Makkelijker overstappen

10 reacties

Deze week heeft Staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) ingestemd met een plan van aanpak betreffende internetbedrijven.

Dit plan moet het voor consumenten makkelijker maken om naar een andere provider over te stappen. Het plan moet in het vierde kwartaal van dit jaar werkzaam zijn en geeft de nieuwe provider de mogelijkheid om de overstap van een klant volledig te verzorgen. Dit geldt ook voor een gebundeld contract zoals bijvoorbeeld bij internet en telefonie. Groot pluspunt van dit plan is ook dat de nieuwe provider de overstap moet laten plaatsvinden op een afgesproken dag. De onderbreking van de aangeboden dienst(en) mag niet langer duren dan 24 uur.

De Consumentenbond is voorlopig sceptisch en wil gaan controleren of de gemaakte afspraken worden nageleefd. Ook ziet de Consumentenbond het liefst dat de 24-uursbelofte wordt opgenomen in de garantie.

Reacties

10 reacties
  • Profielfoto
    Tomaat

    About time

  • Profielfoto
    NickSmits

    Dit is ‘het plan van aanpak’. Je kent Nederland, duurt nog vijf jaar voordat er iets gebeurd.

  • Profielfoto
    Xserve

    Wel Nicksmits, vergeleken met België denk ik dat Nederland het fantastisch doet.

    Als het hier al mogelijk is om een echte regering te vormen (dat is hier na 250 dagen nog altijd niet gebeurd), moet voor zo’n plan in werking treed een akkoord komen met alle leden van die regering -en dat zijn meestal 4 tot 6 partijen -, die allemaal over taal- en ideologische grenzen heen samen een ‘creatief compromis’ moeten vinden. Dan ben je even bezig…

  • Profielfoto
    liudger

    MMm 24-uursbelofte. Ik wou dat dat ook gold dat een provider hun dienst niet mag laten werken voor meer dan 24 uur. laatst met Orange er bijna 2 weken uit gelegen. Ze zeiden dat het lag aan onze zijde. Dat de verbinding niet stabiel genoeg was na de upgrade. Maar de upgrade was dat er door KPN een kabel ergens uit was getrokken en zo geen verbinding meer was. Wat kun je hier tegen doen?????
    Orange zegt dat het de schuld van kpn is en orange doet vervolgens niks. Moet je dan als consument een rechtszaak tegen kpn beginnen? Wanneer neemt een provider nou eens een keer verantwoording.

  • Profielfoto
    PowerMac

    Wat heeft dit met Apple in general te maken?

  • Profielfoto
    computer space

    Regel die banken nou ook ff. Gewoon zelfde nummer en binnen één dag over.

  • Profielfoto
    PowerMac

    Ja, en mijn supermarkt: zelfde barcode als bij mijn vorige supermarkt en in één dag over! :D

  • Profielfoto
    snipper

    Mooi initiatief, maar inderdaad: Alles wel zwart op wit zetten, anders krijgen we weer zo’n “Roken? Daar komen we samen wel uit” actie.. ..waar we natuurlijk NIET uit komen.

    En nou we toch bezig zijn: Waarom neemt de minister niet meteen de héle telecom-sector mee? Dus ook GSM abonnementen en dergelijke? :sealed:

  • Profielfoto
    Ouistiti

    Kom ik daarvoor naar een website als OMT om het ‘Apple-gerelateerde nieuws’ te lezen?

  • Profielfoto
    oor

    M.b.t. Apple-TV zie verder ook:

    The Apple TV PocketGuide (by Jeff Carlson)

    isbn-13 978-0-321-51021-1
    isbn-10 0-321-51021-6

    Weliswaar voor de US-markt, en er staan veel tips in!