van .ts naar iPad

iJack

iJack op 16 april 2011 #

Ik heb een Humax 5050C digitale HD recorder en kan via het netwerk thuis opgenomen films op mijn Mac downloaden en met Handbrake converteren naar een formaat wat mijn iPad aankan. Zowel het downloaden als het converteren (HD films) gaat ontzettend traag. Is er nu geen snellere manier om .ts films af te kunnen spelen op de iPad?

Om het downloaden van de Humax te vermijden dcht ik er een externe harde schijf aan te hangen maar ik kan met mijn Mac die schijf alleen formatteren op FAT32 en FAT32 kan alleen maar bestanden aan van kleiner dan 4 Gb terwijl HD films groter zijn. (Apple formats kan de Humax weer niet aan)

Wie heeft er een slim idee om toch mijn .TS files sneller naar mijn Mac over te kunnen zetten (liefst met een externe drive) en die weer redelijk snel over te kunnen zetten naar een formaat die m’n iPad kan afspelen? Hoeft allemaal niet voor niets, betere software of een andere externe drive is geen probleem, als ik maar weet wat ik het beste kan kopen…

groet,  Jaap

KarelWillem

KarelWillem op 16 april 2011 #

VLC kan .ts bestanden omzetten.
Maar dat is niet helemaal antwoord op je vraag, want dat kost ook tijd.

AirVideo op je iPad kan ze waarschijnlijk direct afspelen.
Dan hoef je ook niets te converteren, maar kan AirVideo ze gewoon vanaf je Mac direct naar de iPad streamen.

Dus ze hoeven dan alleen nog naar je Mac gekopieerd te worden, of naar een externe HD aan je Mac.

iJack

iJack op 16 april 2011 #

Dank voor je reactie, opties zoals airvideo e.d. zijn mooi maar niet wat ik zoek. Ik wil films mee kunnen nemen voor in het vliegtuig e.d. (op m’n iPad)

Gr, Jaap

maxiBook

maxiBook op 16 april 2011 #

Is het niet mogelijk om deze gewoon met VLC af te spelen, of is dat er alleen voor de iPhone? Ik vind dat op de iPhone namelijk prima werken! VLC installeren,  files via iTunes op de iPhone zetten en klaar!

Pieterr

Pieterr op 16 april 2011 #

Even kijken: overzetten via FTP gaat met zo’n 6 Mbps lees ik. Aangezien de bitrate van zo’n HD opname waarschijnlijk hoger ligt, duurt alleen het overhalen van de film al langer dan de film zelf. Dat is inderdaad niet zo fijn.

KarelWillem

KarelWillem op 16 april 2011 #

iJack op 16 april 2011

Dank voor je reactie, opties zoals airvideo e.d. zijn mooi maar niet wat ik zoek. Ik wil films mee kunnen nemen voor in het vliegtuig e.d. (op m’n iPad)…

Als AirVideo raad weet met .ts, dan is het ook een prachtig conversie programma.
Sneller dan Handbrake en consorten.
Dus misschien toch iets om in je overweging mee te nemen.

Over dit topic

Gestart op 16 april 2011 door iJack

Laatste reactie door KarelWillem

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen