One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Trial Final Cut Express, soort gelijk programma? DVD rippen.

Trial Final Cut Express, soort gelijk programma? DVD rippen.

iHaring

iHaring op 03 september 2009 #

Ik moet uit diverse filmpjes van diverse DVD’s stukjes uitknippen en apart opslaan, maar kan geen programma vinden die de bestandsoort ondersteund. Het gaat om een map VIDEO_TS met daarin exec bestanden als .BUP, .IFO en .VOB.. Ik heb al in het sticky gekeken, en alle genoemde programma’s geprobeerd, maar ik heb niks kunnen vinden.. Nu las ik op de Apple site dat Final Cut Express alle extensies kan openen, maar kan nergens een trial o.i.d vinden.. Is er een soortgelijk programma of weet iemand een trial te vinden?

Thanks!

Breuf

Breuf op 03 september 2009 #

Heb je hier iets aan?

Er staat me bij dat het ook kan door de DVD te kopieren naar je harddisk, dan te mounten en dan kan je de bestanden wel importeren in iMovie. Maar of dat exact de werkwijze is weet ik niet precies. Misschien vergeet ik wat. Probeer het even zou ik zeggen.

Breuf

Breuf op 03 september 2009 #

Gevonden:

Open Disk Utility in Application.
Select the disk and then select “New Image”. Save the disk image to Mac.

Open iMovie.
Mount the new disk image. A “Camera Detected, Scanning Contents” window will appear in iMovie, followed by an import window. You can now import the DVD contents and start editing away.

Werkt niet voor beveiligde DVD’s heb ik begrepen.

Ik heb het zelf nooit geprobeerd. Wil je laten weten of het werkt mocht je deze methode kiezen?

Edit: ik ben er voor het gemak van uitgegaan dat je iMovie hebt….;-)

Pieterr

Pieterr op 03 september 2009 #

Zie http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=891440#891440

In het kort: rip de DVD met MTR. Vervolgens kun je knippen/plakken met bv MPEG Streamclip. (Je hebt voor MPEG2 wel de plugin nodig).

iHaring

iHaring op 03 september 2009 #

Bedankt, maar het werkt allemaal niet..  :?  Ik krijg overal alleen maar foutmeldingen.

Lord Palf

Lord Palf op 03 september 2009 #

"Breuf"

Gevonden:

Open Disk Utility in Application.
Select the disk and then select “New Image”. Save the disk image to Mac.

Open iMovie.
Mount the new disk image. A “Camera Detected, Scanning Contents” window will appear in iMovie, followed by an import window. You can now import the DVD contents and start editing away.

Werkt niet voor beveiligde DVD’s heb ik begrepen.

Ik heb het zelf nooit geprobeerd. Wil je laten weten of het werkt mocht je deze methode kiezen?

Edit: ik ben er voor het gemak van uitgegaan dat je iMovie hebt….;-)

Werkte bij mij prima. Ik gebruik iMovie 09.

Pieterr

Pieterr op 03 september 2009 #

"iHaring"

Bedankt, maar het werkt allemaal niet..   Ik krijg overal alleen maar foutmeldingen.

Als je vertelt waar het fout gaat, en welke meldingen je krijgt, kunnen we je misschien helpen.

Over dit topic

Gestart op 03 september 2009 door iHaring

Laatste reactie door Pieterr

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen