Creative creatief met kleurtjes

Door: Sad - 19 reacties

Creative heeft vandaag de nieuwe serie MuVo2 MP3 players gelanceerd. Deze nieuwe MP3 player heeft 5 GB ruimte, equalizer, FM radio en 14 uur energie in de batterij.

Maar het mooist is dat de MuVo2 nu in verschillende kleuren te krijgen is. Het lijkt een beetje alsof ze iets te lang in de etalage naar de iPod mini hebben gekeken. (Lees verder voor de vergelijking.)


*de iPod mini’s en de MuVo’s zijn op verschillende schaal in de afbeelding gezet

Het “gouden” iPod model was waarschijnlijk nét uitverkocht toen de ontwerpers van Creative hun nieuwe kleurencollectie aan het bedenken waren…

Forum topic: hier
Bron: The register

Reacties

19 reacties
  • Profielfoto
    Hugo

    lekker origineel hoor :sealed:

  • Profielfoto
    bassbug

    Gewoon een vraagje:

    waarom een item openen als je al een topic in forum heb gestart? Beetje overdreven? ???

  • Profielfoto
    iAgree

    En als de schaal verhoudingen niet kloppen hoef je ook geen vergelijkende afbeeldingen te plaatsen wat mij betreft want dat is dus geen vergelijken op deze manier ???

  • Profielfoto
    Adriaan Mol

    @bassbug: Niet iedereen leest het forum. En ik vond de release van deze MP3-speler wel een artikel waard. En dat ze dezelfde kleuren hebben is een goed knipoogje natuurlijk.

    @djdata: We vergelijken hier dan ook voornamelijk de kleuren.

  • Profielfoto
    chonazz

    Is er ook al iets over de prijs bekent?
    Dit vind ik echt een zielige zet van Creative..
    Ik hoop dat de verkoop voor geen meter loopt..

  • Profielfoto
    iAgree

    Ok meneer Mol;-)

  • Profielfoto
    That Peter

    LOL, en dat voor een merk dat ‘Creative’ heet >_<

  • Profielfoto
    nma

    Ach, Sony kwam destijds al met een gele walkman (en zo zijn er wel meer gekleurde consumenten elektronika produkten te noemen), maar Apple is nooit van plagiaat beschuldigd. Natuurlijk proberen bedrijven het truukje met de hippe kleurtjes te herhalen, maar het mislukken van deze pogingen vormt juist het bewijs dat het om veel meer gaat dan het kleurtje alleen. De vrouwvriendelijke (en dit is een compliment! hoe simpeler, hoe beter..) interface bijvoorbeeld. En de aansluiting met de software. Etc. etc.

  • Profielfoto
    Rutger1981

    Alsof Apple een patend op Roze, geel , groen en grijs heeft. Kom op.
    En waarom is die iPod zo verdomde duur net zoals het brood. Heeft dat er iets mee te maken?

  • Profielfoto
    Beathoven

    Die gele heeft idd veel weg van de zwarte die in het echt een stuk groter is.

  • Profielfoto
    Hugo

    “Alsof Apple een patend op Roze, geel , groen en grijs heeft. Kom op.”

    Maar dit zijn wel exact de zelfde de kleuren eh ???

  • Profielfoto
    chonazz

    ja idd,
    Er zijn zo veel meer kleuren… Waarom nemen ze deze letterlijk over?
    Ik blijf er bij, het is gewoon zielig!
    En idd, voor een merk dat creative heet… Niet te geloven.
    Apple mag dan niet de eerste zijn die iets in kleur uitbrengen, ze hebben hun eigen kleuren gekozen, mss wel de meest voorkomende maar daarom moet je ze toch niet percies namaken…
    Ik hoop echt dat die handel niet verkoopt!

    Maar weet er iemand iets over de prijs? het gebruiksgemak?
    Waarschijnlijk zal de bediening ook niet erg veel van die van de iPod verschillen!

  • Profielfoto
    eiko

    ik heb er maar een woord voor over: sneu

  • Profielfoto
    Beathoven

    ach ja.. meeliften op het succes van een ander.

    Deze site in z’n geheel doet dat net zo goed.

  • Profielfoto
    ThomasL

    hoe fucking orgineel. echt ongelovelijk!

  • Profielfoto
    angorawol

    Er zijn ook vulpennen van Lamy in ongeveer de kleuren van de Mini iPod, al jaren voordat deze op de markt kwamen.

  • Profielfoto
    Hermanko

    Alleen een automerk riep 90 jaar geleden dat alle kleuren mogelijk waren als dat dan maar zwart was… wat een gezeur toch !

  • Profielfoto
    boesboes

    bewijst wel ongeloofelijke succes van de ipod!

  • Profielfoto
    mulderd

    @boesboes
    Zo is ’t ! Dit zorgt alleen maar voor verbetering van de huidige apparaten. Anders loopt Apple de boot mis… Leuke vergelijking is het Nederlands voetbal. We zijn in staat een natie te laten denken dat ‘we’ de gouden jaren weer kunnen beleven als eind tachtig. Al 15 jaar denken we dat… en teren op het succes van anderen…
    Apple bewijst keer op keer innovatief te zijn en creative.

    Ik ben blij dat ik de bron thuis heb staan !