Anoniem
Anoniem Nieuws 24 juni 2008

Apple scoort met technisch support

Een Amerikaanse consumentenorganisatie, Consumerreports.org, heeft de kwaliteit van de gratis helpdesks en supportafdelingen van verschillende computerbouwers en -verkopers in kaart gebracht.

Voor het onderzoek werden ruim 10.000 mensen benaderd die van dergelijke diensten gebruik hadden gemaakt. De resultaten liegen er niet om. Apple staat eenzaam aan de top.

Van alle ondervraagden bleken de klanten van Apple veruit de meest tevreden consumenten. De onderzochte criteria zijn terug te brengen tot 3 hoofdzaken:
– wachttijd aan de telefoon
– deskundigheid van de helpdesk medewerker
– daadwerkelijk oplossen van het probleem

Op alle punten scoorde Apple het hoogst. Van alle problemen werd aan de telefoon maar liefst 80 procent naar tevredenheid opgelost. Bij de concurrentie blijft het scoringsprecentage hangen rond de 60.
Uit het onderzoek bleek dat aanschaf van een uitgebreid garantieplan meestal tot betere scores leidt, de betaalde hulp was van hogere deskundigheid. Goed, alle waar naar zijn geld. Dit onderzoek beperkte zich tot de gratis support die bij iedere computer wordt aangeboden.

Op dat gratis deel scoorde Apple overigens minder hoog als het om de duur van de servce gaat. Waar sommige fabrikanten een half jaar tot een jaar gratis hulp bieden, daar vindt Apple het na 90 dagen welletjes. Wil je meer hulp, dan kun je AppleCare aanschaffen. Tenzij je in de buurt van een Apple Store woont, dan is de GeniusBar gratis en van prima kwaliteit.

Reageer op artikel:
Apple scoort met technisch support
Sluiten