One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Update iMac duurt eeuwig!

Update iMac duurt eeuwig!

Reinosje

Reinosje op 14 september 2011 #

hallo,

Ik heb sinds dinsdag mijn iMac 21,5″ i5, en ben er verschrikkelijk blij mee. Eerste Mac, en gelijk verliefd. Maar dit terzijde.

Ik had wat probleempjes met de Mac App Store, en dacht dat een reboot wel goed zou doen. Kreeg alleen een melding dat er Updates geïnstalleerd moesten worden. Nou, vooruit dacht ik. iMac begint up te daten, en ik krijg het volgende:

Klein venstertje met vooruitgang. Hieronder staat “wachten totdat andere installaties zijn voltooid..”. Maar dit duurde ongeveer 40 minuten, en er was nog geen verandering. Ik heb maar besloten om hem even uit te schakelen. Na opstarten was er niks aan de hand, en probleempje met App Store was gefixt.

Maar voor ik weer up ga daten, wil ik even weten of het normaal is dat het zo lang duurt .. Dit moet er upgedate worden:
- Mac OS X-update
- iTunes
- Thunderbolt
- Remote Desktop Client
- Update voor comp. met RAW-bestanden

Dus, duurt dit altijd zo lang?

NickSmits

NickSmits op 14 september 2011 #

De bovengenoemde updates van het lijstje worden geïnstalleerd via Software-update. De updates waar je het in het begin over had waren waarschijnlijk updates van de iLife programma’s; dit werd geregeld binnen Mac App Store. Met andere woorden: het zijn twee verschillende systemen. Gewoon lekker updaten.

1984

1984 op 14 september 2011 #

Ik laat hem meestal even staan tot hij hem zelf al heeft gedownload

SunKeeper

SunKeeper op 15 september 2011 #

Tip: installeer de Thunderbolt-update even los van de anderen (andere updates uitvinken).

Dat is namelijk iets wat je maar eenmalig moet doen (ongeacht de versie van Mac OS X) omdat het een firmware-update is.

Volg goed de instructies op voor het installeren die je krijgt.

maluku-nick

maluku-nick op 15 september 2011 #

Hmm, als de update eeuwig duurt dan is je Mac ten dode opgeschreven zodra die klaar is, hihi

Reinosje

Reinosje op 15 september 2011 #

Solved.

Ik heb dus na een lange tijd wachten mijn Mac gewoon uitgezet. Herstart heeft ‘m goed gedaan. Nogmaals software-update gedaan. Het verschil was dat ie nu eerst ging downloaden. Had ie de eerste keer niet gedaan. Deed alles zoals de eerste keer, dus het ligt niet aan mij! :p

Updates gingen soepel, minder dan 5 minuten denk ik. Hij is er zeker niet trager op geworden.

Toch bedankt allemaal! :)

Over dit topic

Gestart op 14 september 2011 door Reinosje

Laatste reactie door Reinosje

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen