youtube op safari
Jaschaajax op 05 juli 2012 #
hallo, ik heb sinds kort een imac en als ik op safari youtube filmpjes kijk gaan bij zo’n 30 procent van de filmpjes de video acuut uit en moet ik vernieuwen en het filmpje opnieuw kijken. kan iemand mij helpen??
Fietsbel op 05 juli 2012 #
Ik denk dat je naar filmpjes in flash-formaat probeert te kijken, daarvoor moet je flash-player installeren. Ondanks alle verhalen over flash, geen probleem op je iMac (de discussies gaan over het gebruik op mobiele apparaten). Flash-player wordt al een tijdje niet meer standaard mee-geleverd door Apple. Downloaden van adobe.com of adobe.nl, installeren en kijk of je probleem is opgelost. De preferences/voorkeuren van je flash-player verschijnen in je systeem-voorkeuren/preferences panel, kijk daar vooral even goed naar. Als je daarna toch nog problemen hebt, dan zal iemand anders je hier wel verder helpen.
Ik zie dat je nog maar kort op dit forum zit, kijk eens op deze lopende draad, hoewel daar wel erg lange verhalen staan die weinig oplossen. Bij mij werkt het allemaal probleemloos met de laatste Flashplayer, maar ik heb wel de ClickToFlash-extensie aan Safari toegevoegd, misschien is dat de problem-solver, want vervangt Flash videos door H.264 video. Voor het geval je een nieuwe Mac/OSX-gebruiker bent: je moet ook je laatste software-updates installeren (zie onder appeltje linksboven op je scherm).
@ 1984: het lijkt me geen zinvolle manier om een probleem op te lossen door bij voorbaat ervan uit te gaan dat het aan YouTube i.c.m. Safari ligt, je kan ook YouTube+OSX gaan zoeken, of YouTube+Flash, of duizend andere combinaties. En suggereren dat de oplossing al op OneMoreThing te vinden is: niet dus, wel heel veel tekst en adviezen van jou om FireFox te installeren. Als je nou naar youtube+safari+clicktoflash gaat zoeken vind je de oplossing wel, ook op dit forum. Maar dan moet je dus eerst de oplossing weten. En daarvoor heb je dan dit soort forums waarop je een vraag kan stellen. Volg je me nog?
Jaschaajax op 06 juli 2012 #
ik zou niet denken dat het aan flash ligt, ik heb gen de laatste versie… en op chrome en firefox werkt YT gen probleemloos, dus het ligt wcht aan safari.
1984 op 06 juli 2012 #
Fietsbel - op 05 juli 2012 En daarvoor heb je dan dit soort forums waarop je een vraag kan stellen. Volg je me nog?
Nee, dat kan ik niet volgen en zie er de logica niet van in. De TS heeft een probleem met “youtube op safari” het eerste wat je dan doet is even de zoekfunctie gebruiken om te kijken of er over het zelfde onderwerp al geen draadje loopt,Het is zinloos om over het zelfde probleem een nieuw topic te maken, waardoor je in 100 verschillende draadjes de oplossing moet zoeken.

Jaschaajax op 06 juli 2012 #
Ik heb eens gekeken naar de oudere topics en daar stond dat je youtube naar html5 moest veranderen, ik heb dit echter gedaan alleen is het probleem nog niet opgelost…