One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS Apps » Weer app verandert plaatsen

Weer app verandert plaatsen

BasiX

BasiX op 31 augustus 2010 #

De Weer app op m’n iPhone 4 (geen jailbreak) heeft de laatste tijd nogal eens last van een irritant probleem: de opgeslagen steden worden automatisch veranderd. Wanneer ik ze opnieuw toevoeg komen ze even terug, maar enkele seconden later zijn ze weer veranderd. Zo wordt bijvoorbeeld Almere-Buiten omgezet in Hilversum.

Ik heb zelf het idee dat het iets met de server te maken heeft waar alle gegevens vandaan gehaald worden. Soms zijn bepaalde plaatsen dan ook niet te vinden bij de zoekoptie. Terwijl ze nog geen 10 seconden daarna wel verschijnen bij een nieuwe poging.

Mijn vraag; hebben meer mensen hier last van? En zo ja, is er een oplossing voor?

EDIT: Ik vergat te vermelden dat m’n vriendin exact hetzelfde probleem ondervind op haar iPod touch 2G. Het ligt dus niet aan mijn telefoon.

iSneaker

iSneaker op 31 augustus 2010 #

Ik ervaar precies hetzelfde. Ik dacht dat het lag aan mijn 4.1 beta software die ik draai op mijn iPhone 4

BasiX

BasiX op 31 augustus 2010 #

Ik draai gewoon 4.0.2, dus dat kan het niet zijn.

Zodiack

Zodiack op 31 augustus 2010 #

Hier idem dito met een 3GS.
Maar de alternatieve steden liggen dan wel op een ‘steenworp’ afstand dus het weer zal er niet anders zijn.
Storing zal wel bij de server van de wetherchannel zitten, wie weet binnenkort een update.

Cop17

Cop17 op 31 augustus 2010 #

Ook gewoon op de Imac !!!

baziel

baziel op 31 augustus 2010 #

Ja ik heb hetzelfde probleempje op mijn iPhone 3G 4.0.2 en Macbook Pro 10.6.4 :)

Speedooo

Speedooo op 31 augustus 2010 #

Me vader had hier dus ook last van, ingesteld is Hoogvliet, paar seconden later is het opeens Vlaardingen. Merkwaardig probleem…

johannes

johannes op 31 augustus 2010 #

Zelfde spontane wijzigingen met mijn Belgische steden.
Amerikaanse en Franse blijven mooi staan.

Remcovanderveer

Remcovanderveer op 01 september 2010 #

Misschien helpt even herstellen, via iTunes…

Groeten,
Remco

henkverhaar

henkverhaar op 01 september 2010 #

Betere weer-app gebruiken?

Trat

Trat op 01 september 2010 #

Dit ligt aan Yahoo die de back-end voor de Weer.app verzorgt. Die gaan sommige plaatsten niet meer ondersteunen. Geen bik deal, want het zijn allemaal van die plaatsen als Kutjehoorn en Lutjebroek. Wil je die wel dan moet je uitwijken naar Accuweather of die belachelijk dure weer app van Meteo-consult.

vizjuul

vizjuul op 08 september 2010 #

Ik heb het ook sinds de update naar 4.1.
Heeft iemand een oplossing?

erwinh

erwinh op 10 september 2010 #

@ Trat: Niet alleen maar Kutjehoorn en Lutjebroek etc. Zwolle bijvoorbeeld is ook niet te vinden.

KarelWillem

KarelWillem op 10 september 2010 #

Het is helemaal poep. Soestdijk wordt Hilversum, Soest wordt De Bilt, etc.

Je ziet ze wel in de lijst, maar na selecteren wordt er gewoon wat anders gepresenteerd.

Alles is gewoon Hilversum geworden hier. Daar ben ik toch twee keer per dag. Moet dan maar.

Elrithranduil

Elrithranduil op 10 september 2010 #

Zowel op mijn 3GS als mijn MacBook veranderd Nijmegen steeds in Kranenburg.
Klein probleem maar toch irritant.
Ook erg lelijk van New York maakt mijn iPhone Nieuw York.

jf

jf op 10 september 2010 #

Amersfoort wordt Den Bosch bij mij… tuurlijk.

Anyway: weer app is ergens in de korchten van m’n iPhone verdwenen, accuweather staat nu op pagina 1. Die kon ook gewoon mijn woonplaats vinden, namelijk.

fokke.dekker

fokke.dekker op 15 september 2010 #

Heb precies hetzelfde. Correct me if im wrong, maar volgens mij haalt apple zijn weer gegevens bij Yahoo vandaan, maar als ik daar mijn woonplaats invul werkt het wel gewoon. Dus dan zal het probleem toch bij de iphone liggen.

Vinhelper

Vinhelper op 15 september 2010 #

Volgens mij draait versie 4.1 van iOS helemaal niet vlekkeloos.

1. weer app van slag
2. de ”Ether” (FM-radio) app wil niet meer multitasken
3. de ”Latitudie” -app (Google Latitude-locatieservice) laat GPS niet meer met rust, ligt ook al aan iOS…

*zucht* Hoop dat snel iOS 4.2 eraan komt…:cry:

Retyro

Retyro op 15 september 2010 #

Huissen wordt arnhem/dieren
Maar…er is natuurlijk ook een pluspunt. We zijn nu van nieuw york af. Dit is nu geeoon new york, as it should be.

MoNdO GeNeRaToR

MoNdO GeNeRaToR op 16 september 2010 #

Hier wordt Maaseik plots Gangelt, zowel op mijn MBP als op mijn iPhone 4. Gangelt in Duitsland is zomaar even 4 uur rijden van hier. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord.
Kleine Brogel neemt hij wel. Dat is maar twintig minuutjes.

Vreemd gebeuren, je iPhone weet tot op de meter na waar je bent, maar als je in de weerapp een plaats intypt dan gaat ie het vierhonderd kilometer verder zoeken:slant::lol:.

Update: bij mij is het opgelost.

Trat

Trat op 16 september 2010 #

Vinhelper op 15 september 2010

Volgens mij draait versie 4.1 van iOS helemaal niet vlekkeloos.
1. weer app van slag
2. de \’\'Ether\’\’ (FM-radio) app wil niet meer multitasken
3. de \’\'Latitudie\’\’ -app (Google Latitude-locatieservice) laat GPS niet meer met rust, ligt ook al aan iOS…
*zucht* Hoop dat snel iOS 4.2 eraan komt…:cry:

Wat heeft dit met iOS 4.2 of 4.1 te maken? Helemaal niks toch?

Dit is gewoon slordig programmeren van de ontwikkelaars van App 2 en 3. Daar gaat 4.2 niks aan veranderen.

Het probleem met de Weer.app ligt bij Yahoo: daar komt alle info vandaan (net als bij de weer widget op je Mac).

KarelWillem

KarelWillem op 16 september 2010 #

1: Daar hebben we toch al een hele rij topics over??
Of je nu OS 3.1 of 4.1 hebt, die Weer app is overal van slag.

Helemaal met Trat eens dus*. Ik zie niets wat aan het iOS zou liggen.

*En dat wil wat zeggen. :lol:

Vinhelper

Vinhelper op 23 september 2010 #

Toch moet ik vermelden dat de app op de iPhone sinds afgelopen maandag weer werkt zoals het hoort. Geen garantie, maar ik blijf het in de gaten houden.

De widget doet nog steeds vreemd. Zou die informatie dan niet uit dezelfde database komen?:slant:

bupaul

bupaul op 24 september 2010 #

Tot dinsdag ook hetzelfde pobleem. Bij mij worden alle plaatsten veranderd, ook in Frankrijk

Over dit topic

Gestart op 31 augustus 2010 door BasiX

Laatste reactie door bupaul

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen