Mac vs. PC, The Saga Continues

13 reacties

Deze week is het Amerikaanse televisiepubliek gebombardeerd met een nieuwe reeks Apple commercials. In drie nieuwe iPhone reclamespots wordt getoond hoe eenvoudig het is om muziek te kopen, weetjes op te zoeken en een route te plannen met de iPhone.

Ook wordt het eeuwigdurende gekibbel tussen Mac en PC in de Get a Mac reclamereeks wordt deze week voortgezet. In vervolg op een eerder bezoek aan de psychiater komt PC er deze keer achter dat het allemaal niet zijn schuld is. Een tweede commercial laat een enigszins gestreste yogajuf aan het woord die weinig op heeft met PC’s gemoedsrust. Doldwaze komedie voor jong en oud!

Reacties

13 reacties
  • Profielfoto
    imathijs

    It’s Macs fault…….what a breakthrough! Hij is weer goed:)

  • Profielfoto
    Appletaart

    Apple is een van de weinige bedrijven die zijn producten probeert te slijten door te beweren dat andere producten slechter zijn. Apple kan beter uitgaan van zijn eigen kracht.

  • Profielfoto
    RASH

    De enige kracht die Apple heeft is Steve Jobs. Zonder hem is het binnen een paar jaar gedaan met Mac, iPod en iPhone. Apple probeert dus nog een graantje mee te pikken uit de PC-markt nu het nog kan.

    Natuurlijk gaat Linux desktop het winnen, zeker in het bedrijfsleven.

  • Profielfoto
    d.denkers

    Rash, fijn dat je aan koffiedik kijken doet en van linux houdt

  • Profielfoto
    Eprom

    @ Appletaart: als je wat vaker Amerikaanse commercials zou zien, zou je zien dat de meeste bedrijven daar zo adverteren. “ik ben het beste, de rest is bagger.”
    Dit is waarschijnlijk de enige manier die Amerikanen begrijpen en daarom wordt dat daar ook in de verkiezingscampagnes gebruikt.

  • Profielfoto
    Undaunted

    @Eprom precies. Zolang je mensen (amerikanen in dit geval) maar duidelijk vertelt wat goed is en wat slecht is, dan hoeven ze er zelf niet meer over na te denken. Is dat even makkelijk kiezen:)

  • Profielfoto
    Aidovive

    @Undaunted: Ah daarom werd Bush tot 2x toe tot president gekozen! :p

  • Profielfoto
    Maced.2

    Hij is weer geweldig :D :D

  • Profielfoto
    Xenophon

    Zolang linux nog geen aandacht heeft voor de gebruikers wordt het geen standaard. We missen nog: een goede eenduidige UI, degelijke fonten / fontbeheer, kleurbeheer, profielen en goede professionele software: Adobe / Pitstop etc.

  • Profielfoto
    Cloudsurfer

    Lekker ding!

  • Profielfoto
    Yosemite

    In de reclame is het heel normaal dat de kleintjes het in hun reclames opnemen tegen de marktleiders. Pepsi heeft dat bijvoorbeeld ook jaren lang gedaan met de Pepsi test. Niet heel vreemd dat Apple dat in de mac reclames ook doet tegen de marktleider.

    Voor de iPod reclames is het een heel ander verhaal, daar is Apple juist de marktleider en maken ze ook hele andere reclames. Daar zal je juist weer de concurrenten hebben die anti iPod in hun reclames zijn.

  • Profielfoto
    jan jansen

    Waar ken ik haar van?

  • Profielfoto
    Geitekaas

    Wat een schatje:-)