One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Telemeter werkt niet meer

Telemeter werkt niet meer

Spongebob

Spongebob op 22 september 2005 #

hoi vrienden, sinds een dag of twee werkt mijn Telemeter niet meer. Ik heb gezien dat er sinds gisteren een nieuwe versie is voor de windownezen, maar over mac wordt er geen woord gerept :oops:  

heeft er iemand een ideetje hoe en wat?

ps: de telemeter is een handig en vooral eenvoudig tooltje om je up- en downloadcapaciteit bij te kunnen houden bij de belgische internetprovider Telenet.

Psychoprick

Psychoprick op 22 september 2005 #

Het zal wel weer een poos duren Teleslet kennende.

Op de site kan je hem wel gewoon zien btw.

lensco

lensco op 22 september 2005 #

Btw, bij mij werkt dat gedetailleerde overzicht per dag al maanden niet meer. Krijg altijd error 500 – internal server error in de popup. Iemand een idee/oplossing?

TheBT

TheBT op 22 september 2005 #

"lensco"

Btw, bij mij werkt dat gedetailleerde overzicht per dag al maanden niet meer. Krijg altijd error 500 – internal server error in de popup. Iemand een idee/oplossing?

Heb ik ook al maanden, maar heb onlangs een oplossing gevonden (buiten met Explorer je telemeter te raadplegen)…
Klik eerst even op de link “Extra volumeblokken” en dan terug op “Telemeter”, nu kan je wel het gedetailleerde overzicht bekijken zonder die foutmelding!!!  :lol:  

Ik heb dit al gemeld aan Telenet, maar ze hebben zelf dit probleem niet dus het ligt aan mijn mac  :roll:

lensco

lensco op 22 september 2005 #

Ha, idd, dat werkt. Bedankt vr de tip.

Converted

Converted op 22 september 2005 #

"Spongebob"

hoi vrienden, sinds een dag of twee werkt mijn Telemeter niet meer. Ik heb gezien dat er sinds gisteren een nieuwe versie is voor de windownezen, maar over mac wordt er geen woord gerept :oops:  

heeft er iemand een ideetje hoe en wat?

ps: de telemeter is een handig en vooral eenvoudig tooltje om je up- en downloadcapaciteit bij te kunnen houden bij de belgische internetprovider Telenet.

Is normaal. Op de Teleslet serverstatuspagina ligt ie al 2 dagen plat. zogezegd!

Glijdende Telemeter is 10gig/maand??? Yeah right  :?

Sylvester

Sylvester 9 jaren geleden #

Voorlopig komt er geen oplossing voor de Telemeter voor Mac.
Hier is er een nieuwe oplossing van Joeri van Dooren, de maker van het progje ‘Telemeter’.
Een Telemeter widget.

tomfeys

tomfeys 9 jaren geleden #

"lensco"

Met Firefox heb je die fout niet , met safari wel.

wenkie

wenkie op 26 september 2005 #

"Sylvester"

Voorlopig komt er geen oplossing voor de Telemeter voor Mac.
Hier is er een nieuwe oplossing van Joeri van Dooren, de maker van het progje ‘Telemeter’.
Een Telemeter widget.

Link werkt niet,
Is dit dezelfde widget? –> http://n00.be/widgets/#telemonitor

crahan

crahan op 13 oktober 2005 #

Dat is inderdaad interessant om weten.  Ik ben de auteur van de TeleMonitor widget en blijkbaar heeft Joeri van Dooren de widget aangepast en mijn naam, email en verwijzing naar mijn website uit de commentaren gehaald om ze vervolgens naar een aantal mensen te emailen.  

http://n00.be/widgets/

http://www.macupdate.com/info.php/id/19112

http://www.apple.com/downloads/dashboard/status/telemonitor.html

Alvast bedankt voor de ontdekking, ik denk dat ik iemand een mailtje zal moeten sturen.

Thomas

Sylvester

Sylvester op 13 oktober 2005 #

@crahan

Ho, ho, ik zit er voor niks tussen. Ik heb ter goeder trouw gehandeld.
En wie zegt dat jij dan wel de auteur van de widget bent? Dat moeten we dan ook maar op dezelfde manier geloven zoals ik dat gedaan heb bij Joeri.
Vermits het hier gaat om freeware, zie ik er geen graten in om het te verspreiden. Is dat niet de bedoeling van freeware?
Het feit dat jouw naam en licentie uit de code is verwijderd, moet je richten aan de dader, niet aan mij! Want ik zou niet eens weten hoe je zoiets doet!
Zoals te lezen in dit forum, zeg je daar wel wie de eigenlijke dader is. Via Joeri Van Dooren, de maker van Telemeter (denk ik), heb ik die widget gekregen, en ter goeder trouw gehandeld.

Dat je hier mijn naam zomaar kenbaar maakt, vind ik allesbehalve netjes. Maar vermits ik hier niks heb gedaan wat niet mocht en vermits ik niets te verbergen heb, zal ik mij er niet aan storen.

[Voor alle duidelijkheid : ik heb deze widget gewoon ter goeder trouw verspreid, met toelating van de schijnbare auteur. En ik heb zeker NIETS AANGEPAST in de widget.

Ondanks mijn schuldeloosheid wil ik mij dan toch excuseren voor het ongemak, en ik zal het onmiddellijk van mijn site verwijderen. Een kleine verontschuldiging van uw kant zou ook op zijn plaats zijn, vermits het verspreiden van namen op Internet een inbreuk is op de privacy en zwaarder doorweegt dan het verspreiden van een freeware widget.

Alle vormen van reactie is uiteraard welkom.

Sylvester

Zoals ik reeds zei, treft mij geen schuld in dit voorval en heb ik niets te verbergen.

Doch ik stel het niet op prijs dat mijn naam zomaar op internet kenbaar gemaakt wordt.
Op dit moment kan ik niet inschatten welke problemen dat voor mij in de toekomst met zich meebrengt.
Daarom zou ik het op prijs stellen als iemand van de mods mijn naam zou willen verwijderen.
Wil er iemand mijn naam en adres weten, dan kan hij mij altijd een mail sturen.

crahan

Sorry, maar dan moet je ook niet zelf je naam op dit forum gaan plaatsen:

http://users.telenet.be/mario.willen/Telemeter%20widget/

Dat lijkt mij de url die je eerder gepost hebt en is dat nu wel niet toevallig je naam zeker?

Ter info: als je kijkt naar de datum van het eerste commentaar op de macupdate website dan zul je duidelijk zien dat deze dateert van 18 augustus.  Ik vermoed dat je de widget van Joeri toch wel een tijdje later ontvangen hebt.  Ook is het raar dat Joeri in alle stilte de widget via email rondstuurt en het niet als download op zijn website plaatst.

Sylvester

ik heb mijn naam niet direkt zichtbaar in dit draadje geplaatst.

Zoals ik reeds zei, heb ik niets te verbergen. Ik heb dan ook ter goeder trouw mijn site publiek gemaakt, want daar staat toch niks op dat niet gezien mag worden.
En ik was me er ook van bewust dat er mijn naam in staat. Jij weet ook dat je iemand zijn naam altijd wel ergens vindt, als je maar zoekt. Maar mijn naam was niet direkt zichtbaar in de thread.
Maar om zomaar hier mijn naam onder deze omstandigheden te vermelden, zonder te weten of ik werkelijk de code heb aangepast, lijkt mij niet gepast !
Nogmaals, ik ken niks van codes aanpassen, en ik heb er niks mee te maken.

Bedankt voor je taktvolle aanpak.

crahan

Originele post is aangepast met de correcte info.  Hopelijk lost dit voor jouw het probleem op.

Sylvester

Dank je wel.

Maar ik ben weer eens het slachtoffer van mijn eigen goedheid. Altijd mensen willen helpen en dan geraak ik zelf in de problemen.
Ach, eigenlijk is het geen probleem, er zijn ergere dingen in het leven dan het verspreiden van een gratis programmaatje met toelating van de (schijnbare) auteur. Hopelijk besef jij dat ook.

Sylvester

je mag natuurlijk wel altijd hier komen vertellen hoe het verhaal met de werkelijke dader afloopt .

crahan

‘k zal het in elk geval hier niet bij laten… verwacht in de komende dagen zeker een update van de situatie :)  (en jij hebt ondertussen alweer een leuk verhaal om aan de kleinkinderen te vertellen :D)

Sylvester

ik heb wel betere dingen te doen dan ‘s nachts om 3 uur mijn naam proberen te zuiveren van blaam.
Slapen bijvoorbeeld.
Allé, spons erover.

crahan

Joeri heeft een mail met excuses teruggestuurd.  Bij deze is voor mij de zaak opgelost :)

unSOUND

unSOUND [moderator] op 13 oktober 2005 #

En dat allemaal in 1 dag tijd…  

Jullie zouden slechte ambtenaren zijn…

:P

Sylvester

Héla, halve dag hé!

mcTim

mcTim op 22 december 2005 #

Misschien stom vraagje, maar is er al een oplossing gevonden voor het telemonitor probleem? Bij mij werkt ie ook niet meer sinds een paar dagen…

grtz

Converted

Converted op 23 december 2005 #

"mcTim"

Misschien stom vraagje, maar is er al een oplossing gevonden voor het telemonitor probleem? Bij mij werkt ie ook niet meer sinds een paar dagen…

grtz

Gegroet,

Heb reeds een mailtje gestuurd naar de maker ervan.
Het is een kwestie van tijd! Vermits Telenet bezig is met zijn Glijdende Telemetersysteem af te bouwen, zal dit wss voor in de loop van januari 2006 zijn.

Converted

Converted op 23 december 2005 #

"mcTim"

grtz

Gegroet,

Heb reeds een mailtje gestuurd naar de maker ervan.
Het is een kwestie van tijd! Vermits Telenet bezig is met zijn Glijdende Telemetersysteem af te bouwen, zal dit wss voor in de loop van januari 2006 zijn.

mcTim

mcTim op 24 december 2005 #

Okido, ik had al wel verwacht dat het aan dit nieuwe (terug oude) systeem zou liggen.
Dan wacht ik wel wat en zal ik het wel horen als er een nieuwe versie uitkomt.

Bedankt in ieder geval voor de reactie

wrongzOr

wrongzOr op 24 december 2005 #

hier heb ik dat soms maar is niet atlijd… dus jah

Jello

Jello op 07 januari 2006 #

Is die widget nog ergens te verkrijgen?

alles lijkt gewist

crahan

crahan op 27 januari 2006 #

Goed nieuws:

1) http://n00.be/widgets is terug (op een stabielere host)
2) TeleMonitor versie 1.3 is klaar en kan van de bovenstaande link gedownload worden.

Excuses voor de vertraging :/

Thomas

MacBoek

MacBoek op 21 april 2007 #

Waarom geeft de telemonitor alleen mijn upstream-verkeer weer? :s

Over dit topic

Gestart op 22 september 2005 door Spongebob

Laatste reactie door MoNdO GeNeRaToR

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen