One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Windows op Apple computer

Windows op Apple computer

Tim @ Apple

Tim @ Apple op 08 april 2012 #

Hallo,

Iss het verstandig om windows te installeren op een Apple pc? Vertraagd je pc dan niet en hoe zit het dan met de garantie?
Ik zou eventueel windows installeren om bepaalde vlieggames te kunnen spelen, kan iemand mij helpen?

MBPuser

MBPuser op 08 april 2012 #

Met Bootcamp kan je gewoon Windhoos draaien op je Mac.

jesper211232

jesper211232 op 08 april 2012 #

zonder windows te kopen?

Tim @ Apple

Ja, ik ken iemand die windows vista heeft op een usb stick… Kan dit schade aan mijn pc brengen?

jesper211232

het is wel zo, dat een windows pc gevoeliger is voor virussen mits je een goed virus scanner hebt.
het kan dus zijn met windows op je mac dat je windows virussen binnen haalt. (correct me if i am wrong).

Tim @ Apple

Oke dus als ik het goed begrijp ben je beter een goed virusscanner te installeren alvorens je windows installeert?

ikkezelluf

ikkezelluf op 08 april 2012 #

Tim,

Windows heeft de virusscanner nodig, je Mac niet. Dus als je Windows installeert, of dat virtueel, met bootcamp of via een usb-stick is dan moet Windows voorzien zijn van de virusscanner, het besturingssysteem van je Mac (OSX) heeft geen virusscanner nodig.

Suc6

Stirf

Stirf op 08 april 2012 #

Kijk even anders hier.

nebilem

nebilem op 08 april 2012 #

Als je een beetje oppast met website die je bezoekt en een goede antivirus hebt krijg je niet zo snel virus op je pc hoor. Ik heb mijn hp laptop al 1,5 jaar niet geformatteerd en is nog virusvrij.

Stirf

Stirf op 08 april 2012 #

hoe weet je dat je pc virus/trojanvrij is?

MBPuser

MBPuser op 08 april 2012 #

Dat zat ik me ook al af te vragen

nebilem

Hoe weet je dat jouw Mac virus/trojan vrij is?

Ik weet dit omdat ik alle software up to date houd en ik regelmatig virusscan uitvoer. Daarnaast is mijn laptop nog net zo snel als 1,5 jaar geleden en krijg heb al 1,5 jaar geen vastloper of iets geks meegemaakt.

AppleStef

AppleStef op 08 april 2012 #

nebilem op 08 april 2012

Op dit moment bestaan er geen virussen voor OS X.

nebilem

Wel trojans

Haike

Haike op 08 april 2012 #

Ik weet niet wat voor een machine je hebt, maar op een MBP trekt windhoos je accu 2x zo snel leeg. Maar waarom wil je op een mac windhoos gaan draaien? Dat kan je dan toch beter gewoon op een PC doen?

Heb je een mac en dan moet er weer windhoos op…….:slant:

Rickje

Rickje op 08 april 2012 #

Games danwel specifieke software, hè..

marco.nl

marco.nl op 08 april 2012 #

Of iemand Windows op zijn / haar Mac wil draaien daar hebben anderen geen donder iets over te zeggen. Dat Windows nu eenmaal gevoeliger voor virussen is dat is nu onderhand ook wel bekend dus daar kan ieder zelf een keuze in maken.

De vraag is of het verstandig is. Stop met dat geneuzel. Ja het kost extra processor kracht en wat die virussen betreft, die beïnvloeden eventueel alleen dat windows systeem niet je Mac systeem.

Ik heb zelf Windows 7 onder Parrallels Desktop draaien. Dat gaat uitstekend. Ik doe het omdat ik tot op heden geen waardige Mac vervanger heb gevonden om mijn financiën op te doen. Dus daar heb ik een Windows programma voor. Voor het overige gebruik ik Windows zelden.

Wil je Windows gebruiken om te gaan gamen? Dan kun je beter Windows installeren via Booth camp want dan draait Windows feitelijk standalone en niet binnen Mac Os. Games vergen nu eenmaal meer van je computer.

Beetje jammer dat mensen op dit soort vragen niet gewoon volwassen kunnen regeren. Telkens zet men die reeds vol gekraste grammofoonplaat weer op met ‘virussen’, ‘ heb je een Mac moet windows er weer ‘ en meer van die bla bla nummers. :sarcastic:

jesper211232

wij hebben AVG al onegveer 8 jaar en nog steeds geen echte virus gehad….
heb je voor bootcamp/VMware, windows 7 nodig? of zit dat er al bij?

Haike

Haike op 08 april 2012 #

Rickje op 08 april 2012

Games?? kun je volgens mij volop krijgen voor de mac. :wink:

marco.nl

marco.nl op 08 april 2012 #

Haike op 08 april 2012
Rickje op 08 april 2012

Games?? kun je volgens mij volop krijgen voor de mac. :wink:

Je weet het dus niet zeker. Nou neem van mij aan (en ik ben niet eens een gamer) dat menig grote game niet op de Mac verschijnt. Wel meer dan vroeger maar nog altijd worden de meeste games gemaakt voor de Windows computers. Dat is nu eenmaal zo.

Voor een Gamer kan het dus heel relevant zijn om Windows te willen (moeten) gebruiken. En dat moet iedereen lekker zelf weten.

jesper211232

heb je windows 7 nodig om bootcamp te gebruiken of zit windows 7 er al op?

Rickje

Je hebt een Windows 7 nodig.

Hansi2124

Hansi2124 op 08 april 2012 #

nebilem op 08 april 2012

Wel trojans

Het is blijkbaar nog niet bij iedereen doorgedrongen (inclusief de media) dat een trojan iets heel anders is dan een virus. Meer hierover op o.a. wikipedia en dit forum…..

Hansi2124

Hansi2124 op 08 april 2012 #

jesper211232 op 08 april 2012

het is wel zo, dat een windows pc gevoeliger is voor virussen mits je een goed virus scanner hebt.

Nee niet mits, het is tenzij.
Of misschien ook nog wel ondanks. ;-)

jesper211232

het valt best wel mee,

jesper211232
wij hebben AVG al onegveer 8 jaar en nog steeds geen echte virus gehad….

tuurlijk wel cookies, en andere virussen maar die smijt AVG er direct weer uit.

nebilem

Hansi2124 op 08 april 2012
nebilem op 08 april 2012

Wel trojans

Het is blijkbaar nog niet bij iedereen doorgedrongen (inclusief de media) dat een trojan iets heel anders is dan een virus. Meer hierover op o.a. wikipedia en dit forum…..

Wikipedia en dit forum is geen bron!

Rickje

Dan heb je zeker nog nooit de info pagina gelezen…

Yggdrasil

Yggdrasil op 08 april 2012 #

Wat de TS wil gaan doen gaat niet werken, Windows Vista wordt niet meer ondersteund, dacht ik. Ik kon enkel nog kiezen voor Windows 7 toen ik Boot Camp installeerde onder Lion.

Arthur345

Arthur345 op 08 april 2012 #

AppleStef op 08 april 2012
nebilem op 08 april 2012

Op dit moment bestaan er geen virussen voor OS X.

Voor elk besturingssysteem bestaan virussen, ook de Mac.

unSOUND

unSOUND [moderator] op 08 april 2012 #

Met als verschil dat de enige gedocumenteerde virussen voor OS X nog puur theoretisch zijn, en niet in het echt zijn gezien… En die theorieën komen uiteraard van verkopers van anti-virus software.

Over dit topic

Gestart op 08 april 2012 door Tim @ Apple

Laatste reactie door KarelWillem

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen