Rene Bouwmeester
Rene Bouwmeester Nieuws 6 februari 2008
Leestijd: 1 minuut

KPN niet onder de indruk van de iPhone

“Pretty useless”, dat is wellicht nog wel de vriendelijkste omschrijving die KPN-topman Ad Scheepbouwer vandaag in de Financial Times voor de iPhone in petto had. Daarnaast vond hij het aanraakgevoelige scherm maar niks en liep zijn batterij ‘in no time’ leeg. Ook is hij niet erg onder de indruk van de verkoopcijfers van het toestel in Duitsland: in het vierde kwartaal werden ongeveer 70.000 Phones verkocht, terwijl KPN-dochter E-plus in dezelfde periode zo’n 700.000 nieuwe abonnees aansloot.

Toch zou KPN het toestel graag verkopen: “We hebben de helft van de Nederlandse markt in handen en we hopen dat Apple voor ons zal kiezen.” Beide bedrijven hebben al met elkaar gesproken, maar Scheepbouwer weet niet wanneer Apple het toestel in Nederland wil introduceren.

Voorwaar: een fraai stukje opportunisme, dat bij Steve Jobs ongetwijfeld de tere snaar zal raken.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
KPN niet onder de indruk van de iPhone
Sluiten