One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » verslag in Pages gebruiken in Word. Hoe wegschrijven, hoe ..

verslag in Pages gebruiken in Word. Hoe wegschrijven, hoe ..

frankiepera

frankiepera op 12 oktober 2008 #

hallo,

ik heb een verslag gemaakt in Pages (iWork ’08) en wil dit ook op m’n werk gebruiken en dus moet het naar Word omgezet worden. Ik heb Office Mac2008.

Ik dacht dat ik het kon wegschrijven met de extensie .doc, maar dan krijg ik ‘m niet geselecteerd (grijze tekst) en dus niet geopend.

Hoe pak ik dit aan?
Alles kopiëren naar een Word bestand? Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Alvast dank,
Frank

frankiepera

frankiepera op 12 oktober 2008 #

en tot overmaat van ramp krijg ik ook het .pages bestand niet meer open en geeft het “foutcode -600″.

Ik begin het warm te krijgen…

carpebios

carpebios op 13 oktober 2008 #

File -> export

frankiepera

frankiepera op 13 oktober 2008 #

kan je iets meer uitleg geven.

het .pages bestand opslaan als?
Waar zit Exporteer, ik zie alleen bij Archief “exporteer bladwijzers”

Frank

hahaha... wat slecht

hahaha… wat slecht op 13 oktober 2008 #

in pages hb je de mogelijkheid om via exporteerde besta den op te slaan in een windows compatible formaat.
Daar staat .doc ook tussen.

Het is te hopen dat je je .pages file niet onherstelbaar beschadigd hebt door de extentie te verranderen in .doc
Zelf aan extenties klooien is niet goed heb je al gemerkt. Probeer even of je weer de extentie .pages achter de file kan zetten. En dan moet de file weer gewoon openen. En daarna moet je het volgende doen.

Bestand => exporteer => word

Dan kan je de locatie aan geven waar je de file op slaat en dan ben je klaar.

Succes

frankiepera

Sorry, ik heb het gevonden.
Super bedankt.
Frank

frankiepera

ik had voor de zekerheid eerst een kopie gemaakt met “dupliceer”.

Is er overigens een verschil in de extenties .doc en .docx?

Flimofly

Flimofly op 13 oktober 2008 #

Ja, docx is de extensie van Word-bestanden gemaakt met de nieuwste Officeversie, staat voor Open XML…

Als ik me niet vergis zou je ze moeten kunnen openen met Pages en uiteraard Office 08. Er zou ook een patch moeten bestaan om docx te openen in Office:Mac 2004…

hahaha... wat slecht

hahaha… wat slecht op 13 oktober 2008 #

"frankiepera"

ik had voor de zekerheid eerst een kopie gemaakt met “dupliceer”.

Is er overigens een verschil in de extenties .doc en .docx?

Jazeker. .docx is de nieuwe standaard van mickysoft word. Die x staat voor XML. Het bied je meer grafische mogelijkheden met word files als je kijkt naar opmaak en de bestand groottes blijven kleiner.
Nadeel van .docx is dat de ontvanger de laatste versie van word nodig heeft ( ofice 2007 voor windows of office 2008 voor de Mac ) anders krijg je het hier open. Tenzij je een ander programma hebt dat met .docx overweg kan zoals Pages en Neo Office.  

.doc kan iedereen gewoon openen op elke computer met een oudere word versie. Dat is ongeveer zon 70% van de Computer gebruikers die met een oudere office werken dus ik zou voorlopig nog maar even de .doc structuur aanhouden als je de keuze hebt.

Toinef

Toinef op 13 oktober 2008 #

@ frank
een plugin werkt ook, die kan je gewoon van de microsoft site halen, evenals je plugins voor .ODF in word kan krijgen.

Over dit topic

Gestart op 12 oktober 2008 door frankiepera

Laatste reactie door Toinef

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen