One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Video TS afspelen

Video TS afspelen

Ed Mokum

Ed Mokum op 06 april 2008 #

Ik download regelmatig dvd’s die meestal binnenkomen als een Video_TS map. Met behulp van Toast brand ik ze dan probleemloos op een dvd-tje. Maar hoe kan ik zo’n film gewoon op m’n MacBook bekijken zonder te branden? Als ik de map met Quicktime (pro) wil openen lukt dat niet. Dan krijg ik de melding “het bestand is geen filmbestand’. Ook met dvd speler wil het niet lukken. Dat krijg ik de volgende foutmelding: “Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het openen van de media. Het mediatype wordt niet ondersteunt.”

geerth

geerth op 06 april 2008 #

Probeer eens met VLC.

Night

Night [moderator] op 06 april 2008 #

Normaal moet je de VIDEO_TS folder gewoon kunnen openen door deze te selecteren in DVDplayer ([command]-O)
Een prima alternatief is de VIDEO_TS folder gewoon naar VLC te slepen ( http://www.videolan.org )

KwisA

KwisA op 06 april 2008 #

Wat je heel makenlijk kunt doen is de folder waar de VIDEO_TS folder in zit een toevoeging te geven: .dvdmedia
dan krijgt de folder een icoon van dvd speeler en kun je er gewoon op dubble clicken

2xdutch

2xdutch op 06 april 2008 #

Je krijgt inderdaad die foutmelding na het openen van de video_ts map in DVD speler. En las je daarna op de play knop drukt speelt hij gewoon af!

kuipje

kuipje op 06 april 2008 #

Een andere truuk is het plaatsen van de video_ts in een andere map. Deze map geef je de naam van de film. Voor de volledigheid maak je ook nog een map aan genaamd audio_ts. Apples dvd player zal dan zonder morren de video_ts map af spelen als je hem selecteert.

Ed Mokum

Ed Mokum op 06 april 2008 #

Ik heb al jullie gesuggereerde manieren om in DVD speler af te spelen maar geen ervan wil lukken. Dus heb ik tenslotte VLC gedownload. Er hiermee kan ik het Video_TS bestand probleemloos afspelen. Mooi zo! Maar ik blijf het vreemd vinden dat het niet gewoon met DVD speler lukt.

DarkRaverNL

DarkRaverNL op 06 april 2008 #

Je kan de terminal gebruiken om een DVD (.iso) van een VIDEO_TS folder te maken, gebruik daarvoor dit commando:

hdiutil makehybrid -udf -udf-volume-name DVD_NAME -o MY_DVD.iso <het pad van de folder waar de video_ts in staat>
[/code:1:ded95dfae1]

De .iso komt dan in je thuismap te staan.
Je moet dus de folder selecteren waar de VIDEO_TS in staat!

Wat je ook kan doen is de code intypen zonder het pad (dus tot MY_DVD.iso) en dan de folder gewoon naar je terminal slepen, en return drukken.

Het duurt enkele seconde voordat hij op gang komt.

Een voorbeeld:

hdiutil makehybrid -udf -udf-volume-name DVD_NAME -o MY_DVD.iso /Volumes/UltraMax/Nieuwsgroepen/alt.binaries.x/1207389152/Cloverfield FearlesS_underground/Cloverfield FearlesS_underground [/code:1:ded95dfae1]

Als je nu dus deze .iso mount, en DVD Speler opent, laadt hij deze DVD, je kan dus ook deze iso branden op DVD en dan heb je ook een DVD ervan gemaakt, zonder andere programmas :)

maca

maca op 06 april 2008 #

Als je de dvd-speler in de dock zet kan je de video_ts folder gewoon hierop slepen.

Geert_iv

Geert_iv op 06 april 2008 #

"Night"

Normaal moet je de VIDEO_TS folder gewoon kunnen openen door deze te selecteren in DVDplayer

Let op dat je ‘m VIDEO_TS noemt, allemaal uppercase dus! Dit maakt gek genoeg nogal uit voor DVD Player…

WTR

WTR op 06 april 2008 #

doe wat Geert zegt, en dan komt het goed ;)
en dan gewoon op het programma Dvd-speler droppen.
et voila    (als goed is :P)

Pieterr

Pieterr op 06 april 2008 #

"DarkRaverNL"

Je kan de terminal gebruiken om een DVD (.iso) van een VIDEO_TS folder te maken, gebruik daarvoor dit commando: …

En als je dat te omslachtig vindt, kun je DVD Imager gebruiken om hetzelfde (.iso van VIDEO_TS folder maken) te bereiken .

Yannes

Yannes op 06 april 2008 #

"Ed

Ik download regelmatig dvd’s die meestal binnenkomen als een Video_TS map. M

Wie download er nou volledige dvd’s van 4 gieg. Je kunt ook gewoon een .avi film downloaden, dat scheelt zo’n 6 uur aan downloadtijd.

DarkRaverNL

DarkRaverNL op 06 april 2008 #

Als je het goed doet, heb je ze vaak nog sneller binnen als een torrent hoor, plus je hebt surround sound, nl subs, en betere beeld kwaliteit :)

levdr

levdr op 06 april 2008 #

Toevoegingen aan extensies, DVD imager, een iso maken? Wat een onzin. Er zijn 2 manieren om een VIDEO_TS bestand rechtstreeks in DVD Speler af te spelen:
1. de VIDEO_TS map (en alleen deze map, dus niet de map waarin hij zit!) droppen op het icoon van DVD speler in het dock (of in de programmamap als je hem daar hebt staan),
of:
2. open DVD speler, selecteer in Archief ‘open dvd-media’ (of klik, zoals gezegd command-O -dat is hoofdletter O-) , brows naar je VIDEO_TS bestand, open dat, klik op ‘play’ in het bedieningspaneel (of op de spatiebalk, zelfde effect) en je film speelt af.
Met VLC kun je inderdaad wel een VIDEO_TS bestand afspelen maar menu’s zullen niet of beperkt werken en je zult daarbij meestal van die irritante foutvensters krijgen. Niet echt ideaal dus.

unSOUND

unSOUND [moderator] op 07 april 2008 #

"Yannes"

Wie download er nou volledige dvd’s van 4 gieg. Je kunt ook gewoon een .avi film downloaden, dat scheelt zo’n 6 uur aan downloadtijd.

En een hele portie beeldkwaliteit… Ik heb dus liever de volledige 4 GB. En 6 uur extra kost het ook niet, want dat hangt natuurlijk helemaal van je verbinding af… Als ik er zin in heb download ik 6 a 7 DVD’s in 1 nacht….

Ed Mokum

Ed Mokum op 08 april 2008 #

Bedankt voor al jullie tips en goede raad. Toch is het tot m’n spijt niet gelukt om een VIDEO_TS bestand met dvd player te openen. Wel met VLC. Ik heb geen idee waarom het niet wil lukken, maar vooralsnog kan ik me redden met VLC.

En @ Yannes: inderdaad zoals unSOUND ook al zegt, ik prefereer de veel betere beeldkwaliteit van een dvd boven een avi bestand, vaak ook nog met dolby surround geluid. Bovendien gaat het downloaden meestal erg snel. Ook ik haal net als unSOUND soms meerdere dvd’s in een nachtje met bittorrents binnen. Geen enkel probleem. En als ze de moeite waard zijn brand ik ze op een dvdtje.

Yannes

Yannes op 22 april 2008 #

Het verschil in beeldkwaliteit merk ik nauwelijks, of ik nou een .avi film of een dvdtje afspeel op mijn mac het verschil zie je amper. En 4 gb per film neemt iets te veel hardschijf in gebruik. Ondertitels download ik los want branden doe ik mijn films toch bijna nooit en anders op de manier zoals in dat stickie staat beschreven. Kortom voor mij is het een stuk handiger.

Yannes

Yannes op 22 april 2008 #

Het verschil in beeldkwaliteit merk ik nauwelijks, of ik nou een .avi film of een dvdtje afspeel op mijn mac het verschil zie je amper. En 4 gb per film neemt iets te veel hardschijf in gebruik. Ondertitels download ik los want branden doe ik mijn films toch bijna nooit en anders op de manier zoals in dat stickie staat beschreven. Kortom voor mij is het een stuk handiger.

zonneke

zonneke op 10 januari 2010 #

ik zou graag juist deze video-ts op de tv willen afspelen zonder ze steeds op een dvdtje te moeten branden. is hier een goede oplossing voor? met apple-tv kan je alleen avi kijken.

DarkRaverNL

DarkRaverNL op 10 januari 2010 #

Niet alleen de video kwaliteit is beter, maar ook je geluid, als je hem op je Mac kijkt dan kan je beter een avi downloaden ja, maar als je hem op PS3 bijv kijkt dan wil ik toch wel DD5.1 of DTS!

En ik doe er maar 20min over per DVD ^^

Pieterr

Pieterr op 10 januari 2010 #

"zonneke"

ik zou graag juist deze video-ts op de tv willen afspelen zonder ze steeds op een dvdtje te moeten branden. is hier een goede oplossing voor?

Ja, die is er: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2327891#2327891

Over dit topic

Gestart op 06 april 2008 door Ed Mokum

Laatste reactie door Pieterr

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen