One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Vensters onthouden in Lion.

Vensters onthouden in Lion.

Afroman

Afroman op 07 juni 2012 #

Dat ik al maanden mijn harddisk moet upgraden in mijn MacBook is geen geheim. Het vertraagt het systeem(zeker bij het opstarten/animeren/photoshoppen). Dt doet mijn oude MacBook sneller, maar die schijf is ook volledig leeg.

Maar als jullie je Mac afsluiten(degene die dat doen) en jullie vinken bet vakje aan met “onthoud alle vensters”. Vinden jullie dat ook supertraag? Was net ruim 10 minuten bezig met opstarten met 5 harddisks, Photoshop, office, iTunes met 300 gb aan muziek, safari, adresboek, iCal, msn, iMessage etc.

Als ik hem gewoon normaal opstart ben ik binnen anderhalf uur online.

Hebben jullie dat ook of valt dt mee? Vind het tot nu toe een goede feature maar bar slecht uitgevoerd.

Huistijger

Huistijger op 07 juni 2012 #

Systeemvoorkeuren > algemeen > herstel vensters na …

AppleStef

AppleStef op 07 juni 2012 #

Afroman – op 07 juni 2012Als ik hem gewoon normaal opstart ben ik binnen anderhalf uur online.

Dat moet minuut i.p.v. uur zijn veronderstel ik?

Zelf gebruik ik die feature niet, ik laat mijn Mac zo weinig mogelijk (vergelijkbare) dingen automatisch doen, ik controleer mijn Mac liever zelf (met zo’n dingen).

Het is waarschijnlijk omdat er zoveel dingen tegelijk moeten gedaan worden (ook bijna allemaal door de HD) dat het langer duurt dan dat je programma per programma opstart. In jou geval is het ook wel zeer veel dat hij moet doen…

Afroman

Afroman op 07 juni 2012 #

Anderhalve minuut inderdaad.

Ja, maar als dit al zoveel is vind ik het maar een loze feature.

fred44nl

fred44nl op 08 juni 2012 #

maar als ik lees wat je er allemaal aan hebt hangen en wat er meteen mee op moet starten, dan verbaast het me niks.
hoeveel werkgeheugen heb je ??
en hoeveel vrije ruimte heb je op de interne HD ??

App69

App69 op 08 juni 2012 #

5 HD”s?

CedricH

CedricH op 08 juni 2012 #

Ik gebruik het feature wel omdat ik eigenlijk enkel opnieuw opstart als er een update is of, uitzonderlijk, als heel het systeem blijft hangen. Daarvoor is het eigenlijk wel handig, maar het duurt inderdaad wel een tijdje voor alles open is. Zeker als je al die dingen open wil die jij hebt open staan. Office duurt zeker lang om op te starten, Safari ook wel als je veel tabs open hebt, iTunes waarschijnlijk ook wel met zo’n bibliotheek. Als ik van jou was zou ik mijn MacBook niet zoveel uitzetten…

AppleStef

AppleStef op 08 juni 2012 #

Iets wat ik slecht vind aan die feature:

Ik draai veel programma’s op de achtergrond waar geen vensters van open staan, als ik dan herstart (met die feature aan) dan wil ik dat die programma’s openen maar dat er geen vensters van openen (zoals het was voor het herstarten). Maar mijn Mac opent dan van al die programma’s wel de vensters… Als die feature dat niet deed zou ik het misschien wel gebruiken.

Afroman

Afroman op 08 juni 2012 #

App69 – op 08 juni 20125 HD”s?

5 externe harddisks.

iep op 08 juni 2012 #

Het ligt er bij mij maar net aan hoeveel apps ik open heb staan en hoeveel geheugen die in beslag hebben genomen. Feitelijk is het niet echt veel anders als met het wegschrijven van de hibernate image: hoe meer geheugen je daar in beslag hebt des te langer het duurt.

SunKeeper

SunKeeper op 09 juni 2012 #

AppleStef – op 08 juni 2012Maar mijn Mac opent dan van al die programma’s wel de vensters… Als die feature dat niet deed zou ik het misschien wel gebruiken.

Dan heb je toch iets niet goed ingesteld staan.

In Systeemvoorkeuren > Gebruikers en groepen > je account > Inloggen moet je dan vinkjes plaatsen voor die programma’s.

En als ik een verborgen programma actief heb wanneer ik herstart voor updates, komt dat niet tevoorschijn als ik weer opstart.
Dat is al sinds 10.7.2 zo, want daarvóór werkte het inderdaad niet goed. Full screen apps waren toen na de herstart ook niet meer Full screen e.d. Maar nu dus opgelost.

Niet alleen onder Lion is een Mac traag met opstarten, onder Leopard was dit vergelijkbaar met Lion (terwijl er geen apps bij opstarten toen) en onder Snow Leopard was het wel iets beter.

Aangezien ik gemiddeld één keer in de twee/drie maanden herstart, ga ik meestal gewoon een uur iets anders doen zodat mijn Mac alles rustig kan opstarten. Dan erger ik me ook niet, want daarna is het toch weer drie maanden continue snel.:wink:

Over dit topic

Gestart op 08 juni 2012 door Afroman

Laatste reactie door SunKeeper

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen