One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » Uitbreiding netwerk

Uitbreiding netwerk

FreBo

FreBo op 28 november 2012 #

Ik heb hier een iMac (begin 2012) staan. Daarbij heeft mijn vrouw een laptop Windows Ik heb ook een inkjet printer aangesloten via wifi en een zwart wit printer die aangesloten is via usb. Nog een mini ipad en 2 iphones die thuis gebruik maken van internet. Dit alles gaat via Fibernet van Telenet (draadloos)
Ik heb al geprobeerd mijn Mac te delen met de laptop van mijn vrouw maar dat lukt niet zo goed. Ik heb er al aan gedacht me een Apple Airport Extreme aan te schaffen om dit alles te koppelen. Ik zoek ook later een apple tv aan te kopen. Is dit mogelijk dat ik dit alles koppel via de extreme ? Kan ik ook de zwart wit printer aan de extreme dan hangen dat ik met de laptop en de Mac kan printen draadloos ?

Mvg

madcat

madcat op 28 november 2012 #

ja en ja

netwerk delen zou ook moeten gaan
1) prik de netwerk kabel in de mac
2) system preferences
3) sharing
4) internet sharing

selecteer boven in ethernet en onder in wifi

mtooster

mtooster op 29 november 2012 #

@madcat
Volgens mij gaat het daar niet om. Alle apparaten hebben al internet begrijp ik.

Als het goed is zijn de apparaten al ‘gekoppeld’ (= aangesloten aan het zelfde netwerk) via het draadloze Telenet modem.

Wat wil je precies delen? Wat wil je bereiken zegmaar?
Bestanden delen, printer delen?

Een printer kun je op de usb-poort van een airport extreme aansluiten. Op de windows moet je dan nog wel ‘Bonjour voor windows’ installeren om de printer gemakkelijk te kunnen installeren.
Maar je kunt de printer ook gewoon op je Mac aansluiten en delen in het netwerk met de laptop.

http://support.apple.com/kb/PH11450?viewlocale=nl_NL

Bestanden op je Mac delen moet je inschakelen via systeemvoorkeuren -> delen -> bestandsdeling aanvinken en instellen.

Volgens mij heb je dus helemaal geen airport extreme nodig omdat je al een draadloos access point hebt (in het modem van Telenet).

FreBo

FreBo op 29 november 2012 #

FreBo

FreBo 1 jaar geleden #

Mag slotje op.

Over dit topic

Gestart op 28 november 2012 door FreBo

Laatste reactie door FreBo

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen