One More Thing » Community » Forum » Casual » Lounge » Welke mobiele telefoon + operator heb jij?

Welke mobiele telefoon + operator heb jij?

Profielfoto van Napsju

Napsju op 09 november 2004 #

Ook ik zal maar weer eens een zinloos topicje starten.

– Welke mobiele telefoon heb jij?
– Welke mobiele operator gebruik je, en van welke diensten maak je dan gebruik?

– Ben jij tevreden met je telefoon, maar vooral met de operator?

Zelf ben ik in het bezit van een Nokia 6600, een prima telefoon waarvan ik tenminste het idee heb dat ik iets in mijn handen heb tijdens het bellen. Het lijkt een groot en lomp toestel, maar daar heb ik totaal geen last van. In mijn ogen een prima toestel.

Mijn Nokia 6600 gebruik ik in combinatie met een Hi 20 Abo van KPN (125min/20eur/mnd).
Tot nu toe heb ik overal in Nederland optimaal bereik gehad.

Het enige nadeel is dan toch wel dat ik niet op kan vragen hoeveel minuten ik nog over heb voor deze maand. Men zegt dat ze bezig zijn met een functie op de website van KPN, maar tot op heden heb ik daar nog niks over gevonden.

De 6600 werkt natuurlijk ook geweldig in combinatie met de Mac. BluePhonElite werkt echt super met de 6600. Dit programmatje geeft namelijk op mijn scherm aan wie mij belt. Zelfs iTunes springt op pauze. Aangezien ik een nogal lui persoon ben hoef ik dan niet helemaal de telefoon uit mijn broekzak te halen. Grandioos progsel.

Tot zo ver mijn bevindingen, ben benieuwd naar die van jullie!

Profielfoto van sypie

sypie op 10 november 2004 #

In bezit van:

1 Nokia 6610 met een €20/mnd abonnement  van Orange.

1 Nokia 6310i met een €30/mnd abonnement van Orange (cashback-aktie)

Bevallen me prima.  De 6310i was bedoeld om gebruikt te gaan worden met Bluetooth® en de 6610 was als handig klein apparaatje bedoeld.  Nadat de 6610 een paar keer gevallen is, en dus het mooie, strakke uiterlijk een beetje verdwenen is, gebruik ik deze als “hoofd”-telefoon.  De 6310i wordt wel eens gebruikt om een beetje mee te prutsen. Ook gebruik ik de 6310i voor het bellen naar het buitenland, i.v.m . het €30 per maand abonnement.   De 6610 wordt hoofdzakelijk gebruikt om e-mail van mijn buitenlandse vriendin op te ontvangen als ze me graag wil zien op internet. SMS-sturen van/naar Brazilië wil niet echt volgens mij.

En over Orange, geen geklaag. Perfect bereik. En nu ook nog leuke weekend SMS-aktie…

Profielfoto van Hans Klein

Hans Klein op 10 november 2004 #

Nokia 6610 met een €20/mnd abonnement van Orange

dezelfde motivatie…Bluetooth, maar vind wel dat mijn sms berichten regelmatig traag binnen komen.  Soms worden ze pas enkele uren na verzending ontvangen. Ook gebeurd het regelmatig dat ik mijn voicemail moet uitluisteren omdat ik niet bereikbaar zou zijn geweest. Dit had ik met mijn Vodafoon abonnement niet.

Profielfoto van fistkikker

fistkikker op 10 november 2004 #

Siemens S55, met Orange abo

Werkt prima. Heb om er via bluetooth mee te kunnen internetten wel een modem script bij nodig dat niet standaard bij os x zit. gelukkig is er Ross Barkman die erg veel scripts heeft voor OS X: http://www.taniwha.org.uk/

Ook voor extra info.

Ben redelijk tevreden over mijn S55. Doet wat hij moet doen, maar het schermpje is niet geweldig. Lage resolutie. Zeker nu ik de SE T630 heb gezien van mijn collega. Mooi, mooi, mooi. En zeker mooier dan die overrated Nokia’s, hoewel die 6230 een aardig, maar saai toestelletje is. En als je het Nokia menu gewend bent schijnt dat ook prettig te zijn. Ik ben het niet gewend en heb liever die van de SE of de Siemens. Nokia is het microsoft van de gsm’s, vinnik.

M’n vrouw heeft een nokia 3200, ook met orange. Vrouwen toestel. Kan er niks beters over zeggen. Ach ja, ze is er blij mee, daar gaat het om.

Profielfoto van cubizer

cubizer op 10 november 2004 #

Bij welke zal ik beginnen…
Ok, Siemens m35i Telfort Prepay, Nokia 3310 Hi Prepay, Nokia 3310 KPN Prepay, Nec n341i Hi €20,- (verkopersactie)+iMode medium bundel, Nokia 3650 met Hi €40,- en iMode bundel.

Zo even genoeg? Heb hier nog wel wat toestellen liggen, maar… Oh ja, Nokia 6310i voor in carkit met Duocard en Nokia 8210 voor mijn moeder.

Op dit moment gebruik ik de 3310 met Hi €40,- abo, want de 3650 hierbij is ter reparatie aangeboden…

Profielfoto van suicide

suicide op 10 november 2004 #

Nokia 6230 met abbo van de kpn, en geen idee wat het inde maand kost:)
Abbo + foon doen mms, gprs, en zelf ook nog gewoon bellen:D

Profielfoto van Antaeus

Antaeus op 10 november 2004 #

Sony Ericsson T630 met Hi abonnement (Hi 40) 325 min/650 sms

Erg tevreden, tot nu toe overal bereik in heel europa!
En met de telefoon helemaal vooral door bleutooth.

Antaeus

Profielfoto van apple freak

apple freak op 10 november 2004 #

nokia 6230 met vodafone 120.

vodafone en kpn zijn hier in de buurt de enige met berijk

Profielfoto van Amsterdam

Amsterdam op 10 november 2004 #

Telefoon: Nokia 6510 en Nokia 7650 met duocard.
Provider: Vodafone
Abonnement: 240 + MMS

Bereik altijd goed, nog nooit klachten over Vodafone gehad eigenlijk, ook niet ten tijde van Libertel.
Op correspondentie wordt altijd netjes gereageerd.

Wensen: Nokia 6170 of Nokia 7280

Profielfoto van GodzillaPresley

GodzillaPresley op 10 november 2004 #

– Welke mobiele telefoon heb jij?
Sony Ericsson T610

– Welke mobiele operator gebruik je, en van welke diensten maak je dan gebruik?

Vodafone. Diensten: alleen bellen en sms.

– Ben jij tevreden met je telefoon, maar vooral met de operator?

Niet echt tevreden over de telefoon. De software is traag en blijft regelmatig hangen. Verder vind ik de menustructuur niet altijd even logisch.
Verder niets dan lof over Vodafone.

Profielfoto van Urbin Design

Urbin Design op 10 november 2004 #

Sony Ericsson  T610 Telfort / 500 min 300 sms…

Prima ding. @ Ams So! die nokia’s zijn en worden steeds mooier zeg. Ben blij als ik ook weer naar Nokia over kan.:P

Profielfoto van morini

morini op 10 november 2004 #

Helemaal gelukkig hoor met m’n T610/vodafone 300.
T610 wordt wel een beetje gammel (voornamelijk door vocht op de boot).
Wil eigenlijk een P900…
Maar ja, die is duur.
:(

Profielfoto van danielpunt

danielpunt op 10 november 2004 #

ik heb vorig jaar juli een Nokia 3650 gekocht.
met een tmobile 225. en een SMS bundel van 20 smsjes. betaal 34 euro per maand.

maar 3650 is gestolen. heb nu een 3510i, en als mn abbo afloopt stap ik over naar Orange.

Profielfoto van Alfetta

Alfetta op 10 november 2004 #

inmiddels 2,5 jaar een nokia 6310i welke ik met volle tevredenheid gebruik.

Ik heb tegenwoordig kpn prepaid omdat ik nog maar nauwelijk bel, het is niet de goedkoopste maar wel altijd een prima verbinding (goede dekking dus)! Vooreen Ben abbo gehad wat later T-mobile werd, was er redelijk tevreden over en heel even en een jaartje O2 wat nu weer telford is, heb er helaas een zeer slechte ervaring mee gehad, slordige boekhouding bij hun en ontzettend slechte dekking in de gebieden waar ik vaak kom.

Profielfoto van Lucas Raggers

Lucas Raggers [moderator] op 10 november 2004 #

Abonnement: altijd Ben / T-Mobile gehad. Prima.

Telefoon: Ericsson T39m en Ericsson T600.

Profielfoto van macdaddy

macdaddy op 10 november 2004 #

Ik heb al veel verschillende mobieltjes gehad en er liggen daarvan nog wel een paar in een la.
Maar ik ben weer terug bij mijn Nokia 3310 die ik erg makkelijk in gebruik vind.
Mijn provider is VODAFONE (prepaid) waar ik ook geen klachten over heb.
Prima toch!

Profielfoto van Zweefvliegerke

Zweefvliegerke op 10 november 2004 #

SE T630 met Pay&Go Student

heel leuke gsm, ook altijd goed bereik met proximus, behalve op het vliegveld van brasschaat:(

en zoals waterman ben ik ook anti-nokia, om dezelfde reden:D

Profielfoto van Freek.

Freek. op 10 november 2004 #

Even vraagje tussendoor: Heeft iemand ervaring met het versturen van bestanden ‘in the middle of nowhere’ met een PowerBook (G4 17″ 1.33 GHz OS10.3.6) en een SE K700 via BlueToet?
Komt bij ons soms voor dat er op lokatie (geen stroom of internetaansluiting, bv midden in het bos) gefotografeerd wordt en dat de klant even ‘mee wil kijken’ en om een lowresje vragen. Die zouden we dan willen mailen vanaf PB via de K700.

(PS: bellen via Vodafone of KPN ivm beste bereik.)

[size=9:413f7c144f][edit]metdankaanmacdaddy… sprong in de tijd gemaakt, systeem blijkt zonder stroom ipv stoom te werken [/size:413f7c144f] :wink:[/edit]

Profielfoto van macdaddy

macdaddy op 10 november 2004 #

”freekmac”

geen stoom

Hoe oud is die blauwe toet?

Profielfoto van Freek.

Freek. op 10 november 2004 #

Lol daddy… heb ‘m net upgegrade van met zonder stoom op lokatie naar met zonder stroom :wink:  8)

Het is trouwens FreekMac (hahaha:P )

Profielfoto van cubizer

cubizer op 10 november 2004 #

”FreekMac”

Even vraagje tussendoor: Heeft iemand ervaring met het versturen van bestanden ‘in the middle of nowhere’ met een PowerBook (G4 17″ 1.33 GHz OS10.3.6) en een SE K700 via BlueToet?
Komt bij ons soms voor dat er op lokatie (geen stroom of internetaansluiting, bv midden in het bos) gefotografeerd wordt en dat de klant even ‘mee wil kijken’ en om een lowresje vragen. Die zouden we dan willen mailen vanaf PB via de K700.

(PS: bellen via Vodafone of KPN ivm beste bereik.)

[size=9:4fab473b45][edit]metdankaanmacdaddy… sprong in de tijd gemaakt, systeem blijkt zonder stroom ipv stoom te werken [/size:4fab473b45] :wink:[/edit]

Dit gaat eigenlijk een beetje off-topic, maar ok.
Ja, dat werkt perfect! Met mijn Nokia 3650 via Bluetooth bestanden op het KPN GPRS netwerkt versturen en internet opgaan werkt zonder problemen bij mij.

Profielfoto van magic-with-mac

magic-with-mac op 10 november 2004 #

Ik heb een oude Siemens MT 50 met een t-mobile pre-paid geval
nieuwe telefoon is heel hard nodig want de geluidskwalieit gaat snel achteruit:?
wil graag een Sony-erricson T610

Profielfoto van Rudy-M

Rudy-M op 10 november 2004 #

SE T630 met Telfort Samenbellen. Maandelijks €7,50 en daar boven op de bel-, sms- en gprskosten. Alleen al voor gprs heb ik Telfort: €1,50 per MB zonder extra maandelijkse kosten of wat dan ook. Maarja, had dit abo ook afgesloten omdat ik stage liep en niet zoveel belde om kosten te drukken. Stuurde meestal een emailtje vanaf de telefoon. Binnenkort stap ik over naar een “normaal” abo, ook bij Telfort.
Voor de rest ook nog geen problemen gehad met ze.

*klopt op de houten tafel af*

De T630 doet goed wat ie hoort te doen met extra’s. Vooral rijden met het BT autootje blijft leuk:D
(Kan tegenwoordig ook online: CAR-100)

Profielfoto van unSOUND

unSOUND [moderator] op 10 november 2004 #

Nokia 6820… met een Vodafone 50 abbo.

En een Nokia 9210i, zonder abbo, maar deze neem ik soms mee ipv de andere.

Profielfoto van charley

charley op 10 november 2004 #

Die blauwe, de Nokia 7210
heb m al meer dan een jaar, en moet nog een dik half jaar voordat mijn 2jarig abbonnement is afgelopen.
Duurt lang!!!
Heb bij Orange Free €30 abbon.
Tja wat ik er van vind.. ga meestal over die 30 euri heen, nadeel van abbo. Gratis sms-en in de weekeinden is wel een mooie actie van ze.
Heb m nog verzekerd maar dat wil ik niet meer, ik heb m vaak door de lucht zien vliegen, raadsel dat ie t nog steeds doet, zonde van de verzekering dus.. of niet..

Profielfoto van PeterK

PeterK op 10 november 2004 #

Nokia 6610 van het werk, geen idee wat voor soort abonnement maar in ieder geval KPN en prive een siemens S55 met KPN Moblelplus abonnement. Ben over allebei heel tevreden, de Nokia voelt wat degelijker aan en heeft lange standby tijd. De S55 is ook prima, met bluetootth verbonden met m’n powerbook. Heeft wel een kortere standby tijd dan de Nokia maar dat komt waarschijnlijk ook doordat bluetooth permanent aan staat.

Profielfoto van lampje

lampje op 10 november 2004 #

een oude Sony Ericsson T68i met een Hi 20 abo (voor 10 EU in de maand :)  )

ik gebruik GSM, GPRS en Bluetooth, en alles naar volle tevredenheid,
behalve dat KPN/Hi qua factureren nog wel wat kan verbeteren :x
onvangst is verder prima…

midden in het bos Bluetooth & GPRS of
via GPRS m’n email checken ‘when abroad’ werkt allemaal prima trouwens

Profielfoto van Scriptkipje

Scriptkipje op 10 november 2004 #

Samsung E600 met abbo HI 20 hier! Ben er erg tevreden over…:lol:

Profielfoto van Napsju

Napsju op 11 november 2004 #

”lampje”

een oude Sony Ericsson T68i met een Hi 20 abo (voor 10 EU in de maand :)  )

”Scriptkipje”

Samsung E600 met abbo HI 20 hier! Ben er erg tevreden over…:lol:

Ah, hier dus meer mensen met Hi 20.

Vinden jullie het ook niet erg vervelend dat het beltegoed niet tussentijds opvraagbaar is?
Ik zou dus eigenlijk aan het einde van de maand gewoon willen weten hoeveel minuten ik nog over heb van die 125. (Kan ik mn oma e.d. nog even bellen in de trein:P )

Profielfoto van Deskman

Deskman op 11 november 2004 #

Ik heb een Nokia 6310i, opvolger van mijn 6210, beiden probleemloze toestellen die het al jaaaaaren probleemloos doen. Lekker heldere menustructuur. Geen enkele reden om Nokia de M$ van de mobieltjes te noemen. Sinds kort een SE T630 met een duosim (de Nokia past in mijn carkit…) die na wat wennen aan de menuutjes ook wel lekker werkt.

Abbo zakelijk van Ben -T-Mobile in zo’n cluster waarmee je elkaar gratis kunt bellen.

Verder zwerven hier in huis nog een Debitel-vodafone abbo en een aantal vodafone prepaid kaartjes rond met een oude Siemens M35 en Nokia 6210.

De Siemens is de minste van allemaal: lastige bediening en vervelende knopjes.

Over dit topic

Gestart op 09 november 2004 door Napsju

Laatste reactie door .Robin

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?