One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » van mov of vob naar mpeg

van mov of vob naar mpeg

MarcelS

MarcelS op 01 januari 2004 #

Tjonge jonge, wat een frustratie ik heb het hele forum en wat al niet doorgespit
maar nog steeds niet in staat om met een goed werkend programmaatje van een mov of vob
naar een mpeg te komen.
Ik wil namelijk stukjes film die ik heb opgenomen (in DV formaat) uiteindelijk naar een MPEG2
of wat dan ook converteren zodat ze op een normale DVD speler af te spelen zijn.
Naar mov lukt uiteraard wel met Imovie maar ik wil die korte filmpjes gewoon op een cdtje branden en niet via
Idvd naar een DVD tje dat is wat prijzig voor bijv 10 min. film.
OpenShiiva geprobeerd wordt mpeg 4(slikt een DVD speler dat?) maar geen geluid …bummer.
Handbrake geprobeerd (bijv. van DVD’s af) geeft meestal invalid volume.
ffmpeg doet al helemaal niets meer opent terminal maar voert niets uit.
OSEx heb ik ook maar…….????

Ik wordt niet goed dit moet toch kunnen.

Marcel.
————————————————————————

Thijs van Tol

Thijs van Tol op 01 januari 2004 #

check even op versiontracker en zoek naar het programmaatje “ffmpeg”,
daarmee zal het wel lukken

boelie

boelie op 02 januari 2004 #

Als het een .mov-bestand is, dan kun je het met toast branden als VCD of DVD (heb ik geen ervaring mee) en is het gewoon af te spelen op je dvd-speler.

Hans Flick

Hans Flick op 02 januari 2004 #

Een DV-bestand kan je rechtstreeks inlezen in Toast 6.03 en direct op dvd branden.
Waar zit je probleem???

MarcelS

MarcelS op 02 januari 2004 #

Mijn probleem zit hem niet in het branden naar DVD dat lukt met Imovie en IDVD ook wel wat ik wil is de wat kortere filmpjes op DC branden omdat ik daar geen dure DVD-R schijven aan wil besteden.
Dus gewoon naar SVCD (Mpeg2 dus) en dan op een CD-R branden.
Ik heb ondehand wel een bestand door ffmpegx gekregen (ik heb de laatste ffmpegx opgehaald)
Nu nog naar een CD tje.
Oh ja ik heb geen Toast titanium ik vind dit in eerste instantie toch wel een erg prijzig program.

Marcel.

Thijs van Tol

Thijs van Tol op 02 januari 2004 #

Dat kan allemaal met ffmepg.
Dat gaat daar allemaal erg makkelijk mee.
Dit programmaatje is precies wat jij zoekt.
Ik doe die dingen daar ook mee.

Tip: Lees goed de installatie door. Er moet wat gecodeerd worden in de terminal.

http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=ffmpeg&plt%5B%5D=macosx&x=18&y=15

MarcelS

Ja het ffmpeg werkt onderhand, wat moet ik vervolgens met de 7 bestanden die hij aanmaakt?

Marcel.

Thijs van Tol

Ik weet niet welke 7 bestanden hij aanmaakt. Ligt dat niet aan je instellingen?
Maar probeer het eens met toast te branden als super video cd.

Ik denk dat je wel goed zit. maar het kan zijn dat je in de instellingen hebt ingesteld dat je het in 7 delen hebt gehakt.

MarcelS

Nou nee het is niet in stukken gehakt, het zijn drie .img bestanden, een mpeg, een .toc een .m2v bestand en een mp2 audiobestand.
Nou dacht ik dat je die .img bestanden naar een cdtje moest bakken,
iedereen heeft het maar over Toast maar dat heb ik niet, en ik vind zo’n 100 Euri ook wel een beetje veel.
Ik dacht nog aan de Lite versie maar die vind ik nergens.

Marcel.

Thijs van Tol

Ik heb zelf toast en van een .img kun je in toast een image file branden als cd-kopie.
En dan heb je precies wat jij zoekt. De gegevens zoekt de .img bij elkaar van de overige bestanden die ffmpeg heeft gemaakt. Maar ik weet alleen maar hoe dat in toast moet. Maar het zal ongetwijfeld ook in andere branddprogramma’s kunnen.

Zoek naar CD-kopie -> vervolgens “image file” aanklikken, dan de .img erop slepen en dan branden.

MarcelS

MarcelS op 12 januari 2004 #

Dag,

Even weer een berichtje, ik heb het nu voor elkaar dat ffmpeg van een mov bestand een mpeg bestandje maakt, op svcd.
Dat gaat ook allemaal goed (is te branden e.d.)
Nu krijg ik het alleen nog niet voor elkaar van een VOB naar een mpeg te
comprimeren, met ffmpeg.
Ik heb verschillende instellingen geprobeerd maar ‘t is nog niet gelukt, hij geeft steeds een melding dat het mislukt is.
Iemand noge een idee?, ik heb dan de files al wel door DVD backup gehaald.
m.v.g.

Marcel.

El_Gordo

El_Gordo op 15 januari 2004 #

Waarschijnklijk heb je Decode with Quicktime aangevinkt en niet decode with Mplayer. Je hebt namelijk de QT MPG2 decoder nodig als je een vob will kunnen decoden met Quicktime.

Dus check dat eerst. Voor de rest kan je ook het forum van FFMPEGX raadplegen =)

MarcelS

MarcelS op 15 januari 2004 #

Bingo!!!!!!

Dat was het El_Gordo spijker precies op z’n kop het gaat nu als een speer, straks nog even een cd’tje branden en kwaliteit beoordelen maar eh ‘t lijkt goed,
bedankt.

Marcel.

Over dit topic

Gestart op 01 januari 2004 door MarcelS

Laatste reactie door MarcelS

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen