One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Wat moet ik er mee aan? .asf films

Wat moet ik er mee aan? .asf films

MrJvG

MrJvG op 26 juni 2007 #

Ik heb een torrent gedownload..

http://www.btmon.com/Video/Unsorted/Sensation_White_2006_Video.torrent.html

.. en ik weet eigenlijk niet zo wat ik er mee aan moet.

Als ik een van de 2 filmpjes in Qucktime afspeel en ik wil doorspoelen dan blijft het beeld en geluid hangen.

Ik wil van de verschillende sets per set een filmpje maken. Nu heb ik de filmpjes in verschillende delen geplitst dit ging me makkelijk af met Quicktime Pro, maar als ik dan een deel open dan blijft het beeld en geluid ook weer hangen.

Ik heb er weinig verstand van en daarom wie kan me helpen? Zodat ik alle sets in een apart filmpje heb en er een dvd van kan maken?

Oh ik heb al geprobeerd om heel de film in iMovie te importeren. Dit lukt wel maar als ik daar na bv 20 minuten spring dan heb ik hetzelfde probleem als in Quicktime. Ook krijg ik een grote titel erdoorheen van Flip4Mac.

Alvast bedankt.

Night

Night op 26 juni 2007 #

Probeer het eens in VLC Player

En wat je onderschrift betreft: probeer het eens in bbcode ipv html; de link zetten tussen

Donnie Darko

Donnie Darko op 26 juni 2007 #

Probeer VLC Player eens.

Je kan streamen en ook opnemen. Probeer eens, succes.

Night

Night op 26 juni 2007 #

"Donnie

Probeer VLC Player eens.

Je kan streamen en ook opnemen. Probeer eens, succes.

Haha, ik wat nèt iets sneller :p

MrJvG

MrJvG op 26 juni 2007 #

In VLC kan ik het bestand goed openen en daar loopt ie ook vloeiend.
Ik probeer gewoon eens de .mov bestanden op een dvd te branden via iDVD of Toast.

Ik denk gewoon dat ik te ongeduldig ben met Quicktime / iMovie, loopt steeds vast omdat het denk ik gewoon een te lang bestand is (bedoel dan de lengte van het filmpje).

Of praat ik nu onzin?

EDIT >>

Het lukt niet zoals ik in gedachten had. Als ik het asf filmpje in Quicktime plits en opsla vervolgens. Dit bestand weer open heb ik geen beeld + geluid (ook niet als ik deze in VLC open).

Dus de vraag is nu hoe kan ik een asf bestand op een dvd branden zodat ik um op de dvd speler kan bekijken? Hoe conventeer ik dit bestand?

Ik zie dat ik met VLC het kan converteren probeer dat nu wel..

Night

Night op 26 juni 2007 #

Aangezien Toast van dezelfde plugins gebruik maakt als Quicktime, kun je een ASF rechtstreeks in Toast ‘rippen’ en branden.. Als je geen disk wil spenderen om het te testen, druk dan op [command]-D, create Disk Image… deze maakt een virtuele disk aan op je dektop, die je dan kan ‘testen’.

MrJvG

MrJvG op 26 juni 2007 #

Toast al geprobeerd maar filmpje is te groot!
Met popcorn ook aan de slag gegaan maar daar lukt het me helemaal niet.

Zie de torrentlink welke bestanden ik heb gedownload;

http://www.btmon.com/Video/Unsorted/Sensation_White_2006_Video.torrent.html

nookie

nookie op 27 juni 2007 #

Is er geen andere versie te downloaden??

MrJvG

MrJvG op 27 juni 2007 #

Nee dat is de enigste versie die ik op het internet kan vinden!

Sensation wordt jaarlijks via een livestream uitgezonden.

Maar het is dus niet mogelijk om een .asf file te conventeren naar mpg? Of in ieder geval een bestand zodat ik het kan branden op een dvdtje en op een dvd speler kan afspelen?

unSOUND

unSOUND [moderator] op 28 juni 2007 #

Als je de Flip4Mac plugin hebt kun je het bestand gewoon exporteren vanuit QuickTime Pro, heel misschien pakt iDVD hem zelfs gewoon…

Andere optie is MPEGstreamclip…

MrJvG

MrJvG op 28 juni 2007 #

iDVD kan het filmpje aan maar als ik daar op een dvd brand krijg ik op de dvd speler geen beeld en geluid.

MPEGStreamclip kan het .asf file niet openen. VLC wel maar hoe kan ik het daar converteren na een bestand zodat ik um gewoon normaal in iMove kan gebruiken (hoofdstukken toevoegen etc.) om vervolgens te branden?

MrJvG

MrJvG 7 jaren geleden #

Ik denk zelf dat er nog maar 1 mogelijkheid is en dat is gewoon op de film af te spelen en dan op te nemen.

Ik weet wel dat er software bestaat waarmee je livestreams op kan nemen. Maar bestaat deze software ook voor video’s die al op je computer staan?

Kan iemand me hier meer over vertellen?

unSOUND

unSOUND [moderator] 7 jaren geleden #

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1016361#1016361

MrJvG

MrJvG 7 jaren geleden #

Oke thanks, daar heb ik wel wat aan.
Screen Movie Recorder lijkt me wel wat.

Dan nog 1 vraagje>> Hoe zit het met geluid?
De 2 films (beide rond de 2,5 uur) bevat ook geluid. Nu heb ik een boksensetje aan me iMac hangen. Maar hoe doe ik dat met de software? Kan ik daar ook instellen dat het geluid wordt opgenomen? En moet ik me boksen aanlaten of kunnen die gewoon uit? Moet ik me set afsluiten? [/list]

MrJvG

MrJvG op 03 juli 2007 #

Nou met het geluid is het allemaal duidelijk inmiddels.

Ik gebruik Snapz Pro X.

Alleen als ik standaard een mpeg4 filmpje er van wil maken vreet het ruimte op me iMac.

Ik neem het filmpje dan wel full screen op. 10 minuten slokt al snel 500 MB op en dan te beseffen dat het om 2 filmpjes gaat van ruim 2,5 uur. Dus daarna Popcorn of heeft iemand een tip?

unSOUND

unSOUND [moderator] op 03 juli 2007 #

Je moet het filmpje niet groter opnemen dan het is, dat is natuurlijk volstrekt zinloos. Als het dus een film is van 640 x 480 hoef je hem niet fullscreen op te nemen natuurlijk… en Snapz kan ook gewoon een selectie opnemen…

MrJvG

MrJvG op 03 juli 2007 #

Oke.. maar de bedoeling is om de filmpjes uiteindelijk op dvd te branden.

Full screen ziet het er nog aaridg uit. Het orgineel is 640×480 als ik dat dan zo opeenm ziet het er dan vervolgens ook nog regelijk uit op een tv?

MrJvG

MrJvG op 04 juli 2007 #

Opgelost slotje!

Over dit topic

Gestart op 26 juni 2007 door MrJvG

Laatste reactie door MrJvG

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen