Fouten in MobileMe verholpen

Door: Robert de Groot - 31 reacties

De kinderziektes in Apple’s nieuwe online dienst MobileMe lijken verholpen. Op het speciaal opgezette weblog laat Apple medewerker David G. weten dat e-mailen weer werkt voor iedereen en dat ook de synchronisatie perikelen tot de verleden tijd behoren.

In de overgangsfase van .Mac naar MobileMe hadden enkele – naar schatting één procent – van de klanten last van het niet werken van de e-mail. Daarnaast werden de contacten, agenda’s, etc. bij sommige gebruikers volledig verwijderd door een synchronisatie fout. Mochten er tóch nog problemen zijn, zet dan een lekker bakje koffie en ga een gesprek aan met een Apple medewerker.

Nu de problemen uit de donkere MobileMe wolk verdreven zijn kan het verkennen van MobileMe starten middels een proefabonnement van zestig dagen. Tijdens deze zestig dagen kan de gebruiker op ieder willekeurig moment het abonnement beëindigen. Zonder actie van de eindgebruiker verloopt het proefabonnement in een regulier abonnement van 79 euro per jaar.

Reacties

31 reacties
  • Profielfoto
    BloomPod

    eindelijk dat werd tijd

  • Profielfoto
    iErnst

    Ga vanavond eens kijken of Mail ’t weer doet. Eerst zien, dan geloven.

    Edit: en ben benieuwd wanneer die gratis 30 dagen erbij komen…

  • Profielfoto
    Jeordy

    @EINino

    Als je mail het weer doet, zal daar waarschijnlijk het mailtje bij zitten die je je 30 dagen extra belooft.;)

  • Profielfoto
    PowerMacje

    Ik heb dat mailtje ook nog niet :S

  • Profielfoto
    iErnst

    @Jeordy:
    M’n mail via web doet ’t wel, maar kan al twee weken geen mail ophalen via Mail.

  • Profielfoto
    Nemco

    Uhm… Mail was het enige probleem? Hoe zit het met de stabiliteit van de webapps, de problemen met de synchronisatie en push. En hoe zit het met mensen die niet kunnen upgraden of kunnen heractiveren? Zijn dat geen fouten dan?

  • Profielfoto
    iMartien

    Alleen zijn de webapps nog steeds rete traag!

  • Profielfoto
    Pete.Z

    Gelukkig heb ik geen mail problemen gehad,maar ook de rest lijkt weer lekker te werken.

  • Profielfoto
    dgroten

    De laatste zin van die artikel is dubbelzinnig:

    Zonder actie van de eindgebruiker verloopt het proefabonnement in een regulier abonnement van 79 euro per jaar.

    Volgens mij verloopt het proefabonnement zonder actie. (punt). Je hebt dan de mogelijkheid een abonnement te nemen, maar dat gaat niet vanzelf in.

  • Profielfoto
    Bumba86

    Ik heb ook geen mailtje dat ik 30 dagen bij krijg, maar als ik op mijn account info kijk zitten ze er wel bij.

  • Profielfoto
    Gijs Raggers

    Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad. Alles heeft altijd prima gewerkt op de eerste paar uur na. OK, push naar de iPhone heeft nooit gewerkt.

    ps. David G. aka David Guetta is naast z’n MobileMe hobby ook een verdienstelijk plaatjesmaker.

  • Profielfoto
    jakeh

    Ah, maar bij 1 procent heeft MobileMe tot frustraties geleid, zegt men. De suggestie die gewekt wordt met deze passage is dat er he-le-maal niets aan de hand is. Want bij 99% gaat het toch goed? Was het maar waar, ze hebben gewoon een prutsproduct gelanceerd en dat mag je als apple liefhebber best bekennen. En die 1 procent, daar geloof ik niets van.

  • Profielfoto
    BigAL

    @jakeh: precies en 1% van al die miljoenen gebruikers wereldwijd… dat is nog steeds een stad vol ontevreden mensen.

  • Profielfoto
    gjhvs

    Huh? Het werkt bij nog steeds niet… Krijg nog steeds deze melding:
    Your MobileMe email is currently unavailable.

  • Profielfoto
    sturb

    misschien handig erbij te zeggendat de je voor de trial een Creditcard nodig hebt.

  • Profielfoto
    jobz

    @ dgroten : onjuist. Het proefabonnement loopt vanzelf door in een abonnement. Raar maar waar. Als je dus niet opzegt start het MobileMe jaarabonnement.

    dgroten wrote : “Volgens mij verloopt het proefabonnement zonder actie. (punt). Je hebt dan de mogelijkheid een abonnement te nemen, maar dat gaat niet vanzelf in.”

  • Profielfoto
    shvdv

    Het zal best, maar synchroniseren met outlook werkt bij mij nog steeds niet. Ik gebruikt zowel iCal en outlook in MobileMe, maar haalt geen calender items uit outlook.

    Ik ben trouwens tijdens sync wel veel gegevens kwijt geraakt….gelukkig hebben we nog timemachine…

  • Profielfoto
    stijnbokhove

    ik vind het nog steeds traag

  • Profielfoto
    Mr Evil

    Overigens zijn groups ook nog steeds niet te verwijderen.

  • Profielfoto
    gribbel

    Op de een of andere manier werkt het nog niet perfect met Outlook 2007. Afspraken op me.com worden lang neit altijd gesynct…

  • Profielfoto
    oldsmelly

    Opgelost .. whahaha het loopt nog steeds voor geen meter.
    Nog steeds dezelfde sjit

  • Profielfoto
    oldsmelly

    en als je die support pik te pakken krijgt flikkert tie de “haak” erop als je niet bij die 1% hoorde….

  • Profielfoto
    caers_bart

    Snap niet dat er van uit apple geen enkele verontschuldiging of tegemoetkomingen aan de klanten komt voor het gepruts. Héél wat mensen hebben enkele dagen betaald voor een produkt dat niet werkte. Een geste van bv. 30 dagen gratis verlenging van het abbo of zo zou toch wel moegen vind ik.

  • Profielfoto
    Sapje

    Het klinkt als een leuke dienst en ik geef graag mijn geld uit aan Apple producten. Dit is eigenlijk de eerste keer, dat ik heb van ‘ik vind het gewoon teveel geld voor te weinig’.

    GMail met mijn eigen domein werkt perfect en e-mail zou de primaire reden zijn voor de overstap. Nu ik het bij Gmail goed geregeld vindt, haak ik toch af.

    Jammer, voor een meer redelijke prijs had ik waarschijnlijk wel de overstap gemaakt met al die leuke toeters en bellen.

  • Profielfoto
    Gerardosx

    Kritiekloos het persbericht van Apple overgepend. Is MacOSX.nl een verlengstuk van Apple of een onafhankelijke journalistieke site? Upgraden naar familypack bijvoorbeeld werkt nog steeds niet. De ‘kinderziektes’ zijn dus helemaal niet opgelost. En die opgave van 1 procent gedupeerde gebruikers mag ook wel met wat meer twijfel worden omgeven. Ik behoorde zelf ook tot die 1 procent. Wie niet eigenlijk?

  • Profielfoto
    jakeh

    Één procent, dat is beschamend om bekend te maken en nog treuriger om het klakkeloos over te nemen. Volkomen ongeloofwaardig dat het bij 99% van de gebruikers goed werkte. Misschien dat het bij 1 procent vlekkeloos werkte, dat zou ik dan weer wel geloven…

  • Profielfoto
    Gijs Raggers

    Zulk mooi weer en dan zo klagen. Maar goed dat de kindjes in Afrika geen internet hebben, als zij van onze ‘problemen’ horen. Kom op jongens.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Hallo. De kindjes in Afrika geen Internet??
    Ik dacht juist dat we die massaal aan het overhevelen waren naar onze moderne maatschappij met het ‘100 dollar laptop project’?
    Die twee WiFi antennes zitten er niet voor niets op toch?

  • Profielfoto
    Cloudsurfer

    Haha, calender doet het nog steeds niet. Wat een grap.

  • Profielfoto
    gjhvs

    En die Apple chat is ook waardeloos hoor!
    Staat toch bij dat je met hun kunt ‘chatten’ als je nog mailproblemen hebt?
    Dat doe ik dus…. pleurt die gast me er gewoon uit en zegt dat ie me niet kan helpen! NOU JA ZEG!

  • Profielfoto
    Shyos

    @gijsraggers: wat heeft dit nu in hemelsnaam met de kindjes in Afrika te maken… Zo een domme opmerking.

    Als we allemaal zo denken dan kunnen ze forum wel sluiten… dus in ’t vervolg reageer niet als je niets beters weet…