One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Welke internet provider/netwerk gebruik jij en welk abbo ?

Welke internet provider/netwerk gebruik jij en welk abbo ?

Kasper

Kasper op 30 juli 2008 #

Ik ben benieuwd wat mensen hier gebruiken om het internet op te komen. Het aanbod van goedkope snelle internet abonnementen schiet als paddenstoeltjes uit de grond. Vaak krijg je echter voor zo weinig geld (relatief) bijvoorbeeld een wat minder goede helpdesk met hoge kosten.

Belangrijk is natuurlijk ook: wat voor type modem krijg je erbij, kan je hier makkelijk aanpassingen in maken. Heb je de mogelijkheid van een vast IP ? En voor de Belgische collega’s onder ons, wat is het datalimiet ?

Laat hier horen:
Welke provider
Welke netwerk (BBned KPN Tiscali etc.)
Ben je tevreden met de helpdesk?

Hoe ging het aanmeld/aansluit proces ?

Mijn Situatie:

TweakDSL via netwerk van Tiscali.
Helpdesk lokaal tarief
ZyXel modem, vind ik zelf moeilijk NAT instellingen ed in te vinden
Snelheid volgens Tweak van 12-24 Mbit
Daadwerkelijke snelheid ligt rond de 1,5 MB/sec (tot voor kort)
Ik heb een vast IP Adres

Ik ga nu over naar Alice per 1 september 20Mbit voor 19,95 per maand. Nog niet echt ervaringen met de helpdesk

Kasper

Nielsvr

Nielsvr op 30 juli 2008 #

UPC Extreme
Download 24 Mbps
Upload 2,5 Mbps

Helpdesk heb ik al tijden niet aan de lijn gehad, maar ze hebben een handig systeem voor storingen. Als er een storing is en je belt, kan je je postcode inspreken en vervolgens krijg je details over de storing mits hij bekend is. Voor de rest ben ik altijd netjes geholpen. Ben ongeveer 6 jaar geleden aangesloten en daarvoor kwam toentertijd nog een monteur langs die alle kabels heeft getrokken en alles netjes heeft geïnstalleerd. Ik heb een bundel met digitale televisie, radio, internet en onbeperkt bellen binnen Nederland voor ongeveer 80 euro per maand.

Calpa

Calpa op 30 juli 2008 #

- Surfnet (Standaard op universiteiten, sommige hoge scholen en in bepaalde studentenhuizen, waar ik dus in woon).
- 100Mb up en down.
- Bij de huur in begrepen, maar aangezien de huur ook al ver beneden de gemiddelde huurprijs in Utrecht zit is het gratis.

Maargoed, het is eigenlijk het beste internet wat je kunt hebben.. het werkt altijd, altijd ontzettend snel (downloaden met een max van 11 MB/s) en als ik nu thuis bij mijn ouders ben (waar ze Tele2 20Mb hebben.. wat vaak niet boven de 8 uit komt) dan is dat gewoonweg al ‘best wel traag’..

:innocent:

Bolle1961

Bolle1961 op 30 juli 2008 #

Solcon adsl sinds begin 2003, vanaf 2004 ook voip. van 1998 – 2003 Solcon inbel abo
aanmelden / aansluiten was kinderspel. tegenwoordig is het nog makkelijker, de nieuwe modems hebben autoconfiguratie, nieuwe abonnees hoeven alleen het modem maar in te prikken en de instellingen worden gedownload.

goede vakkundige helpdesk
verbinding is 4096/1024
geen datalimiet
ip adres is officieel niet vast, maar ik heb al 5 jaar hetzelfde

Wolf_H

Wolf_H op 30 juli 2008 #

Hier ook Surfnet met 100Mbit (studentenhuis). Altijd een feestje!

dwiersma

dwiersma op 30 juli 2008 #

Mijn Situatie:
ADSL Extra + Telefonie van Online (Orange) .
Kosten: ongeveer 35 euro incl gesprekskosten
Helpdesk via mail, snel en correct
Livebox modem, met Airport Extreme (N) voor wireless verbinding met MacBooks
Snelheid volgens Speedtest.net – tussen 8000 kbps – 9000 kbps (wireless)
Vast IP Adres

Migratie van XS4ALL naar Orange ging zonder probleem en de verbind is constant en van uitstekende kwaliteit, na genoeg geen uitval.

D.

Sander1972

Sander1972 op 30 juli 2008 #

België

ADSL Plus
Provider: Skynet
Netwerk: Belgacom
Datalimiet: 60 GB per maand
Download: 4 Mbps (binnenkort mogelijk 12 door speed optie, maar nog niet beschikbaar in mijn woonplaats)
Upload: weet niet uit mijn hoofd, denk 512 Kbps
Kosten: ongeveer 54 euro per maand
Extraatjes: gratis 10 iTunes liedjes per 2 maanden en/of gratis fotos bestellen

Helpdesk: heb ik nog nooit gebruikt
Modem: momenteel Philips ADSL wireless router (model nummer weet ik niet, het is die met de blauwe front)
Geen vast IP adres
Geen mogelijkheid tot zelf draaien van mail of webserver (poorten staan dicht)

Lustigson

Lustigson op 30 juli 2008 #

Internet plus Bellen van de voormalige Posterijen, Telegrafie en Telefonie. ‘k Weet eigenlijk niet uit m’n hoofd wat voor abonnement, maar volgens mij de instapversie met 3 MB/s downloadsnelheid.

wimbers

wimbers op 30 juli 2008 #

sinds 1 jaar na 5 jaar planet (wel steeds sneller maar nooit goedkoper)

Xenosite XSDSL ADSL2+ 10Mbps max.
Provider: Xenosite
netwerk: BBNed
Datalimiet: Geen
Download: 10.250Kbps
Upload: 1024Kbps
kosten: 35 euro inclusief usenet toegang (100 dagen retentie)

helpdesk: erg goed, aansluiting plus migratie KPN was binnen enkele dagen een feit:
Modem: naar keuze of speedtouch via xsdsl zelf zelf gewoon speedtouch + airport extreme N
vast ip adres
uptime tot nu toe 100% :-)

KarelWillem

KarelWillem op 30 juli 2008 #

Ik ben in een halfjaar van Tiscali naar Telfort en van Orange naar Online gegaan.

Neem me dus niet kwalijk als ik geen flauw idee meer heb van het soort abonnement dat ik heb.  :lol:

Kasper

Kasper op 30 juli 2008 #

Misschien is het leuk als de mensen die in de poll hebben gestemd voor optie 3 of 4 hier ook een reden posten. Was er een aantrekkelijk pakket aanbieding, is ADSL of kabel niet beschikbaar in je woonplaats ofzo ?

Kasper

Over dit topic

Gestart op 30 juli 2008 door Kasper

Laatste reactie door Kasper

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen