One More Thing » Community » Forum » Casual » Gadgets » Wat is een goede e-book reader

Wat is een goede e-book reader

Night

Night op 11 november 2012 #

Wat is een goede e-book reader die vanaf de Mac prima ondersteund wordt?

En NEE, ik bedoel geen iPad.

fred44nl

fred44nl op 11 november 2012 #

Sony PRS-T2

valentijn12

valentijn12 op 11 november 2012 #

Adobe digital editions wordt door de mac ondersteund, dus dan heb je al een hele brede keus in ereaders.
Zelf heb ik een bebook, maar die vergeeld na verloop van tijd heel erg. Ook zou ik een 6 inch nemen, 5 inch is eigenlijk te klein om de hele pagina op weer te geven.

Verder zijn er tegenwoordig ereaders met licht ingebouwd (bijvoorbeeld de kobo glo), kan afhankelijk van je situatie ook erg handig zijn.

Nautdeapplefan

Nautdeapplefan op 11 november 2012 #

Je had ook normaal in het bericht kunnen schrijven dat het geen iPad moest zijn. Inplaats van zo’n eigenwijze zin.

fred44nl

ik zou niet weten waarom een e-reader door enig besturingssysteem ondersteund zou moeten worden.
we hebben in de familie 3x Sony PRS-T1.
die sluit ik met de bijgeleverde usb-kabel aan op m’n MBA.
dan kopieer ik de epub’s naar de e-reader en klaar is kees.
de e-reader verschijnt nml. in Finder net zoals een usb-stick of een sd-kaartje.

valentijn12

valentijn12 op 11 november 2012 #

tenzij je je ebook collectie ook op je computer overzichtelijk wil houden, en de ereader dus wil synchroniseren

Toine van rijthoven

Toine van rijthoven op 11 november 2012 #

Ik gebruik een BeBook en een Sony op de Mac in combinatie met het gratis programma Calibre.
Alles verloopt soepel, zowel op iMac als MBA.
Zonder Calibre wordt de Sony herkend maar de BeBook zie ik niet

johannes

johannes op 11 november 2012 #

iPad mini.
Belangrijk is de boekensoftware die erop kan.
Op ‘n mini kunnen bookapps als iBooks, Bluefire Reader, Kindle samen gebruikt worden.
Zo heb je toegang tot bijna het globale ebookaanbod plus je hebt al de rest zoals mail, internet, text
writing etc., wat een doorsnee ereader (meestal) niet heeft.

Yggdrasil

Yggdrasil op 11 november 2012 #

De TS geeft toch duidelijk aan dat hij iets zoekt dat géén iPad is…

Facundo

Facundo op 11 november 2012 #

E-readers lezen veel prettiger dan tablets. De Sony PRS zijn een goede keus en dan met je Mac synchroniseren m.b.v. Calibre. Werkt uitstekend!

Dr. User

Dr. User op 11 november 2012 #

@johannes
E-Ink leest inderdaad echt veel fijner, en het gebruikt bijna geen stroom. Daarom zou ik om boeken te lezen dus ook geen iPad nemen. ;)

JohnLokerse

JohnLokerse op 11 november 2012 #

Heel toevallig heeft Hardware.info een uitzending gemaakt over goede en slechte E-Readers.

KarelWillem

KarelWillem op 11 november 2012 #

Facundo op 11 november 2012

E-readers lezen veel prettiger dan tablets….

Onzin.
Er is niets wat ik lees, wat op ‘een’ e-reader fijner leest dan op een Tablet (lees: iPad).

Ooit wel eens een magazine geopend op je mooie Sony, BeBook, of wat voor ding dan ook.?
Sla eens een pagina om, zoom eens in, probeer eens een goed full-colour magazine of boek te lezen?

Vreselijk. Je ziet het in het filmpje van hierboven al direct.
Die opbouw van een pagina zou al genoeg zijn om me na 3 bladzijden mateloos aan te ergeren.
Alsof de schrijver het boek online voor je aan het typen is; zo traag. :lol:

Die dingen zijn inderdaad geschikt om 750 pagina’s Harry Potter te lezen.
Maar verder moet je er niets mee willen.

Dr. User

Dr. User op 11 november 2012 #

Volgens mij is het lezen van dikke boeken ook de bedoeling van de TS. ;)  (Staat nergens, maar anders zou die gewoon een iPad kunnen kopen ja.)

fred44nl

als het alleen om het lezen van boeken gaat, dan kun je een iPad gewoon vergeten.
zeker als je dat in de volle zon op het strand wil doen.
een iPad wordt dan gewoon te warm en stopt er mee.
daar heb je met een goeie e-reader helemaal geen last van.

en inderdaad een e-reader is alleen voor boeken :)

Afroman

Afroman op 11 november 2012 #

Onzin.
Er is niets wat ik lees, wat op ‘een’ e-reader fijner leest dan op een Tablet (lees: iPad).

Jeez, hoe kan je dat nou bepalen…. ben je god of zo? Dat is toch geheel persoonlijk man.

Night

Ja? Dan heb je dus nooit geprobeert een eBook te lezen op het strand in de zon. Buiten het genoemde feit dat een iPad dan al snel oververhittingsverschijnselen vertoont, is het beeld veel minder goed te lezen dan op een Sony PRS. Zover was ik al….

Dank u allen voor de bijdrage (behalve de iPad promotors :razz:).

Ik weet nu welk kadootje mijn schat gaat krijgen voor d’r verjaardag. Want als we naar Turkije gaan is 90% van het koffergewicht aan boeken besteed. Onzinnig ;)

Night

Nautdeapplefan op 11 november 2012

Je had ook normaal in het bericht kunnen schrijven dat het geen iPad moest zijn. Inplaats van zo\’n eigenwijze zin.

Kennelijk was het nóg niet duidelijk genoeg :razz:

Gwnthijs

Gwnthijs op 11 november 2012 #

iPad mini is daar niet goed genoeg voor want e-ink blijft nog steeds beter!

KarelWillem

KarelWillem op 11 november 2012 #

E-ink is traag, e-ink is als een boek wat niet helemaal lekker uit de drukpers kwam.
En E-ink is totaal ongeschikt voor afbeeldingen (en ja, sommige boeken hebben die nu eenmaal).
E-ink beeldt afbeeldingen af als een fax uit 1993, maar dan met minder contrast.
Het enige voordeel is inderdaad de briljante (bij wijze van spreke dan) leesbaarheid in fel- of zonlicht.

Afroman op 11 november 2012

Onzin.
Er is niets wat > ik < lees, wat op ‘een’ e-reader fijner leest dan op een Tablet (lees: iPad).

Jeez, hoe kan je dat nou bepalen….  …Dat is toch geheel persoonlijk man.

Dat zeg ik toch? :lol:

JJmac

JJmac op 12 november 2012 #

macworldnl: Slechtzienden zijn voor lezen beter af met tablet: Op de jaarlijkse bijeenkomst van de… http://t.co/NEW9xGlr

Floris De Munck

Floris De Munck op 12 november 2012 #

Ik heb de kobo glo, een fantastisch toestel ook ‘s avonds in bed (heeft verlichting via de onderkant). Leest meer formaten dan de sony waaronder CBR’s (ik heb bijvoorbeeld heel The Walking Dead comic-reeks erop gelezen).
Leest véél beter dan eender welke tablet!

Floris De Munck

Floris De Munck op 12 november 2012 #

De kobo Glo heeft trouwens ook meer pixels (1024X786).

KarelWillem

KarelWillem op 12 november 2012 #

The Walking Dead is wel een geschikte comic voor een e-reader ja.

Maar voor zoiets gebruik ik toch veel liever mijn iPad (niet dat ik zoiets lees b.t.w.).

De Donald Duck is echter ook een stuk fijner te lezen op een iPad, dan op een e-reader. :lol:

iPrincess

iPrincess op 13 november 2012 #

Ik ben ontzettend tevreden over mijn Sony PRS-T1! Toch zou ik wel voor de T2 gaan als ik geen eReader had, door de Evernote-integratie (gebruik ik veel op school). Al vind het uiterlijk van de T1 mooier.

Jorte

Jorte op 14 november 2012 #

Ik heb ook de Kobo, is prima reader en ik gebruik hem naast de Ipad, puur om boeken te lezen.
Dat is (voor mij) iets rustiger aan de ogen en wat makkelijker in de hand
Ik heb hem gekocht op basis van o.a. test cons.bond.

Serena

Serena 1 jaar geleden #

Ik heb ook de Sony PRS-T1, prima apparaatje en je kunt er lekker mee in de volle zon zitten en toch nog iets zien.
Werkt prima op de Mac in combi met Calibre.

Over dit topic

Gestart op 11 november 2012 door Night

Laatste reactie door Serena

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen