One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » Wat te kiezen! iMac/MBP

Wat te kiezen! iMac/MBP

Haze Protocol

Haze Protocol op 28 november 2012 #

Hallo OMT’ers,
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik weet niet wat ik moet kiezen.
A.s vrijdag komt de nieuwe iMac uit en daar heb ik opzich wel intresse in.
Nou twijfel ik tussen een MacBook Pro Retina of de nieuwe iMac.
Mijn gebruik valt wel mee, ik speel af en toe een spelletje maar niks grof.
Nou hoopte ik dat iemand mij kon helpen met beslissen.

Klerkx

@Mathijss95

@Mathijss95 op 28 november 2012 #

In dat geval kom je met de 13″ MBP of mac mini ook al ver. Maar wil je per se retina? Ik heb afgelopen zomer een MBPnR gekocht en mis het niet.

Soulshaker

Soulshaker op 28 november 2012 #

Die retina raad ik je ook af.
De 13″ retina heeft namelijk een relatief zwakke GPU , de 15″ retina kost al een rib uit je lijf.
Voor dat geld kan je beter een gewone 13″ of 15″ macbook pro kopen.

Steek er zelf nog 8GB ram in and you’re good to go .:lol:

Haze Protocol

Leek me wel leuk een Retina MacBook, heb namelijk ook een iPad 3 en dat scherm vindt ik prachtig.
De keuze was eigenlijk een 2e handse MBPro Ret 15,4” of een nieuwe iMac 21,5 bestellen en e.v aanpassen.

Soulshaker

Aan de 21″ imac is niets meer aan te passen.
Zelfs het ram kan je niet meer upgraden.

Retina , allemaal leuk maar heb je de prijzen daarvan gezien ?
Kost je 509 euro extra

Haze Protocol

21,5 is wel aan te passen, de duurdere versie is aan te passen.

Soulshaker

Ja in de store zelf.  Aan apple prijzen.
Maar eenmaal gekocht is er helemaal niets aan te passen.

Loek1991

Loek1991 op 28 november 2012 #

Waarom koop je niet een Mac Mini met een mooi beeldscherm erbij? Met de geüpgradede processor en de Fusion Drive heb je dan een razendsnelle computer. Je kan er zelf ook nog aan knutselen als je dat zou willen (Ram-upgrade, SSD plaatsen of iets dergelijks).

neals

neals op 28 november 2012 #

Besef je heel goed dat je nu twijfelt tussen een laptop en een desktop. Ik raad aan om bij een dergelijke keuze eerst te beslissen of je die draagbaarheid ook echt nodig hebt.

Zelf heb ik overigens zowel een iMac als een MBP (geen retina) en moet eerlijk bekennen dat ik de iMac (welke ik overigens eerder had) weinig gebruik sinds ik een MBP heb. Sterker nog, ik maak nog meer gebruik van mijn iPad. Toch doe ik hem niet weg :)  Mijn iMac bevat alle informatie waarvan ik wil dat deze niet op de bar blijft liggen (boekhouding / administratie :)  )

MoNdO GeNeRaToR

MoNdO GeNeRaToR op 28 november 2012 #

Je hebt al een iPad om mee te nemen, dus een iMac.

Gates

Gates op 28 november 2012 #

Ik heb afgelopen zomer een MBPnR gekocht en mis het niet.

Doe eens even normaal joh.

Dr. User

Dr. User op 28 november 2012 #

@Mathijs Je mist het niet, maar als je het hebt gehad en teruggaat mis je het wel!

CedricH

CedricH op 28 november 2012 #

Ik heb zoals neals ook zowel een 21.5″ iMac (late 2009), MBP 13″ (2011) en iPad (4). Mocht ik mij in jouw situatie bevinden zou ik ook voor een iMac gaan. Zoals neals zegt heb je al je iPad als draagbaar apparaat en dan heb je eigenlijk de mobiliteit van de MacBook niet nodig. Zelf gebruik ik mijn MBP ook veel minder, tenzij ik eens moet typen op school omdat dat gaat nog altijd niet zo vlot gaat op een iPad.

Het grote voordeel bij de iMac is dat je een serieus krachtigere machine hebt dan een MacBook Pro van dezelfde prijs en natuurlijk veel meer opslagruimte hebt. Je hebt dan de iMac voor het wat zwaardere werk en om al je data, foto’s, … op te slaan, terwijl je nog je iPad hebt voor op de bank, of waar dan ook. Een iPad is nog altijd veel handiger voor op de bank dan een MacBook Pro of zelfs een Air.

Een retina MacBook Pro zou ik ook niet nemen, die dingen zijn geweldig duur en ik heb al gelezen dat het effect van die dingen niet zo spectaculair is als op een iPad aangezien vele websites nog niet retina klaar zijn.

neals

neals op 28 november 2012 #

@CedricH: De iPad gebruik ik inderdaad voor op de bank hangen. Mijn MBP is mijn mobiele werkstation die ik praktisch overal mee naar toe sleep. Dus naar de eettafel, een restaurant, het werk etc.

Over dit topic

Gestart op 28 november 2012 door Haze Protocol

Laatste reactie door neals

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen