Anoniem
Anoniem Nieuws 30 maart 2008

Waar houdt service op?

Soms stuit je zomaar op een leuk verhaal. In dit geval op The Boy Genius Report, een blog van een Apple fan. Joshua Karp verhaalt hier over iemand in zijn directe omgeving die een glas water over een MacBook Pro heeft leeggegoten. Waarschijnlijk was dat niet de bedoeling, maar het resultaat blijft vervelend, een MBP die niets meer doet.

Na navraag te hebben gedaan bij Apple Customer Care was deze klant niet tevreden met de geboden diensten en deed zijn beklag bij Steve Jobs zelf. Naar het schijnt leidt [email protected] rechtstreeks naar The Boss himself. Maar natuurlijk…

Onderstaand bericht werd verstuurd naar Apple:
Dear Steve Jobs,
I wanted to write and express my concern about some recent problems that I have had with Apple Care. This week, my MacBook Pro unfortunately sustained water damage. I understand this is entirely my fault but it is still something I would like to get fixed. After three or four calls I was finally able to get a straight answer. While I was happy to get a straight answer, I was not at all happy with the answer. It is very worrisome to me that the only way to get my computer fixed is to pay almost $300.00 up front with no guarantee that this will fix the problem.

I was horrified to learn that their is no system to assess the problem and bill once all damage is known. I am reluctant to put money into a problem that could easily grow. I have had three Apple computers in a row. I love using them but I am not sure if my replacement will be one. I feel powerless in the situation and the whole experience has turned me off of the Apple company.

Sincerely,

Xxxxxx Xxxx

Vrij en kort vertaald: Mijn MBP is stuk door water, mijn fout. Als ik de laptop ter reparatie aanbied moet ik vooraf 300 dollar betalen voor onderzoek, en de uitkomst is dan nog onzeker. Dat is te duur. Misschien koop ik nu wel een Dell.

Daarop kwam het volgende bericht terug van Apple:

This is what happens when your MacBook Pro sustains water damage.
They are pro machines and they don’t like water. It sounds like you’re just looking for someone to get mad at other than yourself.

Steve

Vrij en kort vertaald: Eigen schuld, dikke bult.
Of His Jobness zich met dit soort zaken bezighoudt valt te betwijfelen, het is echter wel waarschijnlijk dat het bericht van de Apple Campus afkomt, gezien het @apple.com adres vanwaar het antwoord kwam.

Joshua Karp vindt één en ander dolkomisch, maar vindt ook dat Apple betere service had moeten leveren. Grote vraag die dan rijst is: in hoeverre kun een bedrijf aansprakelijk worden gesteld voor het onzorgvuldig gebruik van hun produkt door een klant? Zou je ook goedkoop de auto kunnen laten repareren als je de ramen een nacht hebt laten openstaan bij een regenbui?

Wij zijn benieuwd wat jullie er van denken…

Reageer op artikel:
Waar houdt service op?
Sluiten