LuxPro’s Shuffle clone blijkt publiciteitsstunt

Door: remier - 10 reacties

Zoals we al eerder schreven over de iPod Shuffle imitatie van LuxPro op de Cebit beurs in Hannover, blijkt het geheel een publicatiestunt geweest te zijn van het bedrijf om zo de aandacht te vestigen — aldus Peter Rojan van Engadget.

Jack Campbell van DVForge had gelijk na de bekendmaking van de Shuffle clone op Cebit contact met LuxPro opgenomen voor resale informatie, uit verdere gesprekken is hierbij naar voren gekomen dat LuxPro tijdens de lancering van de iPod Shuffle in januari al een USB 2.0 MP3 speler in ontwikkeling had en op deze manier een graantje mee wilde pikken van het succes van Apple om zo de snel aandacht te krijgen.

Uiteindelijk is het de bedoeling van LuxPro om voor andere bedrijven uniek ontworpen spelers te ontwerpen die gebruik maken van de Super Shuffle techniek.

Reacties

10 reacties
  • Profielfoto
    kak-tus

    :angry: wat een stelletje befapen

  • Profielfoto
    bieker
  • Profielfoto
    Paul

    Stunt? Dumpen zo’n bedrijf :angry:

  • Profielfoto
    Eehhm...

    Ze hadden de datum van op de markt brengen misschien op 1 april gezet?
    Wat mij betreft guerilla-marketing op zijn best!

  • Profielfoto
    Emilio_K

    Goede stunt, (ook voor Apple)
    ze hebben wel de aandacht gekregen die ze wilden.
    Alleen wel jammer dat ze niet tot 1 april gewacht hebben, zou helemaal fantastisch zijn.

  • Profielfoto
    bieker

    LuxPro heeft Apple natuurlijk helemaal in de kaart gespeeld met deze actie. Apple heeft z’n tanden even laten zien (weghalen product op de CeBIT) en heeft ongewild weer reclame voor de Shuffle gemaakt. Wat een marketingstunt! Misschien zitten er op beide marketingsafdelingen wel mensen die elkaar kennen. Je zou het haast gaan geloven! LuxPro en Apple: TOP!

  • Profielfoto
    4iam

    mooie marketing shuffle

  • Profielfoto
    Bob Ross

    Wat zei ik ?:P

    Ben wel benieuwd naar het unieke design eigenlijk dan.

  • Profielfoto
    nivo

    Ik heb even gegoogled maar de SuperShuffle staat nog steeds op de website van LuxPro:
    http://www.luxpro-corp.com/e_575d.htm

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Wel een enorm slimme stunt van die lui: ze hebben meteen wereldwijde promotie gehad! Ik vraag me wel af hoe hun eigen producten er dan uitzien.