3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Wokkel

Waarom/wat is een ImageCaptureCore fout -9912?

Bij het overzetten van foto’s en filmpjes op mijn iPhone 5 naar mijn iMac, treedt ineens een probleem op. Onbeschadigde filmpjes en foto’s gemaakt met mijn iPhone (als ik ze deel via Berichten of Mail werken ze elders prima) kan ik via het programma ‘Foto’s’ op mijn iMac niet importeren a.g.v. de foutmelding: ‘com.apple.ImageCaptureCore fout -9912′. De fout lijkt willekeurig op te treden, want flink wat foto’s die onder dezelfde omstandigheden met dezelfde iPhone en soms zelfs op dezelfde dag zijn gemaakt, kan ik wel gewoon importeren.

Wie weet wat er aan de hand is en kan mij vertellen hoe ik weer probleemloos foto’s en video’s kan importeren? Alvast dank.:)

Bijdrager
    Unlock32

Wel in het Engels, maar hier wat leesvoer…

https://discussions.apple.com/thread/6989601?tstart=0

Bijdrager
    Wokkel

@unlock: daar staan wel veel lotgenoten, maar nog geen oplossing, toch dank.(y) Het is mij net alsnog gelukt alsnog de ‘beschadigde’ foto’s en video’s te importeren: dit lukte door gewoon m’n iPhone van m’n iMac te ontkoppelen, ‘Foto’s’ te sluiten en m’n iPhone opnieuw aan m’n iMac te koppelen waarna ‘Foto’s’ opnieuw startte om zonder problemen te importeren. Ik had dat overigens al een keer geprobeerd, zonder succes, voordat ik dit topic startte, dus als je hetzelfde probleem als ik hebt, moet je het wellicht een paar keer proberen. Blijft raar/vervelend natuurlijk.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.