One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Ubee 3200 router etc…ip-adressen

Ubee 3200 router etc…ip-adressen

Ikie

Ikie op 08 juli 2011 #

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe ziggo modem/router geinstalleerd, maar was al bedacht op storingen zoals meer gemeld. Had na een paar uur inderdaad uitval, en meteen Ziggo gebeld om de router/wifi van de modem uit te schakelen. Dat is gebeurd.

Nu doet mijn macbook-pro het weer prima op de timecapsule, maar de laptops van de kinderen krijgen geen IP-adres meer toegewezen.
En dus geen verbinding meer met internet.

Ik vermoed dat ik een instelling van de time-capsule moet veranderen/terugzetten (toen de ubee werd aangesloten vroeg de timecapsule om een andere instelling, en dat heb ik gedaan) , maar ik weet niet wat/hoe.

Wie wel?  Bij voorbaat dank!

THX-1138

THX-1138 op 08 juli 2011 #

Its Showtime

Its Showtime op 08 juli 2011 #

Stuur anders ff een PM. Ik heb nl. exact dezelfde configuratie en hier loopt ‘t vlekkeloos. En dat al meer dan een jaar.

Ik heb deze configuratie ook, ik ben wel benieuwd wat jij voor instellingen in je Ubee hebt gewijzigd en hoe precies je Time Capsule hebt geconfigureerd.

THX-1138

Je wijzigt helemaal niets in je Ubee-modem. Dat ten eerste. Sterker nog: dat kan ook helemaal niet.

Hieronder vind je een link naar een topic waar het gaat over een Airport Extreme en een Ziggo modem. Dat is de combi van mijn vriendin namelijk. Schermafdrukken staan erbij.
Ziggo configuratie

Its Showtime

Its Showtime op 08 juli 2011 #

Nouhja, je kan wel dingen in je Ubee modem wijzigen. Via het adres van het modem (192.168.178.1). Voor router achter router configuraties heeft Ziggo een handleiding online staan. Handleiding

Die heb ik gevolgd, maar echt helpen doet het niet. Ik zal eens naar dat topic kijken wat je aandraagt.

THX-1138

Nou vooruit dan maar.. Om ‘t verhaal hier compleet te maken..

Wifi instellingen:

Ikie

Ikie op 08 juli 2011 #

THX-1138 – kan ik de schermafdrukken van dat andere topic overnemen? Of is dat weer iets anders?

Ikie

Ikie op 08 juli 2011 #

Ha, was je me net een slag voor. Bedankt!

THX-1138

@Its Ik denk dat jij het over het nieuwe wifi-modem van Ziggo hebt?! Hier gaat ‘t in elk geval over de Ubee 3200 modem wat geen wifi aan boord heeft.

Ikie

Ikie op 08 juli 2011 #

Helaas zien de schermpjes er bij mij net anders uit. in Airport config. kan ik dit niet instellen, en in netwerkvoorkeuren zie ik net even andere dingen staan dan in de voorbeeldschermen.

THX-1138

@Ikie. Ik zie net dat jij ook een nieuw Ziggo modem hebt mét router. Bedenk je wel dat 2 routers in een netwerk vaak problemen geeft. Ik zou er in elk geval eentje uitzetten.

Ikie

Ikie op 08 juli 2011 #

Ow…ik heb het trouwen ook over een ubee3200, maar waarvan ik us wifi/router heb laten uitschakelen.

Ikie

Ikie op 08 juli 2011 #

dus nu is de situatie weer net als ik voorheen had: timecapsule=router. Maar hij wijst geen ip-adres meer toe aan de laptops van de kinderen…

Ikie

Ikie op 08 juli 2011 #

Vandaar dat ik ervanuitga dat ik in timecapsule/airport een instelling weer moet herstellen.

THX-1138

Belangrijk om te weten is of de router in je Ziggo modem nu uit of aan staat. Twee routers kan echt rare problemen geven!

Strifer

Strifer [moderator] op 08 juli 2011 #

Die nieuwe Ubee WiFi modem/routers hebben inderdaad een of ander nummer dat EWV3200 of EVW3200 ofzo. Het beste is inderdaad om het router gedeelte via de helpdesk van Ziggo op afstand te laten uitschakelen, zodat het ding puur als modem werkt (en nee, dit kan/mag je niet zelf… moet Ziggo dus inderdaad voor je doen). Vervolgens moet je TC in ieder geval UIT de brugmodus gehaald worden. Want daar heb je hem waarschijnlijk in eerste instantie in gezet (daar vraagt ie namelijk om als het wifi/router gedeelte nog aanstaan van dat nieuwe Ziggo ding).

Als het goed is moet je TC verder gewoon de IP adressen uitdelen aan de rest van de gebruikers.

Ikie

Ikie op 08 juli 2011 #

De ziggo router is uitgeschakeld, dat heb ik telefonisch geregeld, dus ik ga ervanuit dat dat klopt…

Vervolgens moet je TC in ieder geval UIT de brugmodus gehaald worden. Want daar heb je hem waarschijnlijk in eerste instantie in gezet (daar vraagt ie namelijk om als het wifi/router gedeelte nog aanstaan van dat nieuwe Ziggo ding)

Strifer – precies, dat is het. Maar hoe haal ik de TC uit de brugmodus en weer in de routermodus?

Ikie

Ikie op 08 juli 2011 #

Pfff. ik geloof dat ik het gevonden heb, in de  handmatige instellingen. Nu nog kijken of het werkt…

Ikie

Ikie op 08 juli 2011 #

Nou, internet doet het weer. Yay! Nog 1 vraagje…is samen 1 ip-adres delen wel zo handig? ik had eerst aangeklikt meerdere ip-adressen, maar dat leverde een conflict op.

In ieder geval, iedereen die geholpen heeft enorm bedankt.

Hierbij herhaal ik even de tip die elders iemand gaf: ubee evw 3200 router van ziggo + timecapsule? laat ziggo je router/wifi uitschakelen. Gratis bellen met 1200.

En de instellingen die ik moest wijzigen vond ik uiteindelijk in hulpprogramma’s>airportconfiguratie>handmatige configuratie.

(Het komt natuurlijk omdat altijd alles zo goed werkt en je dit soort programmaatjes nooit nodig hebt dat ik het niet kon vinden! ;-)  )

Strifer

Strifer [moderator] op 08 juli 2011 #

Volgens mij staat het ergens wanneer je de configuratie doorloopt van de TC.

Bij mij werkte het allemaal automatisch (afgezien van het gelazer met dat nieuwe Ziggo modem in eerste instantie – waarover ik ook een topic heb gemaakt… week of wat geleden) en sinds het nieuwe modem stabiel is is mijn verbinding ook hartstikke stabiel.

Over de IP adressen: je krijgt er eentje van Ziggo. Die ziet iedereen naar buiten toe zeg maar. Dus dat klopt dat er daar eentje is. De rest (interne IP adressen zullen we maar zeggen) wordt door de TC geregeld en automatisch uitgedeeld aan alle apparaten die met de TC mogen verbinden als DHCP op automatisch staat.

Over dit topic

Gestart op 08 juli 2011 door Ikie

Laatste reactie door Strifer

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen