One More Thing » Community » Forum » Pro » Web ontwikkeling » Tekst valt weg op iPad / iPhone

Tekst valt weg op iPad / iPhone

AppleFlap

AppleFlap op 06 januari 2012 #

Hi allemaal,

Lang geleden dat ik op dit forum actief ben geweest..

Ik heb recentelijk een website gemaakt voor een bedrijf dat trainingen op het gebied van voeding en energie verzorgt voor bedrijven.

Echter, op de twee vervolgpagina’s (werkgever & werknemer) valt op de iPad / iPod een deel van de tekst weg. Ik weet hoe het komt, namelijk door de navigatie aan de rechterkant.

Iemand een idee hoe ik de navigatie kan aanpassen, maar dan alléén wanneer de website bezocht wordt met een mobiel (of iOS-)apparaat? (edit: ik wil hem dan graag horizontaal maken voor dit soort apparaten)

Website is te vinden op: http://www.companyfood.nl/ (en dan doorklikken naar werkgever óf werknemer).

Als iemand tips kan geven; graag!

- Wouter

pim939

pim939 op 07 januari 2012 #

ik heb niet veel verstand van website’s bouwen, maar kan je dat balkje niet gewoon vastzetten op een vaste plek (dus niet aan het einde van het scherm) zetten? of is dat te ingewikkeld?

W0utR

W0utR op 08 januari 2012 #

In jouw geval kan je dus gewoon de div met de content wat kleiner maken aan de hand van media queries

<br />
@media only screen and (max-device-width: 1024px) and (orientation:portrait) {<br />
   .content {<br />
      width: ...px;<br />
   }<br />
}<br />
@media only screen and (max-device-width: 1024px) and (orientation:landscape) {<br />
   .content {<br />
      width: ...px;<br />
   }<br />
}<br />

En dan natuurlijk de nieuwe breedte invullen, dus je gaat even moeten kijken hoe breed dit moet zijn op de iPad.
Hetzelfde kan je doen voor de iPhone

AppleFlap

AppleFlap op 10 januari 2012 #

Thanks Wouter! Zo’n antwoord zocht ik :-)!

Grt
Wouter

Over dit topic

Gestart op 06 januari 2012 door AppleFlap

Laatste reactie door AppleFlap

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen