One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Verwijderde muziek ook in iTunes verwijderen

Verwijderde muziek ook in iTunes verwijderen

netfox

netfox op 28 juni 2006 #

Ik heb eens in de Finder wat muziek van mijn harde schijf opgeruimd. Deze muziekfiles heb ik simpelweg naar de prullenbak gesleept. Nu, als ik iTunes open, staan de titels van deze albums/songs nog wel binnen het programma. Een mogelijkheid is om al deze titels handmatig uit iTunes te verwijderen, maar kan het ook simpeler? Nu komt het namelijk dikwijls voor dat ik een album wil afspelen, terwijl deze niet meer op mijn harde schijf staat.

KarelWillem

KarelWillem op 28 juni 2006 #

Oeps! Net een beetje de foutste manier om je muziek op te ruimen.

Muziek weggooien doe je in iTunes, niet in de Finder. maar dat had je al gemerkt dus…  :wink:

Bitcrumb

Bitcrumb op 28 juni 2006 #

Je kunt hiervoor een script gebruiken:

http://www.dougscripts.com/itunes/scripts/scripts01.php?page=1#removedeadsuper

En in ‘t vervolg dus beter via iTunes verwijderen ;)

mekker

mekker op 28 juni 2006 #

maar waarom heb je ze dan weggegooit als je ze later toch weer wil afspelen?

mischien is hier wel een applescriptje voor

joram

joram op 28 juni 2006 #

Even in de bibliotheek gaan staan van iTunes, alle nummer selecteren, en ze
even heen en weer slepen binnen iTunes. Dus niet buiten je venster slepen, maar
gewoon even een pixel/millimeter verschuiven, en weer loslaten.

Alle nummers die hij dan niet kan vinden, krijgen een uitroepteken voor hun naam.
Dat zijn de nummers die je hebt weggegooit, en kun je dus ook in iTunes
verwijderen :)

JDVM

JDVM op 28 juni 2006 #

Ik heb dit dus precies omgekeerd… Een aantal nummers die ik al uit iTunes heb gegooit, staan nog in de map iTunes music. Ik heb een PC. Weet iemand hoe dit op te lossen?

netfox

netfox op 28 juni 2006 #

Bedankt. Ik denk dat het gaat lukken!

Bitcrumb

Bitcrumb op 28 juni 2006 #

"Jurriaandvm"

Ik heb dit dus precies omgekeerd… Een aantal nummers die ik al uit iTunes heb gegooit, staan nog in de map iTunes music. Ik heb een PC. Weet iemand hoe dit op te lossen?

ALTIJD liedjes verwijderen vanuit de Bibliotheek (Library) in het iTunes programma en dus NIET vanuit afspeellijsten (playlists). Op die manier zul je telkens gevraagd worden bij het verwijderen of je de bestanden ook fysiek wilt verwijderen.

Over dit topic

Gestart op 28 juni 2006 door netfox

Laatste reactie door Bitcrumb

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen