One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Versatel mail instellingen

Versatel mail instellingen

jonnie

jonnie op 05 februari 2009 #

Hallo,

Ik zag bij de zoekresultaten dat er meerdere mensen problemen met Versatel hebben als het om mail versturen en ontvangen gaat, echter zag ik nergens een oplossing.

Ik heb Versatel (nu Tele2) gebeld en die kunnen mij niet helpen, want ze ondersteunen geen Mac…

Ik heb alles geprobeerd. Volgens Tele2 is de inkomende mail server: pop3.versatel.nl en de uitgaande: smtp.versatel.nl.

Wat mijn vraag is: Zijn er mensen met Mac OSX 10.5.6 die nog een Versatel emailadres hebben (die instellingen zijn weer anders dan waneer je nog een Zonnet of een tele2 emailadres hebt) en waarbij alles naar behoren werkt qua versturen en ontvangen van mail?

Ik ben echt benieuwd naar jullie instellingen in Mail.

Mijn dank is groot.

KingCarp

KingCarp op 05 februari 2009 #

Ja hoor, alhoewel ik Entourage gebruik.
De instellingen die ze opgeven kloppen, geeft ook nooit een probleem , zal wel in je wireless verbinding zitten.

MacMartino

MacMartino op 05 februari 2009 #

Mijn ervaring is dat Mail een snertprogramma is. de helft van de tijd willen mails er niet uit.
Ik wijzig nooit de instellingen maar de helft van de tijd is er een probleem met verzenden
dat niet echt duidelijk wordt.
Entourage geeft wat dat betreft nooit problemen. Probeer anders een Thunderbird, die
is volgens mij gratis.

jonnie

jonnie op 05 februari 2009 #

ik heb zelf Telfort en heb geen problemen met mail. Mijn ouders hebben Ziggo en daar gaat alles ook prima met Mail. Gmail werkt ook perfect met Mail.

Vaag dat Versatel dan niet met Mail werkt.  

Ik had Thunderbird ook geprobeerd en geen succes.

Het is voor een vriend van me die over is naar Apple. Ik kan nu dus ff niet kijken of het met Entourage lukt. Zal het morge eens proberen als ik bij hem ben.

Tenx voor zover.

sedikit

sedikit op 06 februari 2009 #

Ik zit ook bij Tele2, en ben daar tevreden over.Een paar jaren geleden kreeg je inderdaad Apple-ondeskundigen aan de lijn.Dat is voorbij.En dat Mail een slecht programma zou zijn, daar ben ik het helemaal niet mee eens, integendeel.
Hier mijn Mailinstellingen:
-Bij Accounts:   je e-mailadres(eindigt bij mij op zonnet.nl)
-Bij Beschrijving:   je e-mailadres)eindigt bij mij op  zonnet.nl)
-Bij E-mailadres:   spreekt voor zich
-Bij Volledige naam:   gewoon je naam
-Bij Server inkomende post:   pop3.versatel.nl
-Bij  Gebruikersnaam:  het gedeelte van  e-mailadres vóór het @-teken
-Bij Server uitgaande post (SMTP) :   je e-mailadres
-Bij Gebruik alleen deze server:   aanvinken

jonnie

jonnie op 07 februari 2009 #

Tenx man, ik ga die instelling ook is bij hem gebruiken.

-Bij Server uitgaande post (SMTP) : je e-mailadres

Dus niet smtp.versatel.nl, maar echt je emailadres?

sedikit

sedikit op 07 februari 2009 #

"jonnie"

Tenx man, ik ga die instelling ook is bij hem gebruiken.

-Bij Server uitgaande post (SMTP) : je e-mailadres

Dus niet smtp.versatel.nl, maar echt je emailadres?

Ja, zo staat het bij mij in ieder geval. Er is één “maar”: ik ben indertijd lid geworden van Zonnet, ik dacht een jaar of vijf geleden. Toen werd Zonnet overgenomen door Tele2, die gebruik ging maken van de Versatel-lijn(kabel)., en niet meer de kabel van KPN. De (oude) gebruikers van Zonnet konden hun e-mailadres meenemen. Ik weet dus niet hoe dat zit met die e-mailadressen van nieuwe gebruikers sinds die overname.Ik zou dus inderdaad gewoon je e-mailadres invullen zoals ik heb aangegeven. Je hebt in ieder geval nu de mogelijke oorzak te pakken om de hlpdesk wat wijzer te maken. Succes ermee!

Pieterr

Pieterr op 07 februari 2009 #

http://se.tele2.nl/klantenservice/Start_klantenpagina.html

De servergevens zijn afhankelijk van uw e-mailadres.

Voor een @versatel of een @zonnet account:
Inkomende e-mail (POP3):                      pop3.versatel.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP):            smtp.versatel.nl

Voor een @tele2 account:
Inkomende e-mail (POP3):                      pop.tele2.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP):            smtp.tele2.nl

sedikit

sedikit op 07 februari 2009 #

Hier snap ik dus niets van! Mijn instellingen, zoals boven in dat screenshot, werken probleemloos….Destemeer voer voor de helpdesk als de TS daar zijn probleem voorlegt.

jonnie

jonnie op 08 februari 2009 #

@ Sedikit,

Tenx zal de helpdesk nog eens bellen met jouw info.

@ Pieter,

Die instellingen had ik dus al, maar die werken dus niet.

Pieterr

Pieterr op 08 februari 2009 #

"jonnie"

Ik heb alles geprobeerd. Volgens Tele2 is de inkomende mail server: pop3.versatel.nl en de uitgaande: smtp.versatel.nl.

Die instellingen had ik dus al, maar die werken dus niet.

Heb je die andere ook al geprobeerd?

Inkomende e-mail (POP3): pop.tele2.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.tele2.nl

Off topic: de support pagina’s van Tele2 zijn overigens van een bedenkelijk niveau…

http://transcom3p.versatel.nl/Vera/Mozilla_Thunderbird_instellen.htm

jonnie

jonnie op 08 februari 2009 #

Hoi Pieter,

Die zal ik ook eens proberen als ik weer bij hem ben.

Tenx

elvisvis

elvisvis op 09 februari 2009 #

Hallo dan,    ik ben ook ff aan het klooten geweest, want ik had me windows ff over nieuwe geinstaleerd :)  

Maare  zo zit het

Inkomende email        pop3.versatel.nl
Uitgaande email          mail.versatel.nl

Succes er mee mien jong :D

jonnie

jonnie op 12 februari 2009 #

Hoi geen tijd gehad om het te testen. Toch vreemd dat er dan zoveel verschillende smtp instellingen zijn. Tenx anyways allemaal. :)

Pieterr

Pieterr op 12 februari 2009 #

Er heeft de laatste jaren een flinke “shake out” van internet providers plaatsgevonden. Kleintjes zijn door groteren opgevreten. Daarna rest “slechts” het op één lijn brengen van alle services (zoals mail, helpdesk etc.). Dat gaat inderdaad niet altijd even soepeltjes.

sedikit

sedikit op 15 februari 2009 #

"Pieterr"

Er heeft de laatste jaren een flinke “shake out” van internet providers plaatsgevonden. Kleintjes zijn door groteren opgevreten. Daarna rest “slechts” het op één lijn brengen van alle services (zoals mail, helpdesk etc.). Dat gaat inderdaad niet altijd even soepeltjes.

En dat het op één lijn brengen, niet altijd lukt, blijkt wel uit mijn instellingen(zie boven): oude klanten van zonnet behouden kennelijk die naam in hun meeste e-mail instellingen.

Poezenbeest

Poezenbeest [moderator] op 15 februari 2009 #

"Tele2-support"

Vult u de volgende gegevens in:

Gebruikersnaam:Uw Tele2 Gebruikersnaam. Dit is gelijk aan het gedeelte van uw e-mailadres dat voor het apestaartje (@) staat.
Wachtwoord:Het Tele2 wachtwoord dat u bijvoorbeeld ook voor ‘Mijn Tele2′ gebruikt.

Bij het aanmelden moet je dus blijkbaar gebruik maken van een gebruikersnaam, die bestaat uit het emailadres, zonder @tele2.nl….

HaraldK

HaraldK op 22 februari 2009 #

Hallo,

Iemand als een oplossing voor dit probleem gevonden. Je zou mij er geweldig mee helpen!

Alvast bedankt!

erwinh

erwinh op 07 maart 2009 #

"HaraldK"

Hallo,

Iemand als een oplossing voor dit probleem gevonden. Je zou mij er geweldig mee helpen!

Alvast bedankt!

Wat bij mij uiteindelijk werkte:
Type account: POP
Beschrijving: bla@zonnet.nl
E-mailadres: bla@zonnet.nl
Volledige naam: Bla

Server inkomende post: pop.versatel.nl
Gebruikersnaam: bla
Wachtwoord: *******

Uitgaande mail:
Servernaam: mail.zonnet.nl
Gebruik standaard poorten (25, 465, 587)
Identiteitscontrole: geen

Vooral met de SMTP instellingen heb ik behoorlijk zitten klooien, maar dit werkt voor mij…

eur

eur 4 jaren geleden #

Hallo

pop.versatel.nl en mail.zonnet.nl zonder authenticatie werken hier ook op Apple Mail 4.2 (1077), OS X 10.6.2

Nu moet het nog op mijn iPad werken. Die heeft er moeite mee dat het certificaat van versatel verlopen is. Wat zijn ze toch kakkend ranzig daar. Dat krijg je met gratis emailadressen.

Nee, ik zit niet bij Versatel. 9 jaar geleden gaf ik mijn grootvader voor zijn 90e verjaardag een iMac met een gratis zonnet adres. Nu heeft hij een iPad. Ja, hij is nu 99.

Update: het werkt! Het aanmelden duurde eindeloos, maar de mail komt binnen. Zeg tegen je iPad dat hij het zonder ssl moet proberen als hij het na drie minuten opgeeft.

pietkoeken

pietkoeken op 23 juli 2011 #

Uitgaande mail is vaak afgeschermd.
Meestal heeft je eigen provider waarmee je het net opgaat ter voorkoming van spam dit gedaan.
Men gebruike dan bijvoorbeeld niet de uitgaande mailserver van versatel: smtp.versatel.nl maar de smtp server van je eigen provider als die anders is dan versatel.
Bijvoorbeeld mijn provider is ziggo. Dus ik gebruik voor de uitgaande mail van versatel de smtpserver van ziggo: smtp.ziggo.nl. Let even op mogelijke foutmeldingen over het instellen van de port. Dit is in sommige gevallen afwijkend van 25, denk aan mobiele verbindingen.
groet piet

Over dit topic

Gestart op 05 februari 2009 door jonnie

Laatste reactie door pietkoeken

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen