One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Vernieuwen DHCP lease

Vernieuwen DHCP lease

Profielfoto van jeroengreitemann

jeroengreitemann op 15 februari 2017 #

Laatste tijd valt mijn internetverbinding vaak weg, dagelijks zelfs. Sites laden niet meer maar downloads en een live video feed lopen wel door.

Zodra ik de DHCP release vernieuw onder “netwerk” worden er weer sites geladen.

– Draai op de meest up-to-date Sierra versie
– Het betreft een mac mini late 2012
– De Mac Mini is bedraad verbonden met de Horizon Box
– De Horizon Box is weer bedraad met de Ziggo router verbonden.
– Alles in huis is verder bedraad verbonden, alleen 2 telefoons niet.

Weet iemand of dit door de mac komt of de Horizon box?
Het heeft iets met IP adressen vernieuwen te maken lees ik op internet, maar ik kom er niet uit:-)

Bedankt alvast.

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: IN JUISTE SUB-FORUM GEPLAATST
Profielfoto van OMT-fan

OMT-fan op 16 februari 2017 #

Ik heb de horizonbox nadat ik er 2 dagen mee heb zitten “knoeien” teruggestuurd.
Gaf een heleboel problemen in mijn bedrade thuisnetwerk.
Apparaten die niet meer herkend werden, printers die niet werkten etc.
Ziggo wist geen oplossinge en de Horizon voegde toch al weining toe aan mijn mogelijkheden omdat ik ook al een Mac mini aan mijn HDTV heb hangen.

Profielfoto van pruus

pruus op 16 februari 2017 #

Bij mij is ook een monteur geweest. Alles gecontroleerd, alles goed, en toch regelmatig uitvallers. Reden? Ze weten het niet, alles is goed vanuit de centrale. TM zit bij met UTP in router van ziggo vanaf binnenkomst kabel. En toch uitvallers. Bah.

Profielfoto van Waffle

Waffle op 16 februari 2017 #

Kan je de logs van de Horizon Box controleren?

Probeer in ieder geval eens je DNS instellingen te wijzigen van automatisch (dus van Ziggo DNS) naar een DNS server waarvan je weet dat die het zo goed als altijd doet. Google DNS is 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Je kan ook zelf een andere DNS uitkiezen.

Probeer ook eens de netwerkinterface te verwijderen. Open Systeemvoorkeuren > Netwerk en klik in de linker kolom op de interface die je gebruikt, bijvoorbeeld Airport of ethernet. Klik dan onderin op het minnetje om de interface te verwijderen. Klik dan op het plusteken en kies de interface weer. Geef die en naam en sla op. Is internet dan wel stabiel? Dan lag het aan je netwerkinstellingen.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 16 februari 2017 #

… en maak een netwerklocatie aan.

Profielfoto van jeroengreitemann

jeroengreitemann op 16 februari 2017 #

Ik heb even gedaan wat Waffle adviseerde. Netwerkinterface verwijderd en weer toegevoegd. Tevens DNS van google gepakt i.p.v. …
Tevens een netwerklocatie aangemaakt wat Night adviseerde.

Dank voor de heldere uitleg en tips. Ik kijk dit even 24 uur aan.

Profielfoto van Facundo

Facundo op 17 februari 2017 #

– De Horizon Box is weer bedraad met de Ziggo router verbonden.

Dat snap ik niet. De Horizon heeft toch zèlf al een router aan boord? Ik heb i.i.g. geen extra (Ziggo)router aan m’n Horizon. Heb hier overigens geen problemen met dezelfde mini en Horizon.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 17 februari 2017 #

Ook mijn idee: die Horizon Box is ook werkzaam als router. En 2 routers in één netwerk is ongewenst.

Profielfoto van Facundo

Facundo op 17 februari 2017 #

– De Mac Mini is bedraad verbonden met de Horizon Box

Bij mij staat de mini ±4 meter van de Horizon en de wifi connectie is uitstekend zonder bedrading tussen die 2.

Profielfoto van Facundo

Facundo op 21 februari 2017 #

Het zou wel zo aardig zijn om van TS te horen of het nu gelukt is en, zo ja, hoe. Zo hebben anderen ook nog iets aan dit draadje.

Over dit topic

Gestart op 15 februari 2017 door jeroengreitemann

Laatste reactie door Facundo

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?