Roxio koopt Pressplay om Napster te reanimeren

3 reacties

Roxio, vooral bekend als ontwikkelaar van de brandsoftware Toast, heeft vandaag een bod uitgebracht op muziekdienst Pressplay. Roxio is bereid zo’n 40 miljoen dollar in cash en aandelen te betalen aan de huidige eigenaars, Universal Music en Sony Music. Pressplay is een online muziekdienst waar je tegen betaling van abonnementsgeld muziek naar keuze kunt streamen. Tegen extra betaling kun je muziek ook op CD zetten. Tot nu toe is Pressplay nauwelijks succesvol geweest.

Eerder al kocht Roxio voor $5 miljoen de naam Napster, toen de ooit immens populaire muziek-uitwisseldienst ten onder ging aan rechtzaken met de muziekindustrie. Het plan is nu om Pressplay opnieuw te lanceren onder de naam Napster. Roxio denkt dat de naam Napster nog steeds synoniem is voor digitale muziek via internet. Grappig is dat Pressplay door de muziekindustrie juist werd gelanceerd als legaal tegenwicht voor Napster.

Online muziekdiensten staan recent sterk in de belangstelling, na de succesvolle lancering van Apple’s iTunes Music Store.

Reacties

3 reacties
  • Profielfoto
    Zora la rousse

    Let’s Rock ’n Roll;)

  • Profielfoto
    ivanholanda

    Die mensen kunnen niet tegen Apple Music Store.. hi hi hi:p

  • Profielfoto
    Zora la rousse

    Zie ook Sp!ts, dinsdag 20 mei 2003, pag.9 Mult!med!a: “Nieuw leven voor Napster”