Dell bezig met een inhaal slag?

Door: Adriaan Mol - 10 reacties

Alle multinationals kijken jaloers naar de succesvolle cijfers van Apple’s iTunes Music Store. Je ziet ook de online muziek winkels als paddenstoelen de grond uit komen, maar het lukt ze allemaal tot nu toe niet om ’t zo succesvol te maken als Apple. Inmiddels is Dell bezig hard tegen Apple te gaan concurreren (of ze dat gaat lukken is een tweede). Dell komt namelijk met de Dell Digital Jukebox (iPod wanna-be) en de Dell Music Store (iTunes Music Store wanna-be).

iTunes voor Windows zal naar verwachting voor het einde van dit jaar uitkomen. Dit is eerder dan dat Dell klaar is met haar MP3-speler en Music Store.

Dell’s persbericht

Reacties

10 reacties
  • Profielfoto
    TheBT

    Is al wat oud nieuws hoor, ik had dit gisteren al op dit forum gepost :D
    Hier vind je het: http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=8901

  • Profielfoto
    Adriaan Mol

    Hierbij heb jij de primeur!

  • Profielfoto
    Lucas Raggers

    Hoe gaat het met BuyMusic.com? Hoor ik weinig meer over. Zal ook wel zo gaan met Dell’s Music Store.

  • Profielfoto
    Kraid

    walgelijk

  • Profielfoto
    Ganymedus

    Vind die mp3 speler wel erg veel een rip off van de ipod.

    *zucht* ik zit bijna iedere dag bij een meisje in de trein die constant de nieuwste ipod heeft. Zucht, en het is nog een knap meisje ook. Het kan natuurlijk zijn dat ik dit subjectief bekijk ivm de ipod, maar toch. *zucht*
    Als je je voelt aangesproken, als meisje met ipod, en je stapt altijd uit in Hoogkarspel……. het spijt me dat ik altijd zo enorm staar. ;)

  • Profielfoto
    justketchup

    Wat is walgelijk Kraid? Een beetje gezonde concurrentie?

    Ik heb het vermoeden, dat het succes van iTunes voor Windows ook wel eens vies tegen kon gaan vallen en dat het gebruik van een Europese Music Store zich ook met name zal beperken tot Mac gebruikers.

    Waarom ik dat denk? Zomaar, ik ken bijvoorbeeld bijna geen mensen die een Mac hebben en daar nog nooit bij stil hebben gestaan, het is bijna een statement, in ieder geval een duidelijke uiting van “identiteit” waar relatief flink voor betaal dmoet worden. De gemiddelde Windows gebruiker zal voorlopig zeker liever “gratis” blijven downloaden en de MP3’tjes op een sexloze creative speler afspelen dan te investeren in “stijl”.

    Want alle “harde” argumenten om voor Mac te kiezen ten spijt, het is identiteit wat de meesten kopen.

  • Profielfoto
    Jor1

    sniewaar!

    de win. iPod loopt lekker, en zie vaak dat Win. gebruikers op mijn iPod lopen te kwijlen.
    Ook win. gebruikers kunnen smaak hebben hoor!

    Ik baal wel dat Die Store voor Europa nog steeds niet in zicht is – Dat vind ik pas kut!
    Betaal je voor “stijl” en wat krijg je er voor?
    GEEN Itunes store!!!
    Ik ga wel naar zo’n NEP-TUNES store.

  • Profielfoto
    Convicted

    Tenminste weer een poging tot, is altijd leuk want dan heeft Apple ook weer wat vergelijkingsmateriaal voor de volgende keynote, toch?;-)

    Misschien kan Steve dan eindelijk zeggen “the competition finally caught up with the first generation of iPod and now we’re presenting you the fourth”.:p

  • Profielfoto
    tennapel

    Vergeet even niet dat Dell inmiddels de grootste PC fabrikant is (beetje afhankelijk van hoe je groot definieert, maar zowel in omzet als marktpenetratie doen ze het goed) en heel goed weten hoe je via het web moet verkopen.

    En Dell is nooit een innovator geweest, altijd een volger.

    Ik heb toevallig even wat prijzen van Dell en Apple vergeleken en als je de specs een beetje probeert gelijk te trekken dan kom je grofweg op dezelfde prijs uit voor een iMac of een Dell thuispc….

    Maar om nu te zeggen dat ik warm word van het plaatje van de Dell mp3 speler… neuh. De iPod is zowel qua look als gebruiksgemak nu eenmaal een apparaat dat met kop en schouders boven alles uitsteekt. (Zegt natuurlijk de iPod bezitter :p )

  • Profielfoto
    Kees Wibra

    op de Dell zit een ‘home’ knopje. Dat mis ik wel op mijn ‘derde generatie’ ipod