27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim14ww

Wanneer in Nederland op zijn vroegst?

Even een snel vraagje, wanneer is de allereerste mogelijkheid dat de iPad naar Nederland komt?

Bedankt,

Tim

Bijdrager
    KarelWillem

Dat weet niemand.

Bijdrager
    petethefreeze

Gezien het feit dat ze in de US al grotendeels uitverkocht zijn en dat ook de navraag in de aangekondigde Europese landen groot is, verwacht ik dat ze afwachten totdat in de aangekondigde landen een stabiele voorraad gehouden kan worden. Dat betekent dus volgens mij dat we nog zeker een maand of drie, vier moeten wachten.

De andere reden is dat het goedkoper is een paar landen moderaat te bevoorraden zoals ze nu doen (tijdens de productie ramp-up), ipv veel landen met heel weinig te bevoorraden. De distributie is daarvoor simpelweg te duur.

Ik reken met een gelijktijdige introducte van WiFi en 3G + WiFi zo tegen begin Augustus..

Bijdrager
    patsneok

Ik hoop zo snel mogelijk.;-) Maar wanneer weet volgens mij nog niemand.

Bijdrager
    Hansi2124

Maandag. Maar of dat ook gebeurt????

Bijdrager
    Electr0n

gewoon fixen VIA usa

Bijdrager
    bjorngra

Voor de kerst zal je er wel een hebben, hoop ik. :sarcastic:

Bijdrager
    RobinH

Dat weet bijna niemand. Misschien weet Apple hey zelf nog niet eens… Maar ga er maar vanuit dat ze er voor de kerst wel zijn. Zou leuk zijn als ze in omt 2.0 ook een voorspellingsfunctie hadden. :sarcastic:

Moderator
    Pete.Z

Als we dat eens wisten….
    Hopelijk vrij vlot, maar ik ben bang dat we onderaan de lijst van prioriteiten staan bij Apple, afgaande op de ervaringen met de iPhone.
    Misschien gelijk een iPad 2de generatie……

Bijdrager
    Nickalicious

Voorraadtechnische redenen zijn wat mij betreft allemaal bullshit. Als Apple wilt kunnen ze hartstikke makkelijk over heel snel en goed leveren, maar bij Apple houden ze van mensen laten wachten. Denk maar aan de iPhone 3GS met zn release. Steeds kregen retailers hem, maar dan hele kleine hoeveelheden

Bijdrager
    Thomash

Oja, want er zijn fabrieken die zomaar 10 miljoen 10″ ips schermen te wereld brengen.

Ik zou liever maar in een paar landen een product uitbrengen dan overal maar heel kut.

Inactief
    Anoniem

De vraag naar die schermen is gewoon heel groot dus het produceren van de iPad wordt lastig. Het is maar net hoe veel schermen er beschikbaar zijn natuurlijk;)

Niemand weet wanneer hij hier in NL uit komt, maar met een beetje mazzel kun je regelen dat iemand (of jijzelf) naar het buitenland gaat om er één te halen:)

Bijdrager
    Predator

Het enige wat op dit moment bekend is, dat hij in de USA verkrijgbaar is. Zelfs voor de landen waar hij eind april geleverd zou worden is nog geen concrete datum bekend. Ook de prijzen in deze landen zijn nog niet bekend:(

Bijdrager
    Rttgfde
    Bijdrager
    Robin Peek

Ik ga er persoonlijk vanuit dat deze generatie van de iPad niet (legaal) in Nederland verschijnt. Dat baseer ik op het artikel wat ik op iPhoneclub.nl heb gelezen waarin wordt geschreven dat er in de broncode van de firmware op de huidige iPad, een ‘iPad 2’ is gevonden.

Bijdrager
    Sausje

Om dat geloofwaardig te laten klinken zul je toch met iets meer argumenten aan moeten komen dan 1 aanwijzing. Dat iPad2 er komt is iets wat voor iPad1 al bijna zeker was…

Bijdrager
    Xcode
    Robin op 05 april 2010

Ik ga er persoonlijk vanuit dat deze generatie van de iPad niet (legaal) in Nederland verschijnt. Dat baseer ik op het artikel wat ik op iPhoneclub.nl heb gelezen waarin wordt geschreven dat er in de broncode van de firmware op de huidige iPad, een ‘iPad 2’ is gevonden.

Dat is de grootste onzin die ik vandaag gelezen heb. Natuurlijk komt de eerste generatie iPad wel naar Nederland (en België), alleen is nog niet bekend wanneer. Apple kan er al haast niet tegen leveren op dit moment. En waarom ben ik er zo zeker van dat Apple wel van plan is om de eerste generatie iPad ook in Nederland uit te brengen? Kijk eens naar de eerste generatie iPhone, die werd alleen in de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië verkocht. Alleen in de landen waar deze generatie iPhone toen verkocht werd, stond er informatie over op Apple’s website. En nu staat op de Nederlandse website van Apple gewoon de iPad met allerlei informatie erover. Alleen de prijzen ontbreken nog.

Daar komt nog bij dat Apple wat de Wi-Fi versie betreft geen zware onderhandelingen hoeft te voeren met derden (lees: telecombedrijven): zoals dat wel moest om de iPhone te kunnen introduceren. Voor de Wi-Fi + 3G versie geldt dit (natuurlijk) wel.

Dus onzin… punt. :angry:

Bijdrager
    RJ

Heeft steve niet in de keynote gezegd dat de 3G versie zonder abonnement verkocht gaat worden? Dus die onderhandelingen daarover gaan niet op.

Op 1:15 van de keynote, te zien via podcast, zegt hij dat alle modellen unlocked verkocht gaan worden en dat ze bezig zijn met deals buiten amerika. Hij zegt in juni internationale deals te hebben, maar of deze dan alleen in Duitsland, Frankrijk en Groot-Britannië zijn weet natuurlijk “niemand”.

Bijdrager
    Xcode
    RJ op 05 april 2010

Heeft steve niet in de keynote gezegd dat de 3G versie zonder abonnement verkocht gaat worden? Dus die onderhandelingen daarover gaan niet op.

Da’s niet helemaal waar. Er zijn dan wel geen verplichtingen, maar Apple probeert wel deals te sluiten met de providers. Dat werd duidelijk gemaakt zo rond hetzelfde moment als jij zei tijdens de keynote.

Natuurlijk kan Apple de Wi-Fi + 3G iPad dan wel gaan aanbieden zonder deals te hebben gesloten met telecomproviders, maar Apple wil natuurlijk een mooi totaalpakket aanbieden. Dus willen ze eerst een aantal deals sluiten alvorens de Wi-Fi + 3G iPad aan te gaan bieden.

Bijdrager
    Yip
    petethefreeze op 03 april 2010

Ik reken met een gelijktijdige introducte van WiFi en 3G + WiFi zo tegen begin Augustus..

Hoe kun je dat nou ‘berekenen’.
    Doe nou niet alsof je er alles vanaf weet, tering he…

@Xcode: Doe eens even HEEEEL gauw je avatar veranderen, na-apert…

Bijdrager
    djeeaar

Natuurlijk is elke dag er een teveel. Ik had de iPad ook liever gisteren in handen gehad dan vandaag. Maar helaas zal ik nog even geduld moeten hebben. De eerste iPhone is niet in NL uitgebracht mede omdat het netwerk toen niet geschikt was voor deze telefoon. Zoals je je misschien nog herinnerd had de 1ste iPhone een Edgenetwerk nodig om een beetje fatsoenlijk internet te kunnen draaien. Wij moesten wachten op het 3G-model. Jaartje later dus.
    De iPad is gewoon geschikt voor ons 3G-netwerk. Maar Apple zal inderdaad de iPad ook in Europa met een leuke deal in een totaalpakket willen aanbieden. En zoals SJ al zei tijdens de Keynote … de verwachting is dat dat in Juni zal zijn. En dat het niet al te lang kan duren voordat de iPad hier uitkomt blijkt er wel uit dat er al enige tijd een eigen tabblad voor de iPad op de website van de Nederlandse site van Apple staat. (dat was ook niet toen de eerste iPhone uitkwam).
    Ik heb geen idee wanneer de iPad hier dus officieel zal uitkomen. Maar ik verwacht niet dat het heel erg lang gaat duren. Hopelijk dan al met OS 4!
    Ik durf er niet al te veel om te verwedden, maar mijn schatting is juni/juli a.s.. Moet ik 2 keer in de rij staan: een keer voor de iPad en voor de iPhone (HD???).

Tot die tijd verlekker ik me aan alle unboxingfilmpjes en -foto’s. En vermaak ik me nog met mijn ‘oude’ iphone 3G en mijn unibody MacBook! Ook nog steeds een lekker ding!

Bijdrager
    Anth
    Yip op 05 april 2010

Hoe kun je dat nou \’berekenen\’.
    @Xcode: Doe eens even HEEEEL gauw je avatar veranderen, na-apert…

Is zo’n toon nou nodig?

OT : Ik denk dat de introductie nog wel even op zich laat wachten, voorgevoel.

Bijdrager
    duflul

Ik denk dat de huidige versie hier wel uitkomt, het os is gewoon op nederlands te zetten en hij is al goedgekeurd voor de eu, dit was beide niet het geval toen de eerste iphone uitkwam in de us.

Bijdrager
    petethefreeze
    Yip op 05 april 2010

Hoe kun je dat nou \’berekenen\’.

Ik bereken helemaal niets. Zoek ergens op het internet maar eens even op wat het werkwoord “rekenen op” eigenlijk betekent.
    Als je mijn redenatie verder boven even goed doorleest, dan zie je waarom ik daar “op reken”.
    Alleen omdat datgene wat ik beschrijf niet dat is wat je wilt horen hoeft het nog geen onzin te zijn. Ik onderbouw mijn redenaties hier. Dat heb ik jou niet zien doen. En je mag inderdaad wel iets aan je toon doen.

Bijdrager
    petethefreeze
    Robin op 05 april 2010

Ik ga er persoonlijk vanuit dat deze generatie van de iPad niet (legaal) in Nederland verschijnt. Dat baseer ik op het artikel wat ik op iPhoneclub.nl heb gelezen waarin wordt geschreven dat er in de broncode van de firmware op de huidige iPad, een \’iPad 2\’ is gevonden.

Dan hadden ze hem niet op de Nederlandse site al aangekondigd. De eerste generatie iPad komt ook naar Nederland.

Bijdrager
    Nickalicious

Hij staat inderdaad al best lang op de Nederlandse Apple homepage :/

Bijdrager
    Sausje

En wat als nu zowel iPad1 als iPad2 naar Nederland komen? Dat is uit dit lijstje niet op te maken (sowieso is er weinig tot niets op te maken uit dit lijstje…)

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.