iPhone 3G: op is op

Door: Jan David Hanrath - 63 reacties

De voorraad iPhone 3G in Nederland is op. Dit zegt T-Mobile perswoordvoerder Priscilla Tomasoa tegen Bright. Dit betekent dat 7.000 toestellen afgelopen nacht en deze ochtend een nieuwe eigenaar hebben gekregen. De eerste ochtend ging gepaard met de nodige technische malheur, waardoor een groot deel van de kopers het toestel nog niet heeft meegekregen.

Apple Nederland als T-Mobile kunnen allebei niet zeggen wanneer er een nieuwe levering iPhones komt. Geruchten lopen uiteen van 1 tot 4 weken. Heb je genoeg van de fuzz en zie je wel wanneer je iPhone 3G komt? Bestel hem dan online in de T-Mobile onlinewinkel.

Reacties

63 reacties
  • Profielfoto
    NickSmits

    Hier in Malden liggen er nog 6 bij Belcompany!

  • Profielfoto
    reven

    Deze ochtend online besteld rond een uur of 09.30.
    Was geen wachtrij.

  • Profielfoto
    AdvanDongen

    Hier in Oosterhout heb ik anderhalf uur voor Jan Doedel in de rij gestaan. Op mijn eerdere vraag hoeveel toestellen ze hadden mochten ze eerder geen antwoord geven.
    Na een stuk of 11 waren ze er doorheen.
    Nier echt klantvriendelijk.

  • Profielfoto
    Gijs Raggers

    7000-500=6500
    6500/15 per shop=433 shops
    zou kunnen…

  • Profielfoto
    matthijsvdr

    heb hem lekker gisteren avond gehaald:D

  • Profielfoto
    patrick1975

    @NickSmits

    Alles wat in Malden nog ligt is gereserveerd…

  • Profielfoto
    Lustigson

    De mijne ligt in Zeist op me te wachten. Maar daar denken ze niet dat ik ‘m vandaag nog op kan halen. Ik krijg een belletje als het wel kan.

  • Profielfoto
    iAgree

    Feitelijk is dit weer geweldige marketing natuurlijk, betere reclame dan : iPhones compleet uitverkocht in NL en waarschijnlijk binnen een mum van tijd in heel europa , is er bijna niet. Heel kuddes zullen daardoor gaan denken, het boeide me niet die iPhone maar als ie zo populair is dan zal er toch wel iets speciaals mee zijn, toch maar eens beter bekijken ;-).
    Straks loopt half NL er waarschijnlijk mee das opich wel jammer vind ik , aan de andere kant vaart apple er wel bij, en dat is in mijn ogen een goede zaak ;-).

  • Profielfoto
    Odiebla

    De hele introductie door T-Mobile is een grote giller. Het hele activatieproces ligt al de hele dag op z’n hol, men doet bewust geheimzinnig over aantallen en dupeert daarmee honderden of duizenden wachtenden op straat, men vraagt een belachelijke prijs bij de ‘andere’ T-Mobile abonnementen (999,95 terwijl het toestel los in Belgie voor 2/3e over de toonbank gaat!), men heeft geen goeie upgrade actie voor bestaande klanten (terwijl men er normaal als de kippen bij is om bestaande klanten NOG langer te binden door een contract open te breken en voor 12 maanden te verlengen)…

    Wat er ook gebeurd (ik ben nu T-Mobile klant): zodra mijn abonnement is afgelopen keer ik nooit meer terug bij ze, iPhone of geen iPhone: T-Mobile, up fucking yours!!!

    En Steve Jobs moet eens inzien dat ie op deze manier zn aanhang redelijk pissed kan krijgen door zulke wurgconstructies toe te staan…

  • Profielfoto
    jOSX

    Zul je net zien, na 2x gewacht te hebben vanmorgen en vanmiddag (om 4 uur verliepen de reserveringen) heeft de klant voor mij de laatste iPhone :angry:
    Dan maar een reservering. De laatsten die verkocht werden waren toch maar 8gb, wilde ik al eigenlijk niet, maar wordt toch erg lastig om in de winkel er nee tegen te zeggen… voor dat dilemma ben ik tenminste gespaard;)

  • Profielfoto
    Hengheng

    @josx

    Bij mij hetzelfde verhaal.
    Ik hou mezelf ook voor dat ik straks in ieder geval de iPhone van m’n keuze heb.
    (bijt ondertussen hard in hand)
    Gelukkig was ik wel een van de eersten die kon reserveren…

  • Profielfoto
    georg88

    Odlebla, duidelijk verhaal en kan je frustraties wel begrijpen.
    Ik zou op dit moment een refund van € 200,00 aan elke iphone G3 bezitter gekocht op 11 juli zeer waarderen.

    Het was allemaal slecht geregeld alhoewel ik bij BelCompagny dinsdag eentje gereserveerd had.
    Ik hoefde vanmorgen enkel contract etc. te tekenen en vanmiddag tegen drieën was het erdoor, geen verbinding!!! En dat voor een telecom bedrijf.

    Nu wacht ik op de store want kan de telefoon nog niet activeren, wat knullig.
    Maar okay, geen haast komt vanzelf goed.

  • Profielfoto
    MichMich

    Wat vervelend voor jullie allemaal… *gaat verder met super monkey ball*;)

  • Profielfoto
    Nemco

    Ik ben de eerste die toegeeft dat Apple niet miljoenen iPhones kan gaan maken, en dat sommige dingen gefaseerd gedaan zullen worden, maarrrrr… Als je een product wereldwijd wilt gaan lanceren, en van tevoren al weet en kunt inschatten dat ze als warme broodjes de toonbank over zullen gaan, dan was iets meer voorbereiding toch wel wenselijk geweest.

    7.000 is best een mooi getal, maar omdat T-Mobile zo nodig alles moet verspreiden over T-Mobile, APR, Belcompany en PhoneHouse, is alles veel te gespreid en krijg je dus dat er maar vijftien toestellen per filiaal beschikbaar zijn. Wat dat betreft was het dubbele, of gewoon alleen 100 phones per T-Mobile filiaal en daar mee uit een betere oplossing geweest.

    Sowieso gaat de hele iPhone gebeurtenis gepaard met klagende mensen uit allerlei landen over hoe die wel niet afgezet worden, als je dan ook nog de voorraad zo klein maakt en tegelijkertijd de overgang van .Mac naar MobileMe niet haalt, om vervolgens er achter te komen dat de iTunes Store er geen zin meer in heeft, dan doe je in mijn ogen iets ontzettend fout.

    Sorry Steve, maar dit is in mijn notitieboekje het eerste minpuntje voor Apple:(

  • Profielfoto
    Esquare

    Sorry Nemco, Steve just doesn’t give a shit. :D

  • Profielfoto
    Nemco

    Teveel met Bill omgegaan vroeger :D

  • Profielfoto
    tjetta

    Ach, we moeten gewoon blij zijn dat er tenminste 8000 waren! Als er een nieuwe auto op de markt komt die iedereen opeens wil, denk je dan ook dat die direct op voorraad is? Die zal ook eerst per boot uit Azië (of waar ze dan ook geproduceerd worden) vervoerd moeten worden. Hetzelfde met de iPhone. Het feit dat de fabricagedatum dicht op de releasedatum zit gaat gepaard met het probleem dat er maar gelimiteerd afgezet kan worden. Nogmaals: ben blij dat er 8000 waren! Ze hadden hem ook op 1 augustus kunnen lanceren met volle voorraden, maar dan had je ongetwijfeld geklaag gekregen in de trant van: “had twee weken geleden vast een klein aantal iPhones vrijgegeven :'( ”

    Het is inderdaad slecht dat T-Mobile Aanvraag Systeem er op een gegeven moment uitklapte. MobileMe is wat mij betreft prima op tijd voor de iPhone 3G en het onderuitgaan van de iTunes Store heeft mij ook enigszins verbaasd. Alleen jammer dat op basis daarvan mensen besluiten om nooit meer voor T-Mobile te gaan, zich in de steek gelaten voelen door Apple en balen van hun dure iPhone. Come on, grow up, ’t is een leuke gadget, maar hij is nog even leuk als hij het pas vanavond doet in plaats van op het moment dat je hem met 100.000 anderen tegelijk probeert te activeren.

    Ik haal ‘m lekker in november;)

  • Profielfoto
    Cloudsurfer

    Er is 1 gebruiker, namelijk ik, met een kapotte iPhone. Probleem: hij herkent geen sim kaartjes!

  • Profielfoto
    Joid

    “Straks loopt half NL er waarschijnlijk mee das op zich wel jammer vind ik”
    Ik koop dat ding voor mijzelf hoor, en niet omdat half Nederland er al mee loopt.

  • Profielfoto
    Begbie

    @ Cloudsurfer:

    Ik zei nog: haastige spoed is zelden goed…;) Succes!

  • Profielfoto
    Babe Hardy

    Tja, het is me wat. Kennelijk verkeer ik in in het gezelschap van allemaal winnaars van de Jackpot. Ik vind het een berg geld voor een gepimpte iPod/telefoon. Mijn ouwe Samsung en iPod houden het nog wel even uit. Ik wacht het rustig af en over 2 jaar kosten ze een fractie en zijn nog beter ook. Dat overleef ik wel.
    De boodschap: laat je toch niet opjutten voor een telefoontje. T-mobile en Jobs liggen in ieder geval knel van het lachen.

  • Profielfoto
    Marieke van Osch

    Ik ben wel benieuwd wie hem naast de 500 van gisterenavond al gekregen hebben. Die van mij ligt nog steeds in de T-mobile shop te wachten op een TAS-registratie. Ben er net nog geweest en het systeem ligt er nog steeds uit ???

  • Profielfoto
    Mathijssli

    Ik heb hem vanmiddag gekregen, kan hem alleen niet activeren omdat de Itunes store eruit ligt.

  • Profielfoto
    Etiennetje

    Hoe lukt het aanmelden op iTunes bij andere ?

  • Profielfoto
    iSneaker

    @Odiebla

    Voor jou 10 andere..

    Er zijn zoveel mensen die zeiken op t-mobile omdat ze hun zin niet krijgen. Mensen gaan uit hun plaat omdat ze niet tevreden zijn met de regels die er zijn. Er zijn zat mensen die overstappen op T-Mobile, een zeer goede stap. Goede service, vriendelijk personeel en de dekking is top. Tuurlijk verschilt dit per persoon. Maar al dat gezeik; koop toch een HiPhone, schijnt aan al je eisen te voldoen; goed leverbaar; geen duur contract, goedkoop in aanschaf.

  • Profielfoto
    MacLover

    Vanmorgen 2 uur buiten in de rij gestaan in Delft. Daar was ik nummer 14 die een iPhone mocht kopen (van de 21). Vanmiddag de iPhone opgehaald en ik zit nu ongeduldig te wachten tot iTunes weer mee wil werken.

  • Profielfoto
    madmax

    iTunes wil nog steeds niet… wat een prut!

  • Profielfoto
    Odiebla

    Sneakerstyle: ik heb een Noklia E51 met een abonnement van de zaak op het KPN netwerk en ik ben daar meer dan tevreden mee. T-Mobile en vriendelijk personeel? Laat me toch niet lachen. Vanmiddag met mijn vriendje in de shop hier geweest en vriendelijk gevraagd of hun activeringssysteem al weer werkte. “WE ZOUDEN U BELLEN, dat doen we heus wel” blafte de man ons toe. Echt, als het mijn telefoon was geweest had ik hem “sterf, hond” toegebeten. Voor mij tien anderen, prima. Ik hoef niet zonodig mee te surfen op een hype.

    Maar ja, je mag van een aanzienlijk deel van de Mac-crowd geen kritiek hebben he, alles is Hosanna-Apple en nu dus ook Hosanna-T-Mobile, he Sneakerstyle?

    -zucht-

    Maclover: hoor eens wat jezelf zegt: jij _mocht_ er een kopen? Alsof je door Steve himself bent uitgekozen tot uitverkorene… Komop mensen, het is maar een telefoon en over drie maanden loopt echte proleet ermee. Dat ie zich daarvoor tot over zn oren in de schulden moet steken (want vaak zit de gemiddelde proleet nog vuistdiep in zn contract om zn vorige blingbling telefoontje te kunnen financieren, dus hoppa: doettu hem nog maar een tweede abonnementje!) boeit niet: als het glimmertje maar binnen is.

    Je zal mij niet horen beweren dat de iPhone niet gewoon een hele leuke gizmo is, maar ik mag toch hopen dat we binnenkort allemaal weer normaal kunnen doen en dingen in perspectief gaan zien.

  • Profielfoto
    Joop Caris

    Heb ‘m nog niet kunnen activeren via iTunes : ‘Uw verzoek aan de iTunes Store kan niet worden voltooid. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-4). Er heeft zich een fout voorgedaan in de iTunes Store. Probeer het later opnieuw.’

  • Profielfoto
    Reneke34

    Yes ik heb em. Om 17:00 nogmaals naar BC gegaan en weer proberen te activeren. Continu de browser refreshed en… Ja een acceptatiecode. Vanaf dat punt mocht er een papieren contract ingevuld worden en faxen naar T-Mobile. Dat betekent wel dat mijn abbo waarschijnlijk morgen pas actief wordt. Kan ik al mooi met de iPhone spelen.. of toch niet. Nee hè. Het registratiedeel van de iTunes Store ligt eruit. Dus geen activatie en dus ook verder niks kunnen doen met mijn feun.
    Straks nog maar eens proberen.:(

  • Profielfoto
    iSneaker

    @ iedereen die zijn telefoon wilt activeren… Ik heb op tweakers gelezen dat je je iphone kunt activeren via een amerikaanse itunes versie,, ff zoeken..

    http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30405348#30405348

    if people are having trouble with the itunes NL site, i was able to activate my T-mobile NL iphone 3g sitting here in Amsterdam, via the US itunes – which you get when you create a US itunes account (via and since you don’t need a CC to activate and i don’t believe you need one to create an account, only to buy things, in principle it should work for anyone).

  • Profielfoto
    Pete.Z

    Ik heb dus echt mazzel gehad vanmorgen,als ik het zo lees.

  • Profielfoto
    pelpinda

    Ik mag hopen dat de winkels langer open blijven om te zorgen dat de mensen wel hun telefoon kunnen activeren. Wel zo klantvriendelijk!

  • Profielfoto
    georg88

    nog niet kunnen activeren. Store nog steeds foutmelding -4

  • Profielfoto
    Vitamine Apple

    Als men in de T-Mobile winkel zegt te bellen wanneer het systeem werkt, kan begrijpen dat ze bij de 132e klant die alsnog komt vragen of het misschien toch al werkt wel zo’n reactie geven. Zij zijn zelf ook niet schuldig aan deze problemen.

    Je kunt klagen wat je wil, maar dan had je maar geen iPhone moeten kopen.

  • Profielfoto
    Planeten Paultje

    Ik wacht rustig af totdat het stof weer is gaan liggen en duidelijk is of TM de enige aanbieder blijft, of dat anderen later ook aan de iPhonebak mogen. Tegen die tijd zal de aanvoer aardig genormaliseerd zijn verwacht ik.

  • Profielfoto
    Kobes

    Goedendag wat een ophef. Ben blij dat ik het aankopen toch uiteindelijk maar even heb uitgesteld. Wil absoluut een iPhone, gewoon een mooi ding en mijn huidige telefoon is ernstig aan vervanging toe aan het raken, maar dit??? Pff, ik ga volgende maand wel een keertje langs de T-Mobile shop, dan zijn alle criminelen ook voorzien (mensen, let op uw iPhone en leven als je aan het bellen bent) en hoef ik niet meer te vrezen .
    Kan ik in alle rust een toestel meenemen en dezelfde dag nog bellen, lijkt me prima.

  • Profielfoto
    drahreg

    hebzucht heft weer ongekende vormen aangenomen…
    ik snap het wel, maar een beetje geshuffeld zijn we wel met zijn allen vind ik. inderdaad maar even wachten tot de stof is nedergedaald en de foutjes eruit zijn.

  • Profielfoto
    brambalk

    Poehpoeh… het was spannend, maar ik heb hem! De op één na laatste Iphone in Nijmegen.

    Daarmee switch ik eindelijk over van m’n iPod Nano 2gb over naar een nieuw mobiel muziekjesapparaat (en hij kan nog bellen en internetten ook).

    Moet hem alleen morgen nog ophalen om te activeren… maar dat overleven we ook wel weer.

  • Profielfoto
    absoluut

    Activeren via iTunes werkt weer, denk ik. Het is mij in ieder geval eindelijk gelukt om te activeren! Heerlijk:)

  • Profielfoto
    dukaaterik

    @Kobes….

    So right!
    Ben hier hetzelfde van plan.

    :p

  • Profielfoto
    BigAL

    kan dan nu eindelijk het iphone gehyoe afgelopen. Tjongejonge wat een gedoe zeg het afgelopen. Iphone dit iphone dat. Hup, iedereen weer aan het werk… na het weekend dan;-)

  • Profielfoto
    Esquare

    Nee joh, het begint pas. Straks krijgen we de hele reut “Ken je deze applicatie al?”, “Hoe lang moet de batterij meegaan?”, “Die nieuwe hack is mislukt, wat nu?’.

    Maar goed dat er maar 7000 van die krengen waren. Anders was het nog tien keer zo erg geweest. :)

  • Profielfoto
    Justus

    Wanneer komen er nieuwe?

  • Profielfoto
    ppl69

    Zelfs al denk je hier in Zeeland dat de Zeeuwen zuinig zijn… Nou met de iPhone dus niet. In Goes, rond 09:45 waren ze allemaal “15” weg. Dus ook ik heb hem maar gereserveerd.

  • Profielfoto
    queenfan

    gelul van T-Mobile hier bij de Saturn in Groningen waren er nog iPhone 3G te koop. om 21:00 uur werd er nog en verkocht.

    Conclusie om 21:00 uur was de iPhone 3G nog niet uitverkocht

    Maar ik wacht nog we een half jaar, kan me nog wel redden met mijn iPhone 8Gb 1.1.4

  • Profielfoto
    wjzijderveld

    Misschien een tip voor de mensen die gebeld zullen worden. Gewoon langs gaan.
    Ik zou ook gebeld worden, ben tegen 5-en zelf maar gegaan, en kreeg hem gewoon netjes mee! Nu geactiveerd en al:D

  • Profielfoto
    worldofrick

    Helaas heb ook ik er vanochtend naast gevist.
    Nu heb ik-em maar op T-Mobile.nl besteld.

    Ik was al twee maanden contractvrij bij T-Mobile, dus ik kon direct verlengen. Het maffe is dat ik voor de 16GB white edition icm een i-150 abo bij verlenging maar 50 euro hoef te betalen voor het toestel, i.p.v. 160!!

  • Profielfoto
    arnoud

    Wat ik me afvraag; is er iemand geweest die de 25/50 euro activatiekosten heeft moeten betalen? Ik bij een APR in ieder geval niet…

  • Profielfoto
    Jasper

    Heb de mijne besteld via 0800 7111. In het keuze menu heb ik niet gekozen voor iPhone maar voor algemene vragen (aangezien mijn abbonnement bij Orange liep)
    Daar heb ik me van de domme gehouden en gevraagt hoe het precies zit met orange-tMobile en de iPhone. Resultaat: er is er een besteld en die wordt me binnen vier a zes weken gewoon aangeboden via de post. Kan niet wachten!!

  • Profielfoto
    RASH

    Ik ben blij dat ik mijn impuls om te kopen bedwongen heb. Ik kijk na de vakantie wel of ze hem op voorraad hebben bij de lokale T-Mobileshop. Ik kan dan altijd nog beslissen om een touch te kopen, vooral als de App Store interessanter blijkt te zijn dan de 3G functie.

    Alvast bedankt voor het beta-testen, early adopters, zodat ik straks een bugvrije iPhone (of iPod touch) kan kopen.

  • Profielfoto
    MacBooky

    Gisteren naar de T-Mob shop en toen hoorde ik met een half oor de daar aanwezige ‘host’ al het verhaal vertellen en op een drafje weer naar buiten….
    Ik heb hem maar online besteld en ga er van uit dat tegen die tijd alles wel weer naar behoren werkt ???

  • Profielfoto
    Massive Tudom

    Ik heb er gisteren een besteld via de online T-Mobile shop.
    Levertijd ongeveer 6 weken.

  • Profielfoto
    absoluut

    @arnoud:

    Dat wordt als het goed is verrekend met je eerste factuur;-)

  • Profielfoto
    william89

    Klopt komt idd op eerste factuur

  • Profielfoto
    gap

    T-Mobile had duidelijk meer reclame posters besteld dan iPhones.

  • Profielfoto
    Tim Keller
  • Profielfoto
    Joop Caris

    Wat is het toch een mooi ding. Eindelijk de wereld in je broekzak. De volgende gratis apps zijn leuk om uit te proberen: Midomi, Shazam, Remote, NearPics & Mandarin. Veel plezier ermee!

  • Profielfoto
    warsteyner

    Ik heb ook even gekeken in de tmobile shop online. En de tel zijn idd goedkoper bij een verlenging. Bij i-300 krijg je de 16 gb voor een euro. Heeft iemand dit ook al meegemaakt in de gewone winkels? Aangezien ik daar net voor 50 euro een telefoon gereserveerd heb.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Het is een geweldig ding, die iPhone. Ik dacht dat hij veel zou lijken op de iPod touch, maar het is toch weer heel anders. Bij mij is het gisteren heel relaxed gegaan bij het ophalen. Ik stond (als eerste; al ruim een jaar!) op de lijst bij iCentre XL en kreeg heel keurig donderdag al een telefoontje dat mijn iPhone klaar lag! toen ik hem vrijdag kwam halen, lag het systeem er bij T-Mobile uit, maar ik kreeg een heerlijk kopje koffie met appelgebak (iPhonefeestje! Eigenlijk alleen voor personeel, maar ik ken ze goed omdat ik er zo vaak kom!) en kon dus even relaxed wachten tot alles in orde was. Na een half uurtje was alles OK en kon ik naar huis….met m’n iPhone spelen…:):)

  • Profielfoto
    BoesBoschman

    Heb nu al spijt van het feit dat T-Mobile mijn zakelijke telefoon moet behartigen. Net gebeld dat ze de administratieve rompslomp niet kunnen afhandelen vandaag. Wanneer volgende week is ook nog een vraag. Enorm op de borst kloppen en vervolgens halfslachtig proberen of het nog iets kan worden…..

  • Profielfoto
    reven

    Iemand al een reactie van T-mobile op een online bestelling?

  • Profielfoto
    Rolf

    Gelukkig zit ik over 2 weken in Zwitserland….*S*