Creative vindt iPod shuffle maar niks

71 reacties

“Eigenlijk is het een grote teleurstelling” -zegt Sim Wong Hoo, directeur van Creative, “we verwachtten een goed gevecht maar Apple komt met iets dat 5 jaar oud is.”

Hij heeft het natuurlijk over de iPod shuffle, de jongste telg in de familie van Apple’s iPods. “Elke merkloze flash MP3 speler uit China heeft zelfs een display en een FM radio aan boord. De MuVo One had 4 jaar geleden ook geen display en kon ook shufflen.”

Creative verwacht dit jaar dan ook een groter marktaandeel op de flash-player markt te krijgen. Men vergeet even dat de iPod geschikt is voor de meest populaire online muziek winkel van vandaag, de iTunes music store, én dat de iPod shuffle 512 MB of 1 GB geheugen heeft, wat meer is dan de meeste flash players bieden.

We wachten in spanning af…

Bron: ChannelNewsAsia.com

Reacties

71 reacties
  • Profielfoto
    Jesper

    Het gaat ook om kwaliteit, en het feit dat de iPod AAC kan afspelen.

  • Profielfoto
    Rowin

    Wat interesseert mij het, wat Creative ervan vindt (met dt). :)

  • Profielfoto
    Sad

    “vind” aangepast naar “vindt”:)

  • Profielfoto
    suicide

    En toch denk ik dat het speelgoedje erg goed gaat verkopen.

  • Profielfoto
    macsterdam

    Ze vergeten altijd dat de iTunes software ook een grote rol speelt!

  • Profielfoto
    Remon

    Wat heb je aan een scherm?
    Kan je toch geen moer op zien en de batterij
    gaat alleen maar sneller leeg.
    Er had misschien wel een radio in gekunt
    maar de kwaliteit hiervan is ook niets
    de hele tijd ruis enz.

  • Profielfoto
    Elstar

    Sim Wong Hoo heeft wel gelijk. Het is natuurlijk niet een grote sprong voor de mensheid. Die dingen bestaan allang. Ik zou hem ook niet kopen.

    Maar ja, hij kan wel 100 keer gelijk hebben… iedereen wil een iPod.
    Een iPod is een iPod als er iPod op staat.
    …. en deze is betaalbaar.

  • Profielfoto
    goddevader

    Ik vind de iPod shuffle ook zeer mooi, maar als ik eerlijk moet zijn geef ik hem toch wel gelijk hoor. Er is niet echt iets innoverends aan, buiten ’t design. Ook handige bediening, maar das nu niet echt iets waar ik zoveel geld meer voor zou neer tellen. Het enige handige is dat dit een flashplayer is met grote opslagcapaciteit. Plz don’t shoot me:)

  • Profielfoto
    meneer de koekepeer

    Geen beeldscherm is inderdaad wel een beetje raar.
    Soms wil je niet shuffelen, en gewoon dat ene nummer horen. Nu moet je blijven skippen en elk nummer 1 a 2 seconden aanhoren voor door te klikken. 240 nummers doorklikken wordt dan toch wel vervelend.

    Dat er geen fm radio in zit vind ik niet zo belangrijk. Als het goed is staat de iPod vol met goede muziek, dus heb je toch geen radio nodig…

  • Profielfoto
    scriptman

    De iPod Shuffle gaat het helemaal maken omwille dat het
    1) een iPod is / Apple hip is
    2) het nummers van de iTunes Store afspeelt
    3) het een grote opslagcapaciteit heeft
    4) mijn oma hem kan bedienen

    De speler waarmee Creative vergelijkt kon 4 liedjes afspelen. Leuk. Radio is inderdaad moeilijk goed werkend te krijgen in een mp3 speler.

    @Meneer de Koekepeer: mp3 spelers met display geven vaak weinig letters weer per regel, dus moet je vaak meerdere seconden wachten om de volledige naam te zien van een mp3. Op het moment dat je nummers van 1 artiest hebt bijvoorbeeld moet je wachten tot de naam van het nummer ziet omdat je eerst alleen de artiest in beeld hebt. Luisteren alleen neemt dus niet altijd meer tijd in beslag.

  • Profielfoto
    iSander

    Ik vind dat Creative wel gelijk heeft hoor… Die shuffle heeft zelfs geen schermpje! Ondanks is het wel een strak design, weegt het weinig en is ie bovendien klein. Nou ja als ik mijn Creative Rhomba voor een prikje kan verkopen overweeg ik zo’n shuffle wel …

  • Profielfoto
    iljitsch

    Voordat ik m’n iPod had had ik ook zo’n flash ding. Ik moet Creative wel gelijk geven, want hij kon niet alleen MP3’s spelen, maar er zat ook een radio op en hij kon geluid opnemen. Er zat uiteraard een schermpje op (wat nagenoeg geen stroom kost, horloge doet jaren met zo’n knoopcel) en een jaar geleden al goedkoper dan een iPod Shuffle. Wel was-ie maar 128 MB.

    Ik denk toch dat Apple de juiste beslissing genomen heeft met het schermpje: natuurlijk is het niet helemaal nutteloos, maar meestal laat je ‘m gewoon shuffelen of in een vooraf ingestelde volgorde spelen. Zonder scherm is het allemaal een stuk simpeler, maar vooral ook goedkoper. Zo kan Apple ondanks de relatief lage prijs toch een goede marge houden.

    Zelf vind ik een radio wel erg belangrijk (nog altijd geen nieuws op de iPod) maar een losse heeft aanzienlijk betere ontvangst en ook AM. Wel jammer dat-ie met een ingebouwde accu werkt, dat betekent dat je er op vakantie weinig aan hebt. Je hebt ook oplaadbare AAA’s dus dat hoeft geen argument te zijn.

    Weet iemand overigens of de iPod shuffle ook automatische volumecorrectie heeft? Daar werd ik gestoord van bij de flashding: bij ieder nummer harder of zachter zetten.

  • Profielfoto
    Napsju

    Jaloers?

  • Profielfoto
    Bert

    Weet iemand overigens of de iPod shuffle ook automatische volumecorrectie heeft? Daar werd ik gestoord van bij de flashding: bij ieder nummer harder of zachter zetten

    Volgens mij kan je dit al in iTunes instellen/aangeven en neemt hij dat mee naar de iPod.

  • Profielfoto
    xkrprtl

    Creative kritiek op iets van Apple? Daarom doen ze altijd hun best de boel te kopieren… http://www.nomadworld.com/

  • Profielfoto
    Torz

    Wel jammer van het schermpje.

  • Profielfoto
    michi_rishi

    Er zijn tientallen flash-spelers te koop. Wat wil de gebruiker er van en wat biedt de iPod shuffle en wat biedt creative?

    hip, modieus ++ / +-
    gebruiksgemak ++ / —
    geluidskwaliteit ++ / +-
    eenvoud ++ / –
    uitgebreide mogelijkheden — /+
    grote capaciteit ++/-
    lage prijs prijs +-/+-

    En dan komt daar nog de iTunes store en de ongetwijfeld fantastische samenwerking met iTunes bij!

  • Profielfoto
    Viva

    haha, wat een sufferds daar bij ‘creative’ en wat een zwaktebod
    zo gaan jullie de strijd niet winnen, mensen
    alleen van je concurrent uit gaan is niet genoeg, ze hadden beter op zichzelf kunnen concentreren en iPod shuffle zelf kunnen bedenken
    (…maar dat kan men kennelijk niet dus over een paar maanden zien we de Zen mini tegemoet)

    :-G

  • Profielfoto
    block

    :) heerlijk om met dit soort berichten deze geweldige dag te beginnen… super. Inderdaad Viva, eens kijken hoe snel de rest volgt!

  • Profielfoto
    MacFlurrie

    ik vind hem gewoon mooi en makkelijk naast normale iPod dus daarom ga ik hem kopen…

  • Profielfoto
    JWB

    Creative, die maken toch soundcards? Hadden ze het bij moeten laten…l

  • Profielfoto
    uhuburu

    Wel, …eh… Duh! :p

  • Profielfoto
    klaasb

    Wat voor reactie hadden we anders verwacht van Creative???? Een reactie in de trend van: ‘Zucht, alweer een perfect product waar Apple ons mee om de oren slaat. We kunnen het bijltje er beter bij neer leggen met die flut produkten van ons’.
    Zou wel de waarheid zijn trouwens:D

    Apple laat weer eens zien dat de heer en meester zijn op het gebied van ‘dat wat niet nodig is weglaten’. Lekker puh.

  • Profielfoto
    jodela_ET

    Wong who ?? :p
    Mijn zus heeft ook zo een Chinees ding. 1. Schermpje is haast niet leesbaar, 2. de bijgeleverde software voldoet totaal niet. 3. Slechte geluidskwaliteit. 4 Zeer fragile. …
    De iPod shuffle is de perkte aanvulling voor mijn 10G iPod, die trouwens bijna altijd op shuffle staat.:D

  • Profielfoto
    Bonte

    Paniekreactie van Creative lijkt me, ze zijn momenteel miljoenen player aan het produceren voor hun verwachte monsterverkoop. ze denken dat een paar mil marketing het tij zal doen keren.

    Apple heeft het perfect gezien, minder is meer. Een flash geheugen van 512 MB kost al 70 tot 100 euro dus qua prijs is het perfect en 90 % van de gebruikers gebruikt het scherm nooit en het lijkt perfect te bedienen met de losse hand. FM ontvangst op een MP3 speler is ronduit bar slecht en een je hebt zo’n toestelletjes al voor een paar euro (5 euro radio in een balpen).

    Ze hebben gelijk dat ze bang zijn:)

  • Profielfoto
    awesomemac

    haha, jaloers Creative?

  • Profielfoto
    Alfetta

    zeker de manier van marketing … flink zeiker op het product van je concurent … vond creative toch eigenlijk altijd al een bagger merk :sealed:

  • Profielfoto
    Tomaat

    De iShuffle – vind ik toch leuker klinken:p – is idd meer iets voor als je niet zoveel MP3’s hebt. Nu passen er op 512/1000MB ook niet _zoveel_ natuurlijk.

    Toch had ik nu niet echt zo’n “wow” gevoel toen ik de keynote van meneer Jobs bekeek toen hij de iShuffle liet zien.. Dat had ik wel bij de vorige keynote toen de nieuwe Cinema display’s enzo werden onthult.

    Achja, het blijft wel – in een bepaald opzicht – een slimme zet van Apple om een relatief goedkope player op de markt te brengen om toch ook die potentiele Applelaars aan te trekken die een iets minder rijk bedeeld budget hebben te besteden aan dit soort speeltjes dan wij;)

  • Profielfoto
    Mattheus

    Ik wens de wijze heren van Creative veel succes toe. Ben trouwens benieuwd waar die naam op slaat.
    Ik was zelf erg benieuwd naar deze micro-iPod en heb dus ook met spanning e.e.a. afgewacht. Eerlijk gezegd mis ik maar 1 ding op het apparaat en dat is toch dat schermpje. Ik had hem er graag wél op gehhad. En een radio, zoals door sommigen hier voorgesteld, hoeft voor mij weer niet.
    Maar mischien moeten we nog een paar jaar wachten. Dan kom Steve Jobs met de iAll-in-one. Met dit apparaat kun je muziek beluisteren, foto’s maken/bekijken, koffie zetten, fitnessen, internetten en ga zo maar door.
    :D

  • Profielfoto
    I-think

    ik vind het wel erg dom van mensen die zeggen dat als je een bepaald nummer wil zoeken je 240 moet skippen….niet niet meer dan 120 hoor!!, je kan ook nog terug skippen en je hebt grotere kans dat het liejde dichtbij zit of in het midden dan het allerlaatste liedje, en ik rip zo dat een liedje ongeveer 10 mb dus dan past op de 1 gig van mij nog maar 100 liedjes,das niet erg voor de dingen waar ik hem voor nodig heb!!
    en in een “normale ipod gooi je nog wel eens nummers die je niet echt wilt , maar wat is het voor moeite om even een playlist te maken met 100 liedjes die je wel leuk vind, desnoods doe je er 30 of 40 en laat je je verrassen door wat er komt, maar als je dan niet tevrenden daaarmee bent, ga dan lekker naar de blokker of kridvat waar je zo’n mooie 256 mb kut flashspeler kunt krijgen met boutdoppen en schermpje, wat ook erg belangrijk kan zijn is dat het natuurlijk heel goed compactible is met mac osx wat niet zoveel flashspelertjes hebben, en het is natuurlijk ook een goede memorystick.
    Als je hem niet wilt hoef je hem net te kopen hoor!
    Ik zie dit bericht eerder als aandacht trekkerij zodat niet alle aandacht naar apple gaat en zij hun heel veel knopjes spelers nog verkopen
    Succes Creative, we zullen zien over een haljaar!

  • Profielfoto
    Paul

    Ik moet toegeven dat er een kern van waarheid in zit. die 512 en 1 gb is niet zo bijzonder: kwestie van tijd. Momenteel zijn er al 1 gb players en binnen een half jaar heb je er tig. Die ontwikkeling gaat zo ongelooflijk snel.

  • Profielfoto
    HSL

    ik gebruik mijn scherm op mijn 15GB ipod alleen om te kijken welk nummer het is als ik hem niet herken,.. dus een ipod zonder scherm,.. maakt mij niet heel erg uit,.. zeker niet als hij zo klein is.:)

    http://images.nomadworld.com/products/MuVo_NX/images/prodmuvNXp1.jpg dit is wat er in de buurt komt van de ipod shuffle.. en daar zit dan zo’n lelijke batterij opslag naasst.. en de knopjes zitten ook niet handig allemaal:)

    creative,.. hou je mond en ga je moeder pesten!

  • Profielfoto
    djdnl

    Creative behoort tot de 9 procent ipod wannabees in het hele mp3 wereldje, lekker boeiend wat hun vinden. Ik zal nooit een creative mp3 speler willen, dus lekker belangrijk Creative.:p

    Ik heb geen extra dingen nodig zoals radio, licht, etc etc, tegenwoordig moeten we alles al tergelijk moeten kunnen en ik lees ook voortaan 1 x per dag het nieuws nog. Lekker ontspannen mp3s luisteren waar ik ook ben en als ik in de auto zit staat 538 altijd aan van 05:45 tot 07:00 en van 15:30 tot 17:00, dan heb ik mijn porsie radio al wel gehad.

    Kortom, Less IS more, en nee dat snapt zo’n bedrijf als Creative niet.
    :angry:

  • Profielfoto
    Sachin

    Zelf had ik gehoopt een flash iPod te kopen. Maar het ding bevat zelfs geen schermpje. Volgens mij had Apple best de besturing + mini schermpje aan het kabeltje met de oortelefoontjes gehangen. Zelfs mijn diskman die MP3’s kan spelen uit de Aldi heeft dit!

    Wat ze nu gedaan hebben is achteruitgang en geen enkel gevaar voor de bestaande flash players op de markt …

    De iPod shuffle is volgens mij enkel goed voor mensen die toch willen een USB stick kopen … Voor de rest is het een stom gadget van Apple :angry:

  • Profielfoto
    japser909

    ik zou gek worden, ik gebruik een msi meukje en die heb een schermpje waar ik dan goed in de studio kan zien wat ik ga starten… maargoed ga in godsnaam nie switchen naar creative, als er iets lelijk is ??? is dat het wel…

  • Profielfoto
    Murfel

    Men moet wel onthouden met welke speech de iPod Shuffle werd aangekondigd op de keynote door onze Steve. De iPod Shuffle heeft nl. een heel specifieke filosofie die ontstond uit de inzendingen van vroegere iPod-gebruikers aan het adres van apple. Het gaat om het publiek die zijn scherm niet gebruikt en shuffle altijd heeft opstaan.

    De iPod Shuffle is dus misschien voor een heel specifieke doelgroep ontworpen maar dat zijn toch veel van Apple’s producten en dat maakt het bedrijf ook zo sterk. Kijk naar de Mac Mini. Idd, er zit geen scherm bij en de specs zijn niet spectaculair en veel uitbreiden kan je niet.
    Maar dat is ook helemaal niet de bedoeling van het wondermooie toestel.

    Ik snap de iPod shuffle, en ik ga er mij binnen de kortste keren ook eentje aanschaffen :D

  • Profielfoto
    senne

    Ik ben het eens met Creative.

  • Profielfoto
    Bigs

    De MuVo had maar 64 mb.. Als er maar 15 nummers op je speler passen is zo’n shuffle natuurlijk vrij waardeloos. Het mooie van de iPod Shuffle is juist dat er zoveel op kan.

    Creative is gewoon jaloers op Apple zoals altijd (denk maar aan hoe de iPod de Nomad overtrof)

  • Profielfoto
    Sad

    trouwens, je kan het ding ook op NIET-shuffle zetten. Dus gewoon een playlist afspelen mag ook en dan kan je ook zonder moeite nummers zoeken.

  • Profielfoto
    Pleeborstel

    Creative is natuurlijk als de dood dat Apple hen kapotmaakt met die iPod Shuffle zoals bij de grotere mp3 spelers is gebeurd. Echt innovatief wat betreft het idee is de Shuffle niet, er bestaan immers al langere tijd flashplayers. Echter, alleen al de vormgeving, het bedieningsgemak, de prima iTunes-software en de naamsbekendheid zullen de concurrentie met een groot probleem opzadelen. Niemand wil een Creative of iRiver hebben, bijna iedereen denkt bij een goede mp3-speler aan de iPod. Ook de jongeren van 15 en 16. De prijs was tot nu toe voor hen het probleem maar met die iPod Shuffle is dat opgelost. Een schermpje heeft weinig nut omdat die dingen meestal om de nek worden gedragen en dan ga je echt niet kijken welk nummer er speelt. Verder is er nog de samenwerking met iTunes die zo simpel en goed werkt dat elke randdebiel weet hoe die ermee om moet gaan. Dat kun je van die andere flashplayers niet zeggen. De software daarvan loopt geregeld vast en blinkt uit in onhandigheid. En als laatste dus de vormgeving: die is ronduit lomp bij een merk als Creative. De iPod Shuffle is daarentegen mooi wit en dat zal gewoon veel mensen aanspreken. Ik weet dan ook zeker dat het een groot succes wordt. Creative weet dat ook en schijt daarom in de broek. Erg zwak hoor. Als ze willen concurreren zullen ze wat aan de vormgeving en software moeten doen omdat daar het grote probleem zit. Ik zie dat echter niet gebeuren en daarom zal binnen afzienbare tijd het gros van de goedkope flashplayers onverkoopbaar worden omdat de meeste mensen zo’n witte iPod Shuffle mooier vinden. Creative en al die andere zeikstralen hebben dus gewoon pech gehad:D

  • Profielfoto
    japser

    Velen lopen zo te piepen dat er gen schermpje op die ipod zit. Voor het geval je het nog niet wist heeft apple ook ipods die wel een schermpje hebben. Voor ieder wat wils dus zou ik zo zeggen.

    Dat nieuwe ding is bedoel om simpel en goedkoop te zijn, niet om in het vaarwater van de ipod mini of the reguliere ipods te gaan zitten. Is best wel over nagedacht hoor daar bij Apple.

  • Profielfoto
    Sal

    waarom zou je een radio willen:| iig vind ik dat echt on nodig. ten tweede ja een display. tis mischien wel handg maar dna heb ik liever het dubbele aan geheugen en dan geen display voor de zelfde prijs. (+mooi design, gebruiksgemak en aac support)

  • Profielfoto
    Pleeborstel

    @japser

    Ik ben het ermee eens dat een schermpje niet nodig is, hierboven zei ik al waarom. Trouwens, als dat ding populair wordt en die kans zit er in, dan komen er vast wel weer fabrikanten die uitbreidingen gaan bedenken voor de iPod Shuffle net zoals ze voor de andere iPods hebben gedaan. Wie weet zit daar dan ook wel een afstandsbediening met schermpje bij voor de zeikerds die hem echt missen:p

  • Profielfoto
    wilfred

    Ik moet zeggen dat ik af en toe echt ziek word van de vergoddelijking van Apple. Ik durf te wedden dat hier dezelfde negatieve berichten over Creative zouden staan als zij met een supergeil flash-spelertje zonder scherm zouden komen en Apple dit niet deed…

    Groeten, Wilfred

  • Profielfoto
    Emilio_K

    @Wilfred helemaal mee eens,
    Ik vind heel de shuffle filosofie hier echt een ongeloofelijke smoes.
    Deze iPod is echt een teleurstelling.:(

  • Profielfoto
    Viva

    > wilfred/ e.a.:

    je moet het allemaal (ik spreek voor mezelf) niet te serieus nemen, al zijn de meeste reacties wel “vanuit het hart”.
    waar de grootse aanhang voor AAPL precies vandaan komt weet ik ook niet (zal verschillende oorzaken hebben), maar dat fanatisme is op zich natuurlijk wel fantastisch

    stel je een willekeurig ander electronica/IT/computer bedrijf voor, neem Philips…

    en stel je dan eens voor dat Philips een nieuwe TV of mp3 speler op de markt gaat brengen in een ‘Keynote’
    miljoenen aanhangers zitten achter hun PC om hopelijk live en anders via andere webcast de heer Kleisterlee te aanschouwen met zijn laatste model LCD

    je kunt voor Philips natuurlijk ook Creative invullen

    … en da’s nu precies waar die andere fabrikanten ‘jaloers’ op zijn, zo’n hondstrouwe aanhang (of lees: consument die minimaal 4-5 paar jaar z’n Mac vervangt) en die gratis “het woord” verspreid

    groet!

  • Profielfoto
    Viva

    ps.. Philips heeft een paar maanden geleden een nieuwe marketingcampage gelanceerd… voor € 100.000.000,–

    levert waarschijnlijk niet de helft op aan inkomsten dan wat Apple met 25 % marketingbudget bereikt, wellicht nog wel minder

    ajuu

  • Profielfoto
    2manydjs

    Ik vind dat je niets aan een scherm hebt als je niet snel een nummer kan zoeken.
    De meeste flash spelers die ik ken, hebben wel een schermpje.
    Maar als je een nummer zoekt kan je alsnog tig keer op next track drukken.

  • Profielfoto
    Paul

    Apple is ‘slim’. Veel geld voor een klein dingetje dat geen scherm heeft. De naam iPod en het modelletje doet de verkoop. Het brengt goed geld in het laatje. Een beetje geheugen… das alles….
    Ik heb hier een spelertje met 1 gb + scherm + voice recorder voor 79 euro….

  • Profielfoto
    vdkerckhove

    Creative is nu al bang en het dingetje is zelf nog praktisch niet verkrijgbaar in België,
    ze weten dat de shuffle ruled en proberen nu met wat zinloos blufpoker de mensen te overtuigen dat ze beter Creative mp3-spelers zouden kopen, maar vergeten wel dat deze 2X zo duur zijn (door het schermpje?)
    en je voor die prijs een Ipod-mini koopt
    Plus ben het er helemaal mee eens dat ook bij de andere flash-players je toch ook steeds next track moet induwen, wat maakt het uit of je de track-naam kent of niet, als je een liedje zoekt weet je toch hoe het klinkt dus waaom nog naar het schermpje kijken voor de naam;
    alst maar swingt
    Think before you say

  • Profielfoto
    soulutions

    It’s a dog eat dog world… b smart like me, I’ll choose an Apple over a dog anyday…

  • Profielfoto
    Bonte

    Paul, welk merk en type is dat? lijkt me inderdaad goedkoop voor een 512 MB spelerke.

  • Profielfoto
    jonnie

    Ipod flash wordt een hit. Wat al genoemd is, ipod is een status symbool geworden.De vormgeving van dit apparaat is in mijn ogen top. kijk naar zoveel andere flash players. Lelijk! het scherm lijkt op eerste gezicht een gemis, maar ik denk dat dit echt niets uitmaakt. als je een ander nummer wil luisteren druk je gewoon verder(op je walkman zat ook geen scherm). Ik kijk echt zelden naar mijn scherm van mijn ipod. Radio??? Mij boeid dat echt niet. Heb er een op mijn mobiel, maar heb het nog nooit gebruikt.
    Het is dat ik al een ipod heb, anders kocht ik gelijk de 1gig versie. Dit is gewoon puur. Geen poespas, net als de rest van de Apple lijn. Van de ipod mini zeiden ze ook dat het niets zou worden. Man hadden zij het mis. Creative mag wel oppassen nu de ipod flash er is… Maarja [email protected] wat zij ervan denken.

  • Profielfoto
    That Peter

    Hoe kortzichtig kan men zijn 0_0 – snappen ze niet dat je met pure techniek nergens komt :-/

  • Profielfoto
    vogel

    Ik vind die iPod Shuffle echt drie keer niks. Creative heeft deze keer gewoon gelijk. Als ik in de trein een nummer wil zoeken dan kan dat gewoon niet! Moet ik m’n laptop meenemen. Echt kansloos. Gelukkig kwamen ze ook met de Mac mini op de Keynote.

  • Profielfoto
    Elger

    Het IS oude meuk, maar het is eindelijk ook betaalbare meuk. Wat moet je nu met een spelertje van de $supermarkt waar je maar 20 nummer op kan zetten en waar dan ook nog eens een schermpje op moet zitten. Apple heeft dit wel aardig ingericht… en daar betaal je dan ook voor

  • Profielfoto
    bassmac

    Heb zo’n dump(=standaard) mp3 spelertje, werkt amper met de Mac en een ramp om te bedienen. Ik durf ‘m niet eens weg te geven! De iPod Shuffle werkt wél lekker samen, is goedkoop als je hem vergelijkt met ALLE andere Flash-mp3 spelers! Heb je wel gezien wat die Creative troep kost??

  • Profielfoto
    Sammeke

    Voor mij is het ook belangrijk dat je gewoon files op de shuffle kunt zetten… Dus eigenlijk een mp3-speler + USB-stick…

  • Profielfoto
    RemiroQuai

    Misschien een rare gedachte hoor maarruh 3rd party accessiores zouden (lijkt mij) net zo goed kunnen bestaan uit een remote + schermpje bijv. Of is dit dan weer niet mogelijk ofzo? Het lijkt mij toch wel dat Apple de mogelijkheid daarvoor heeft gegeven?

  • Profielfoto
    Ijope

    de ipod shuffle heeft geen data-out connector(dat kleine dinge naast je hoofdtelefoon jack)
    dus geen scherm

  • Profielfoto
    scriptman

    De iPod Shuffle heeft wel een usb aansluiting, dus wellicht kan er wel iets..

  • Profielfoto
    iAgree

    @Vogel helemaal mee eens , volgens mij koop je dit ding alleen als je a, toch al een usb stick wou kopen , of b, je een echte ipod niet kunt betalen. DE tijd zal leren of dit aanslaat bij het grote publiek, ik denk van niet maar goed wie ben ik, ik heb geen researsch gedaan naar wat men wil van een flash player.

  • Profielfoto
    djdnl

    Mag dit artikel weg? Eke x als ik deze pagina zie, zie ik een merk dat ik niet wil zien.

  • Profielfoto
    WildCard

    ik werk op bij de media markt op de service afdeling. en geloof my de meeste goedkope flash players zijn TROEP! Ik ga er vanuit dat de shuffle wel van een goede kwaliteit is. Ik ga er zeker 1 kopen al was het alleen al omdat ik toch al een usb mem stick wou hebben. En zo’n scherm kost alleen maar extra bat en gaan snel kapot als je zo’n ding om je nek hebt hangen.

  • Profielfoto
    DJP

    Idd, die goedkope dingen zijn gewoon simpelweg troep. Ik verwacht van Apple dat zij wel in staat zijn om een goede flashplayer te maken.

  • Anoniem

    creative die kritiek heeft?
    en het een telleurstelling vind en betere concurentie had verwacht……
    hmmm
    hoe groot was het marktaandeel ipod ook al weer.
    en hoe groot dan van “overigen”waar creative in hoort.
    Ik wacht al lang op een spelertje dat ik tof vind en kan betalen. en ik denk dat de shuffle precies is wat ik zoek.

  • Profielfoto
    soulutions

    Dus, Steve Jobs zei vorige keynote dat hij al die flashspelers nix vond aangezien mensen er toch nooit iets mee deden en nu komt ie zelluf met een flash iPod… even terug naar zijn opmerkingen bij de vorige keynote dat video op een iPod niet thuishoort maar foto’s wel (intro iPod photo) dus in de lijn der verwachting komt er bij de volgende keynote een 100Gb iPod video?:p

  • Profielfoto
    Valliance

    Hahahaha… Creative. Right. Als er een merk is die echt waardeloze producten levert dan is het Creative, ik heb echt hele slechte ervaring met de drivers van dit merk. En dan heb ik het over webcams die het bijna nooit doen, of Platinum geluidskaarten die het niet onder windows xp doen. Creative, kijk eerst naar jezelf voordat je naar Apple gaat krijsen voor wat aandacht. Dit is ronduit triest.

  • Profielfoto
    Nisei

    Dat ding is veel te duur. Een stuk plastic met geheugen en wat knopjes voor €150? Dat kan voor de helft van de prijs. Voor dat geld koop ik toch echt liever een wat uitgebreidere flash player.

  • Profielfoto
    Bernard

    Heeft er iemand naar de mening van Creative gevraagd? ???

  • Profielfoto
    ego

    creative heeft een goed gevecht verwacht???? Amai, ik denk niet dat het aan Apple is om creative aan te vallen, die mannen zijn allang verslagen…Nog voor apple op de flash markt kwam…
    En aan het enkel shuffelen, daar zal wel een goed marktonderzoek achter zitten. Apple zal wel weten, dat de meeste mensen de ipod gebruiken met de shuffle functie…

    Apple Ipod verkoopt goed omdat er een totaal pakket achter zit qua marketing… 4p’s:
    prijs: Voor elke gebruiker wat wils (nu ook met 99 euro)

    Plaats: nogal exclusief zodat het imago van de ipod word hoog gehouden

    promotie: Opvallende reclame, die altijd op dezelfde manier is naar voor gebracht, die duidelijk herkenbaar, jong en exclusief is…

    Product: dit vooral is het beste van het beste: niet alleen de ipod zelf, maar vooral ook de ondersteuning met de itms, itunes zelf…

    Dit komt in alle marketing boeken van de volgende jaren…