren? Mij is het een paar maanden geleden ook (buiten de garantie) overkomen; ik heb een uur lang met Apple aan de lijn gehangen om een nieuw exemplaar te regelen.

  • Profielfoto
    jmeyvis

    Heb er enkele maanden ook een nieuwe gaan halen :( heb de oude nog (met het verbrande draadje…) Zou ik m’n geld terug krijgen van de reseller?

  • Profielfoto
    MacMasore

    Ik heb het een paar maanden geleden al gedaan met de 15 inch mat scherm.
    En kreeg hem toen ook gratis terug. Maar ik heb natuurlijk ook een apple care garantie.

  • Profielfoto
    wildsseb

    :angry:
    heb net een paar weken geleden een nieuwe adapter gekocht omdat ik last had van bovenstaand probleem
    :angry:

  • Profielfoto
    CMD-Z

    Tja zeiken dat het te laat is en zo kan, maar ik vind het opzich wel goed van apple dat ze dit doen.

    Enne @Jmeyvis: gewoon een reserve halen;)

  • Profielfoto
    Nicks

    Ik gebruik m’n telefoon nauwelijks en onder andere daardoor heb ik geen iPhone, maar een zestiendehands weet-ik-veel wat voor ding. Maar ik begreep van niet Apple-laars dat iPhone gewoon dingen mist die andere mobieltjes wel hebben (bestand uitwisseling via bluetooth, acceptabele camera, video-opnamen etc).

    Misschien eerst eens aandacht besteden aan de basis voor je het uitbreid met de App-store, vette interface, etc….?

  • Profielfoto
    d.C.

    Die van mij is al een keer aan de andere keer kapot gegaan, dus waar de kabel in de blok gaat. Isolatie was daar losgekomen. Apple center heeft hem toen gratis omgeruild voor een nieuwe.

  • Profielfoto
    MartijnW

    Ik heb mijn MacBook pas en paar dagen, dus als het goed is, zou daar mee niks aan de hand mee moeten zijn. Wel k*t voor de mensen de mensen die net een nieuwe hebben gekocht!

  • Profielfoto
    jpvk

    na 4mnd gebruik lag mijn kabel ook bloot aan de adapter zijde… 2008 mbp. zonder problemen een nieuwe gekregen bij de geniusbar in Boston. Gewoon garantie

  • Profielfoto
    Vicarious

    @Nicks: jouw reactie over de iPhone heeft niks met dit artikel te maken.. Dit artikel gaat over de MagSafe stroomadapter van de MacBook en MacBook Pro:)

  • Profielfoto
    Gijs Raggers

    Ik wist nog niet dat ie daar ook al kapot kon gaan. Bij mij brandde de kabel door bij de adapter.

  • Profielfoto
    Sunneh

    Hmz.. heb de mijne sinds Februari 2006 bij me macbook Pro gekregen. Neem hem elke dag mee en heb nog geen enkel probleem gehad.. toch blijft het een geweldige uitvinding, aldus ook windows gebruikers die het vaker zeggen :).

  • Profielfoto
    strigoi

    Lijkt mij meer dan logisch dat dergelijke productie foutjes gewoon kosteloos binnen en buiten de garantie worden vervangen, zie casing Macbooks.

  • Profielfoto
    Mr Van

    Er gaat een hoop mis de laatste tijd he, iphone, mobile me, stekkers, whats next ?

  • Profielfoto
    nicksuy1

    ik heb enkele weken geleden hiervoor nog moeten betalen :angry:

  • Profielfoto
    iJohan

    Nou ik heb ook van de oude generatie (ibook en powerbook) het zelfde probleem gehad 2x binnen een jaar!

  • Profielfoto
    Justus

    @nextselection, ik heb hetzelfde probleem, het gaat om het isolatie materiaal, dus ik veronderstel van wel

  • Profielfoto
    P4H

    Klopt, ik heb er ook eentje ingeleverd. Maar in mijn geval was het draad aan de andere kant gescheurd. Geen moeilijke vragen, gewoon kunnen inleveren en een nieuwe mee terug genomen.

  • Profielfoto
    Justus

    Ik heb hem net ingeleverd bij de LSH in den haag, ze gaan met apple bellen maar in principe zeggen ze dat het inorde is. Dank voor de tip OMT

  • Profielfoto
    japser909

    Top materiaal, alleen het beste voor Apple… ???
    Stemming stijgt, materiaal zakt…

  • Profielfoto
    Brimme

    ik heb ook gewoon een nieuwe gekregen vorige jaar omdat de mijne rook signalen gaf! gewoon apple direct gebeld.

  • Profielfoto
    iPod Jimmy

    Hoe sterk is dit:

    Ik lees vanochtend over dit probleem. Nooit iets van gemerkt. Valt, nog net niet tijdens het lezen, mijn MacBook uit, stroom op. Wil ik hem opladen, doet de oplader het niet, en vervolgens kijk ik, stom toevallig naar de draad, je raadt het al, rubber kapot. Sterk of sterk?

  • Profielfoto
    Robert Reenders

    @ iPod Jimmy

    Ik heb haast precies dezelfde, alleen heb ik het vorige week ontdekt bij mijn MagSafe. Eerst verbazing dat mijn MacBook niet wou opladen, vervolgens verbazing dat het rubber (opeens) gescheurd is van die dunne kabel en nu verbazing dat ik niet de enige ben (hoewel ik daar ook wel weer blij mee ben). Maar inderdaad een bizarre situatie.

    Ga van de week ook maar eens langs de APR.

    MacBook Pro 17″ model 2006

  • Profielfoto
    Justus

    Het is inderdaad een probleem dat zich rond deze tijd voordoet, precies 2 jaar nadat je hem gekocht hebt.

  • Profielfoto
    Esquare

    En? Wie zit er nu net zo lang aan z’n kabeltje te prutsen, totdat de isolatie scheurt? :p

  • Profielfoto
    Notgib

    Komt dit ff goed uit, heb een doorgebrande kabel sinds een week. Ga hem gelijk vandaag ruilen!

  • Profielfoto
    maikel22

    eerst rode ik het dunne draadje altijd op aan de twee uitkapbare klipjes maar dan krijg je wel snel een gedraaid draadje. uiteindelijk niet zo een handige oplossing voor het opbergen.

    intel van van mij wel opschieten met het draadloos opladen!!

  • Profielfoto
    JaNiintendo

    Nou, bij mij smeerden ze voor 79 euro lader aan. Nou, dan heb ik nu bewijs dat ik gewoon een nieuwe krijg.

  • Profielfoto
    JaNiintendo

    Komt dit ff goed uit, heb een doorgebrande kabel sinds een week. Ga hem gelijk vandaag ruilen!

    Ik heb hetzelfde!