One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Wat is de snelste m4v converter voor Apple TV

Wat is de snelste m4v converter voor Apple TV

Finish

Finish op 28 september 2008 #

Ik heb eigenlijk twee vragen.
1. Wat vinden jullie het snelste converter programma om een HD film om te zetten naar AppleTV en dan het liefst ook nog naar .m4v bestand.
Mijn ervaring is Quicktime het snelste is (3 kwartier film doet hij 6 uurtjes over) maar nog veel te lang.
Toast 9, VisualHub en MpegStreamclip zijn een stuk trager. ffmpegx werkt helemaal niet loopt vaak vast.

2. Ik heb een MKV HD film met een los SRT bestand geopend in Quicktime deze bewaard op de op mijn buroblad als movie bestand. SRT bestand zit nu ingebakken, om gelijk terug te keren naar vraag 1 voor de snelste converter vond ik OJOSoft video converter maar dan voor een PC die doet het in een rap tempo 3 kwartier film in een anderhalf uur.
Maar als de film klaar is de ingebakken subs van het movie bestandje weg hoe kan dit, SRT zit dus niet zo ingebakken in de film dan ik dacht.

switched12

switched12 op 28 september 2008 #

Handbrake

Finish

Finish op 28 september 2008 #

Handbrake werkt niet met HD bestanden zoals MKV en WMV
Aleen maar DVD en ISO van een normale DVD

Jordan_D

Jordan_D op 28 september 2008 #

Probeer is video Converter.

http://www.mp4converter.net

Een compleet seizoen van 22 afleveringen van ± 45 minuten. Is omgezet binnen een kleine 4 uurtjes Naar m’n iPhone.

Of een Elgato Turbo .264

http://www.elgato.com/elgato/na/mainmenu/products/Accessories/Turbo264/product1.en.html

Nog sneller maar daar heb ik geen meetingen mee gedaan. Hij werkt wel user friendly

awi

awi op 28 september 2008 #

de elgato turbo werkt helemaal niet snel, in ieder geval niet in vergelijking met mijn mac mini Core2Duo 2 GHz. Enige voordeel is dat de turbo de processor ontlast, maar het is geen snelheidsmonster.

Jordan_D

Nou , nou , nou niet zo fel ja.  Ik zal het nuanceren. de Turbo is niet het snelste. Maar het accepteert MKV, TS bestanden en hij converteert dit naar een zeer goede kwaliteit. Helemaal als het komt op het synchroon lopen met het geluid, dan willen de softwarematige oplossingen nog weleens ervoor onder doen. Plus je kan gewoon in batch werken met diverse instellingen per bestand.  En je laat het toch gewoon overnight draaien. en dan merk je er weinig van.

MacAanZee

MacAanZee op 28 september 2008 #

iSquint?!

Job Versloot

Job Versloot op 28 september 2008 #

Quicktime Pro

macjk

macjk op 28 september 2008 #

ISquint als het gratis moet en ander zijn grote broer  VisualHub. Deze schijnt ook sneller als Quicktime pro te zijn als ik hun site mag geloven.

sven-

sven- op 28 september 2008 #

"Finish"

Ik heb eigenlijk twee vragen.
1. Wat vinden jullie het snelste converter programma om een HD film om te zetten naar AppleTV en dan het liefst ook nog naar .m4v bestand.
Mijn ervaring is Quicktime het snelste is (3 kwartier film doet hij 6 uurtjes over) maar nog veel te lang.
Toast 9, VisualHub en MpegStreamclip zijn een stuk trager. ffmpegx werkt helemaal niet loopt vaak vast.

Je kunt nog Roadmovie of Submerge proberen van Bitfield. Zijn beide alleen niet gratis, maar het zijn wel mooie programma’s.

"Finish"

2. Ik heb een MKV HD film met een los SRT bestand geopend in Quicktime deze bewaard op de op mijn buroblad als movie bestand. SRT bestand zit nu ingebakken, om gelijk terug te keren naar vraag 1 voor de snelste converter vond ik OJOSoft video converter maar dan voor een PC die doet het in een rap tempo 3 kwartier film in een anderhalf uur.
Maar als de film klaar is de ingebakken subs van het movie bestandje weg hoe kan dit, SRT zit dus niet zo ingebakken in de film dan ik dacht.

Je moet ervoor zorgen dat de ondertitels in het videospoor worden gebrand. Door de .mkv op te slaan als .mov heb je in het movie bestand (.mov) nu alleen (met behulp van Perian waarschijnlijk?) je ondertitels als nieuw videospoor erbij gezet.

Aan Macjk, Job Versloot en MacAanZee: hij heeft al QuickTime en Visualhub geprobeerd (lees de beginpost).

k-the-ripper

k-the-ripper op 28 september 2008 #

Veel sneller als QuickTime Pro zul je niet tegenkomen , ook ik heb al van alles geprobeerd maar een programma waar je 30 euro voor moet betalen (al die rotzooi wat zich xxx.converter of movie2 appletv noemt – zelfs de layout van al die programma’s is min of meer hetzelfde) geven je echt geen boost wat betreft snelheid.

De elgato h264 turbo is gewoon lekker snel en ontlast je computer – handbrake pakt gewoon zo’n beetje al je processor CPU terwijl de turbo stick niet meer als 30% inneemt.
Jammer dat voor HD-filmbestanden de turbo totaal ongeschikt is – ding kan maximaal 800×600 doen – een puntje wat vaak over het hoofd gezien wordt.
Video converteren kost  nu eenmaal veel tijd (en veel minder op een nieuwe mac-pro  :)  )
De maker(s) van handbrake staan geloof ik op het punt om een versie uit te brengen die ook HD-bestanden kan converteren, ik zou die site eens napluizen er is namelijk al wel ergens een beta versie te downloaden die dat allemaal ondersteund.

KarelWillem

KarelWillem op 28 september 2008 #

"Jordan_D"

Probeer is video Converter.

http://www.mp4converter.net/quote:397f16cfdc

Prachtig voorbeeld van Recycling.

Het is vast ooit een gratis programma geweest en het wordt nu door 46 verschillende bedrijven als eigen programma uitgebracht.

Ik heb hier al vier variaties van hetzelfde programma staan.

goofyboy1

goofyboy1 op 28 september 2008 #

ik gebruik visualhub.
werkt supper snel.

Jordan_D

Ja Quicktime Pro is een optie. Je zou het in combinatie met QT Amateur kunnen gebruiken om batch processing te doen.

http://www.mikeash.com/?page=software/qtamateur/

yehzap

yehzap op 28 september 2008 #

VisualHub werkt goed.

unSOUND

unSOUND [moderator] op 29 september 2008 #

QuickTime Pro in combinatie met de x264 encoder, deze is een stuk sneller dan QuickTime’s eigen H.264 encoder.

goofyboy1

goofyboy1 op 19 oktober 2008 #

hoe kan je dan de filmpjes op je iphone krijgen.
ik heb ze in itunes geimporteerd maar kan ze dan niet op de iphone krijgen.

wie weet een oplossing?

Over dit topic

Gestart op 28 september 2008 door Finish

Laatste reactie door goofyboy1

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen