De eerste informatie van T-Mobile Nederland

Door: Jan David Hanrath - 58 reacties

Vandaag heeft T-Mobile haar eerste nieuwsbrief over de iPhone 3G verstuurd aan de ruim 40.000 mensen die zich hebben aangemeld op de T-Mobile website.

De nieuwe informatie is nog schaars, maar langzamerhand komen we steeds meer te weten:

– De Nederlandse iPhone krijgt Visual Voicemail
– Er komen drie abonnementen (verschillende bundels, ofwel één minder dan in Duitsland)
– Het goedkoopste abonnement gaat € 29,95 per maand kosten
– Gebruik van WIFI op de t-Mobile hotspots is inclusief
– 3 juli volgt meer informatie over de bundels

OMT houdt je op de hoogte!

Reacties

58 reacties
  • Profielfoto
    Steve Brooklyn

    Ik ben benieuwd, ook wat de prijzen worden van de iPhone in NL.
    En of je ook 1 jarige abonnent kan afsluiten voor een leuke prijs;)

  • Profielfoto
    Applesap

    Zelfde abonnementsprijzen als Duitsland dus… Hopelijk niet dezelfde bundels, want dan kunnen ze het toch echt vergeten;)

  • Profielfoto
    daanieh

    wij wille prepay

  • Profielfoto
    janze

    Ws. zoals in Duitsland ja. Nou dan wacht ik ff op de jailbreakmogelijkheden…

  • Profielfoto
    RTM85

    Komt toch mooi uit dat ik mijn Orange abo vanaf 17 juli kan verlengen bij T-Mobile.. Ik ga voor de witte 16 gig:D Is er iemand die daarna interesse heeft in de 1e iPhone? Ik heb ‘m voor je!:D

  • Profielfoto
    Lucas Raggers

    Duitsland heeft 4 abonnementen, Nederland 3. Niet hetzelfde dus. Afwachten.

  • Profielfoto
    xotopia

    Fijne binnenkomer voor trouwe T-Mobile (lees Ben) klanten:

    “Bent u al klant bij T-Mobile? Dan kunt u aan het eind van uw
    contractsperiode overstappen op één van de iPhone abonnementen. ”

    En die minimale belbundels, is dat omdat je kan bellen via VOIP?

    Ik zie ineens weer markt voor iPod Touch:-)

  • Profielfoto
    me.com

    @Boje,

    Hoe duur wil je hem weg doen?:P

  • Profielfoto
    error

    Vooral de passage “Bent u al klant bij T-Mobile? Dan kunt u aan het eind van uw
    contractsperiode overstappen op één van de iPhone abonnementen.” klinkt goed voor T-Mobile klanten zoals ik.

    T-Mobile zegt dus tegen mij: “Jij, T-Mobile klant van het eerste uur, jij zakkenwasser, jij domme consument, jij melkkoe, jij wacht nog maar even negen maanden met de aanschaf van een iPhone plus abonnement… of je neemt naast je huidige abonnement er een iPhone abonnement bij en betaald tot het einde van je contractsperiode lekker dubbel” of zoiets.

    Zucht…

  • Profielfoto
    william89

    Ik wacht op de verdere details anders gaat mijn iPhone 1Gen ook in de verkoop, maar ik denk dat ik er een van de zomer uit italie meneem. Of werken die niet in het buitenland?

  • Profielfoto
    mvdenberg

    T-mobile Nederland is wel erg karig met het openbaar maken van de abonnementen. Waarom doen ze dit? Om een stok achter de deur te hebben als ineens KPN de iPhone ook mag leveren?

  • Profielfoto
    WildCard

    Volgens T-Mobile klantenservice kun je straks de iPhone ook los kopen. Beter is het ook waar anders heb ik straks een 2e abonnement bij T-Mobile :angry:

  • Profielfoto
    Double_UK

    @ mvandenberg

    Is niet helemaal ondenkbaar. Daarom staat er ook in hun mailtje:
    “Tot die tijd zullen wij u regelmatig op de hoogte houden. ”

    Waarschijnlijk om last minute wijzigingen te kunnen doorvoeren.
    Net zoals Van Basten pas op het laatste moment de opstelling doorgeeft… ;)

  • Profielfoto
    william89

    WildCard op dinsdag 17 juni 2008 12:33
    Volgens T-Mobile klantenservice kun je straks de iPhone ook los kopen. Beter is het ook waar anders heb ik straks een 2e abonnement bij T-Mobile …

    Via telefoon?? Op internet bij klantenservice FAQ staat duidelijk dat hij niet los te koop komt, maar alleen in combinatie met een T-mobile abbo…. :sealed:

  • Profielfoto
    anoniem

    €29,95 per maand? Hàhà. Grappenmakers :sealed:

  • Profielfoto
    Steve Brooklyn

    Heeft iemand die vrachtwagen al gevonden?

  • Profielfoto
    Vin

    hoeveel belminuten heb je dan?

  • Profielfoto
    tjetta

    Jan David Hanrath: waar lees jij dat WiFi hotspots inclusief zijn? In mijn mailtje staat alleen: ‘Met de iPhone kunt u supersnel internetten en gebruikmaken van WiFi viaT-Mobile Hotspots.’

    Staat nergens dat het gratis is…

  • Profielfoto
    knutm0

    @error: wat denk je anders dat een contract betekent? Als je een tweejarige overeenkomst sluit, is dat ook twee jaar geldig. Dat geldt overigens natuurlijk ook voor mensen die overstappen van een andere provider. Als je daar nog een lopend contract hebt, kom je daar ook niet zomaar vanaf als je overstapt naar t-mobile.

    Voordeel van langlopende contracten: je krijgt meer bonus bij aanschaf
    Nadeel: je kunt er niet zomaar vanaf.

    Lijkt me allemaal heel erg duidelijk, en ik zou niet weten waarom dat nu ineens anders zou zijn omdat er een iPhone geintroduceerd wordt.

  • Profielfoto
    Jan David Hanrath

    @ tjetta: Het is inderdaad niet 100% zeker, maar anders hadden ze kunnen volstaan met ‘supersnel internetten en gebruik maken van WIFI’.

    Mogelijk zijn de hotspots niet gratis bij het goedkoopste abonnement.

  • Profielfoto
    WildCard

    @william89

    Via telefoon en in een t-mobile winkel;)

  • Profielfoto
    Hugo

    Ik raad de huidige T-Mobile klant aan om niet te snel bij de pakken neer gaan zitten en gewoon na 3 juli eens langs een T-Mobile winkel lopen voor een babbeltje. Regeltjes zijn ook maar regeltjes! ;)

    Zeker als je al wat jaren klant bent!

  • Profielfoto
    WildCard

    Ik heb zelf ook al jaren een t-mobile abonnement en in de t-mobile winkel is mij verteld dat er misschien wel een uitzondering gemaakt kon worden om je contract vroegtijdig te verlengen:)

  • Profielfoto
    william89

    @ WildCard,

    Op internet staat duidelijk van niet, dus intern is het lekker bij T-Mobile :sealed: :sealed:

    T-Mobile: Simply Closer, but not intern:p

  • Profielfoto
    error

    @knutm0: tuurlijk. Contracten enzo. Maar als ik een iPhone zou willen dan zou ik als klant meer gaan betalen en meer diensten afnemen voor de komende twee jaar. Ik wil niet bij ze weg of minder betalen… Een tussentijdse aanpassing van het contract zou wel zo vriendelijk zijn voor al die vaste klanten die zin hebben in een iPhone. vriendelijker dan zeggen: pech gehad en lekker puh. En ja, de iPhone is een uitzondering waard.

  • Profielfoto
    dodo

    Dit wordt moeilijk… nog 7 maanden te gaan voor mijn Telfort abonnement verloopt.

    Dit wordt los kopen, of een goedkoop data abonnement, waarbij ik de iPhone gebruik voor data en mijn huidige abonnement voor spraak.

    Ik wacht nog even de exacte samenstelling van de abonnementen af, maar wil hem SOWIESO hebben!

  • Profielfoto
    Hansfree

    @dodo

    Denk niet dat er goedkope data abo’s komen als het goedkoopste 29 euro is, of je moet dat goedkoop noemen…

  • Profielfoto
    polansky

    Valt me erg tegen van T-Mobile dat ze hun huidige klanten zoooooo in de steek laten. Ik dacht dat dergelijke bedrijven geld willen verdienen…. blijkbaar onderschatten ze hun eigen klantenkring en hebben ze liever 500 nieuwe klanten dan 100.000 upgraders. :sealed:

    Lijkt me toch niet al te moeilijk om een lopend contract voortijdig stop te laten zetten, om zo opnieuw met x jaar te verlengen en zodoende bovendien een duurder contract aan iemand kwijt te kunnen.

    Nu maar hopen op losse verkoop met T-mobile simlock er op, anders geen iPhone voor mij.

  • Profielfoto
    dimelot

    @hugo:
    ik ben al sinds Ben klant, maar ook al ben je een vaste klant voor een lange periode, die regels worden niet aangepast. Heb ik een keer meegemaakt omdat de telefoonwinkel een foutje had gemaakt met het verlengen van mijn abonnement.

    @error:
    volgens mij kan je altijd wel een hoger (lees duurder) contract nemen, want daar worden ze alleen maar beter van.

  • Profielfoto
    sjap

    als je al een T-Mobile abonnement hebt lopen kun je gebruik maken van de zogenaamde ‘lost and stolen’-regeling.

    Dit houdt in dat je een iPhone kunt krijgen op 11 juli mits je een abonnement aangaat voor twee jaar+ het aantal maanden dat je nog over hebt van je huidige abonnement.

    Voorbeeld: mijn huidige abonnement loopt 1 december 2008 af. Ik kan 11 juli een iPhone krijgen mits ik een contract aanga tot 1 december 2010. (resterende maanden + 24 maanden standaard iPhonecontract).

    De regeling is zoals de naam aangeeft oorspronkelijk bedoeld voor abonnees wiens telefoon gestolen of verloren is. Maar (waarschijnlijk) afhankelijk van je trackrecord mag je één keer in de zoveel tijd (maximaal 1 keer per abonnementperiode) sowieso van deze regeling gebruik maken zonder dat je diefstal en verlies hoeft voor te wenden. Bijvoorbeeld wanneer je een nieuwe telefoon wilt. Dit is mij verteld door een T-Mobile klantenservice-medewerker.

  • Profielfoto
    Gates

    Waarom voelen de huidige T-Mobile klanten zich zo genaaid? Je verwacht toch niet dat overstappen mogelijk is met de invoering van elk nieuw toestel? Waarom zou de iPhone dan een uitzondering moeten zijn.
    (Als ze het wel toestaan voor de iPhone moet je juist heel blij zijn dat ze een uitzondering toestaan.)

  • Profielfoto
    Petje

    Ik hen destijds bij de 1e iphone ook de duitse abbo’s vergeleken met de reeds in NL en D. verkrijgbare Nokia N95.
    De abbo prijzen in Duitsland zijn nu eenmaal veel hoger dan in NL, dus dat zal voor de iPhone straks ook wel voordeliger uitpakken
    De landgrootte is hier natuurlijk ook veel kleiner en we hebben een betere G3 dekking, maar over een veel kleiner oppervlak als D.
    Ik denk dat T-mobile alleen in NL succes zal hebben als de prijzen scherp blijven.
    We zullen nog heel even moeten wachten.

  • Profielfoto
    Stutger

    T-Mobile houdt je op de hoogte!;)

  • Profielfoto
    knutm0

    Dit is precies de reden dat ik toen mijn vorige contract bij Orange afliep (januari 2008), ben geswitcht naar Ben, waar je geen langlopend contract hebt, maar per maand kunt opzeggen.

  • Profielfoto
    Islandsvinur

    Waarom vind iedereen €29,95 zo duur?

    Ik denk dat het een heel realistische prijs is. Het goedkoopste voice-abo bij T-Mobile is €14,50, dan krijg je er een data-abo bij voor hetzelfde bedrag met (wellicht) toegang tot de wifi hotspots (waar je dan dus ook met je laptop op zou moeten kunnen). Het mobiel internet abonnement voor de laptop (kan je de iPhone best toe rekenen met alle apps e.d.) kost los €19,50 pm.

    En als ik kijk naar de vergelijkbare abonnementen icm. smartphones doet de iPhone het helemaal zo slecht niet, toch? Dit is het prijsniveau wat ik wel zo’n beetje had verwacht. Niet gehoopt natuurlijk, maar wel verwacht.

  • Profielfoto
    YS

    Er staat nergens bij dat WiFi inclusief is. Alleen dat Visual Voicemail inbegrepen is…

    “Met de iPhone KUNT u supersnel internetten en gebruikmaken van WiFi via T-Mobile Hotspots. Bovendien is het gebruik van Visual Voicemail inclusief.”

    Met elke WiFi phone kunnen we gebruiken maken van WiFi………;)

  • Profielfoto
    Sjurkie

    Ik wacht tot de belminuten bekend zijn… Ik heb nu 100 voor 17 euro en dat is zat. Als het 29,95 abo minder dan 100 minuten heeft dan komt er maar een nieuwe Nokia in huis…

    Gratis inet via hotspots heb ik al via xs4all, doe ik het dus niet voor… kan je beter jailbreaken en via Ben voor 15 euri een internet + 100 belminuten sim-abootje nemen.

  • Profielfoto
    Undaunted

    Dat mailtje heb ik niet gehad :S ik heb me toch echt aangemeld voor die brief. Hoe laat is de mail verstuurd?

  • Profielfoto
    Gates

    @Íslandsvinur: Jij vindt 30 euro zeker niet duur? Maar hoe kan je daar iets over zeggen als je niets weet over het aantal belminuten etc?
    Ik geef je wel gelijk hoor.. 30 euro hoeft niet duur te zijn. Degenen die klagen zijn waarschijnlijk tieners (en voor hen is 30 sowieso duur, ongeacht het aantal belminuten)

  • Profielfoto
    mymac

    Weet iemand hier misschien iets over de zakelijke abonementen? Ik heb T-Mobile Zakelijk Optimaal, een groepsabonnement. Ik ben maandelijks tussen de 40 en de 80 kwijt, een schommelend bedrag ja. Dit is hoofdzakelijk door de hoge prijs – €0,18 – van een smsje, en nog 2-4 uur bellen gemiddeld. Het smsen zal minder worden zodra ik 3G heb en MSN erop dus, maar ik lees bij T-mobile dat op dit moment een 3G abonement (3,6mbps) gewoon nog €69,95 kost. Als ze in het iPhone abonnement van waarschijnlijk €49 3G stoppen (onbeperkt) dan ben ik over en neem ik misschien wel een prive abonement. Graag reactie!
    mymac

  • Profielfoto
    mymac

    @ BillGates, ik ben een van die tieners en vind 30 niet duur, misschien komt dat mede door 100% sponsoring van vaderlief:p

  • Profielfoto
    iAgree

    tot 3 Juli ben je dus voorlopig geen steek wijser, nog ff afwachten dan maar.

  • Profielfoto
    Undaunted

    @mymac een ‘tiener’ die al zakelijk belt? Doe je goed.

    Voor mij ligt de grens bij €40,-. Zolang je er dan onbeperkt 3G tot 2GB bij krijgt & 200 belminuten.

    Anders wacht ik wel tot het ding los in de verkoop gaat.

  • Profielfoto
    Mr Van

    “Ik heb zelf ook al jaren een t-mobile abonnement en in de t-mobile winkel is mij verteld dat er misschien wel een uitzondering gemaakt kon worden om je contract vroegtijdig te verlengen”

    Je weet dat er volgend jaar weer een iphone update is he ! sta je over een jaar weer moeilijk te doen omdat je hem weer (dom) 2 jaar hebt afgesloten.

  • Profielfoto
    Trizan

    @mymac

    Ik herken je het. Al ben ik bang dat dit misschien iets te duur wordt. Misschien dat 5 euro zakgeld inleveren. :p

  • Profielfoto
    Hugo

    @Sjap

    Die lost and stolen regeling is inderdaard hetgeen waar de T-Mobile shop het over had, nieuwe sim met de mogelijkheid er een abonnementsperiode aanvast te plakken.

    @YS

    Nee dit gaat dus over de T-Mobile hotspots, normaalgesproken betaalde wifi’s.
    Voor Internet Totaal (Plus) abonnees is dit echter kosteloos.(v.a. 49,95 voor alleen de databundel). Voor POCKET Internet Totaal Plus (nu 19,50 p/mnd), de bundel die vrijwel zeker deel uit gaat maken van het iPhone abonnement is dit nu echter nog niet gratis.

    Ik hoop toch wel dat dat ook nog komt.

  • Profielfoto
    Cerandox

    Losse telefoon verkoop voor bestaande abbonee’s please!

  • Profielfoto
    R-Flow

    @janze
    Jailbreaken wordt nagenoeg onmogelijk omdat je de iPhone alleen nog maar meekrijgt als je direct een abonnement afsluit. Je kunt ‘m dus niet meer anoniem oppikken en ‘m eventueel later activeren.

  • Profielfoto
    Gastonw

    30euro/mnd valt best mee…

  • Profielfoto
    woenk

    ik heb me ook aangemeld maar geen email ontvangen van tmobiel

  • Profielfoto
    Gates

    woenk: misschien vind je ‘m tussen je spam-berichten/-map, zoals bij mij het geval was.

  • Profielfoto
    midq

    A-Mac gaat ook de iPhone verkopen! check http://www.a-mac.nl/

  • Profielfoto
    Double_UK

    @ midq

    Waarschijnlijk zitten ze in een pand naast een T-Mobile winkel.
    “Een momentje, ik ga even naar… achteren om uw iPhone te halen”
    ;)

  • Profielfoto
    midq

    @Double_UK

    Ik denk het niet, het zal wel net zoiets worden als primline leningen. Alleen dan bij T-Mobile. Ik zie dat het inmiddels ook op de voorpagina is beland.

  • Profielfoto
    ralphdekreij

    Hier een schriftelijk reactie van T-mobile over losse verkoop van de iPhone en eventuele gebruikmaking van de ‘Lost and stolen’ regeling voor bestaande t-mobile klanten:

    “Geachte….

    Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen, waarin u wilt weten of wij de I-Phone los gaan verkopen. Tevens wilt u weten of dit toestel in het lost&stolen aanbod wordt aangeboden.

    Helaas hebben wij hier geen informatie over. Wij verzoeken u vriendelijk, na uitgifte van de I-Phone, om telefonisch contact op te nemen met T-Mobile Klantensevice Zakelijke Markt via onderstaand nummer. Dan beschikken wij over deze informatie. Omze excuses voor het eventuele ongemak.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, dan kunt u deze stellen per e-mail via zakelijk@t-mobile.nl of contact opnemen met T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt via het gratis telefoonnummer: 0800 – 7112.

    Met vriendelijke groet,

    T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt”

  • Profielfoto
    Elrithranduil

    Ik heb mijn abonnement bij Hi al opgezegd :p

  • Profielfoto
    Jan Pikant

    Ik was bij de postkamer/repro van ’t hoofdkantoor van TMNL, om een pakje of twee af te leveren. Wat spot mijn oog? Jawel, een stapeltje trainingshandleidingen voor de iPhone verkopers.

    Omdat ik wel’n beetje bekend ben met de luitjes aldaar mocht ik even snuffelen:)

    ’t Is op zich niet heel spannend. De iPhone wordt behandeld wat betreft z’n features. Daarna volgen wat secties met FAQs die de klanten kunnen stellen. Bijvoorbeeld over hoe het zit met het kopen van liedjes met iTunes.

    We kunnen in elk geval veilig aannemen dat maandag T-Mobile begint met het trainen van hun werknemers.