Welke externe batterij voor iPhone?
briecht op 03 juli 2012 #
Ik kom net terug van Rock Werchter en daar heb ik toch wat problemen gehad met de batterijduur van mijn iPhone 4S.
Graag had ik een externe batterij gekocht om op gelegenheden zoals deze toch extra genot te hebben van mijn telefoon. Via de apple store kan je iets kopen zoals dit.
Ik vind dit vrij duur en kan niet inschatten hoeveel keer je hier een iPhone mee kan opladen.
Hebben jullie ervaring, tips of een alternatief in gedachten?
unSOUND [moderator] op 03 juli 2012 #
Die case kan de iPhone 1 keer opladen, dan is hij leeg. Ikzelf heb nu een losse accu met USB aansluiting gekocht, die kan een iPhone en iPad tegelijk opladen, en dat een keer of 3 a 4 voor hij leeg is. Stond op DealExtreme.com voor ongeveer 25 euro.
TypeWriter op 03 juli 2012 #
Ik heb een Major Mojo van 3GJuice. Niet de goedkoopste, wel erg goed. Met een usb kabeltje. Laadt bovendien snel bij doordat ie een vrij hoge spanning genereert.
Tomac5 op 04 juli 2012 #
@ EmielGroendijk
Ik heb totaal geen ervaring met external batteries, maar werkt het zo dat je zo’n accu onderin je iPhone prikt, en dat ie dan gaat opladen? Of moet die external accu er altijd inzitten, wil je gebruik maken van de extra juice? Lijkt me niet toch?
nookie op 04 juli 2012 #
Nee die hoeft er niet de hele tijd in te zitten. De iPhone laadt echt op, dus de externe batterij kan je na het opladen er uithalen.
Ik zelf heb de Duracell Instant-Oplader, voor rond de 20 euro.
Koetjesreep op 04 juli 2012 #
Ik heb een iJuice case.
Hij laad hem net geen 1x op en is duur. Deze raad ik je dan ook af.
TypeWriter op 04 juli 2012 #
Ik heb totaal geen ervaring met external batteries, maar werkt het zo dat je zo’n accu onderin je iPhone prikt, en dat ie dan gaat opladen? Of moet die external accu er altijd inzitten, wil je gebruik maken van de extra juice? Lijkt me niet toch?
Het hangt van de spanning af die de externe accu levert in combinatie met de interne weerstand. USB is ongeveer 5 Volt, alles wat daarboven zit is meegenomen. 4x NiMH levert 4,8 V, dus dat gaat maar nauwelijks. Een paar nieuwe Alkaline batterijen komen op 6 V.