14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Xcode

Ziggo e-mail versturen via Tele2 aansluiting

Dag,

Ik probeer al een paar uur een e-mail ter verzenden via een Tele2 aansluiting. Echter gebruik ik een Ziggo-adres. Inkomende mail gaat prima voor zover ik weet, maar versturen lukt niet. Als servernaam voor het verzenden gebruik ik smtp.tele2.nl dit werkt echter niet. Ook smtp.versatel.nl werkt niet. Zie ik iets over het hoofd? Ik neem aan dat wachtwoord en gebruikersnaam gewoon van Ziggo zijn voor de inkomende e-mail?

Alvast bedankt.

Xcode

Bijdrager
    Chorro

– e-mailadres: vul hier het volledige e-mailadres in
    – servertype voor inkomende e-mail: pop.ziggo.nl
    – servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl

Als je die configuratie aanhoud, werkt het dan?

Want volgens mij maakt het niet uit welke provider je voor je verbinding thuis hebt voor de instellingen, maar juist om de provider waarvan je die mailbox gebruikt.

Bijdrager
    rtgrs

Ik denk niet dat je de SMTP-server van Ziggo via het Tele2-netwerk kunt benaderen. Misschien heeft Tele2 een SMTP-server. En misschien staat die toe dat je ook namens andere domeinnamen e-mail de wereld in stuurt.

Bijdrager
    Chorro

Tot voor kort heb ik altijd een soortgelijke oplossing gehad die prima werkte. Provider was XS4ALL en haalde m’n mail binnen van Versatel.

Bijdrager
    macpro

Dat komt omdat je bij XS4All bij de SMTP server ook je inlog gegevens kunt opgeven. En dan mag je de SMTP server van XS4All ook gebruiken via andere providers.
    Mogelijk werkt dit ook zo met de SMTP server van Ziggo.

Bijdrager
    Macosxachist

Dat kan bij Ziggo ook:

Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
    Poortnummer: 587
    Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: Ja
    Voor deze server is verificatie vereist/identiteistcontrole: Ja
    Gebruikersnaam: je e-mailadres
    Wachtwoord: je wachtwoord

Bijdrager
    Beaglelover

Bij Tele2 ben je vwb de smtp server afhankelijk van je historie.
    Naast smtp.tele2.nl en smtp.versatel.nl bestaat ook nog smtp.zonnet.nl, probeer die eens.

Moderator
    Strifer

ontvangen mag altijd op de verbinding van een ander, versturen mag vrijwel nooit. proberen te versturen via je ziggo server terwijl je op een tele2 verbinding zit lukt dus niet tenzij:

1. je gebruikt je ziggo gegevens om daadwerkelijk in te loggen op de mail verstuur server (smtp server), zie de uitleg hierboven.

2. je gebruikt de mail verstuur server (smtp server) van de verbinding waar je op zit, zit je op een tele2 verbinding, dan zal dit smtp.tele2.nl zijn, maar zoals ook al eerder gezegd hangt het van je abonnee historie af wat je werkelijke server is bij die club (tele2, versatel, zonnet, etc).

Bijdrager
    Xcode

smtp.zonnet.nl werkt helaas ook niet. Ik heb het echter opgelost met een oplossing die enkele minuten geleden aangedragen is (zie hieronder). Opzich is dit een logische oplossing, hiermee wordt Tele2 (en welke andere provider dan ook) omzeild en kan ik zo in de toekomst op elk netwerk e-mails versturen. Wat ik echter raar vind: ik verstuur een aantal keren per jaar ook e-mails via een Zwitserse provider… zonder problemen. Blijkbaar is Tele2 een soort van hobbyprovider?

Macosxachist op 16 februari 2011

Dat kan bij Ziggo ook:
    Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
    Poortnummer: 587
    Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: Ja
    Voor deze server is verificatie vereist/identiteistcontrole: Ja
    Gebruikersnaam: je e-mailadres
    Wachtwoord: je wachtwoord

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    Macosxachist
    Xcode op 16 februari 2011

Wat ik echter raar vind: ik verstuur een aantal keren per jaar ook e-mails via een Zwitserse provider… zonder problemen. Blijkbaar is Tele2 een soort van hobbyprovider?

Als die Zwitserse provider dat zonder passwords toelaat, is dat juist de hobbyprovider.

Bijdrager
    Raddie

Ik verstuur alles via de gmail smtp server, die slikt ook andere adressen (inclusief wanadoo/online, mijn Amerikaanse AT&T adres en zelfs werkmails).

Bijdrager
    johnkeates

Providers hebben over het algemeen restricties op SMTP verkeer om spammers tegen te gaan. Op KPN netwerken kan je bijv. standaard alleen met je eigen provider’s SMTP server mailen.

Bij de kabel is dat misschien niet zo goed beveiligd, wat Ziggo in dit geval de hobbyprovider maakt. Uiteindelijk mag je gewoon niet klagen bij een consumenten abbo, dit soort diensten worden gemaakt om de ‘domste’ of ‘laagste’ gebruiker goed te laten internetten. Als je meer wil kan je altijd een zakelijk abbo nemen, en daar dus ook meer voor betalen.

Moderator
    Strifer

Het is bij Ziggo net zo beveiligd. Als ik elders ben dan kan ik niet normaal via de SMTP server van Ziggo versturen tenzij ik gebruik maakt van een beveiligde login via Ziggo’s smtp. De Zwitserse provider is hier aan het hobbyen.

Bijdrager
    johnkeates

Nee, je ziet het verkeerd, als je bij ZIGGO naar ANDERE smtp servers wil mailen dan die van ziggo zelf, en dat mag, is dat een beveiligingslek. Een provider (consumentenprovider) moet volledige SMTP controle hebben. Binnen het netwerk kan dat makkelijk doordat ze alle infratructuur in handen hebben, maar buiten hun netwerk kunnen ze dat alleen via SSL/TLS/Auth doen. Tele2 heeft waarschijnlijk poort 25 (smtp) dicht zitten, behalve voor hun eigen SMTP servers. SMTP+SSL/TLS heeft een poort die anders is dan 25, (587 en 465 ofzo) die dus niet door de SMTP block tegen gehouden wordt. Het simpelweg blokkeren van poort 25 is dan ook geen echte beveiliging. Als je een mailserver draait en poort 2512 bijv. gebruikt, heb je meteen dat je volledig SMTP verkeer kan verzenden en ontvangen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.