One More Thing » Community » Forum » iOS Software » Sync (iTunes & iCloud) » Synchroniseren via iCloud lukt maar niet

Synchroniseren via iCloud lukt maar niet

Kristallix

Kristallix op 14 januari 2013 #

Ik ben in bezit van iPad, iPhone en iMac. Ik heb keurig een iCloud account aangemaakt met de gedachte dat als ik bv.via iCall een afspraak maak het dan ook op alle apparaten zichtbaar is. Dat laatste is niet het geval, ook niet als ik via een kabel synchroniseer. Onder instellingen-iCloud heb ik natuurlijk de nodige applicaties aan gezet en op iTunes staat ook keurig dat dit allemaal via iCloud wordt gesynchroniseerd. Dat betekent dat om een voor mij volkomen onduidelijke reden het synchroniseren via de cloud niet werkt. Op de site van Apple staat een prachtige video zoals het zou moeten werken, maar helaas. Wie kan mij hier uit de brand helpen? Ik surf me al de gehele morgen te pletter, maar nergens nog een antwoord gevonden. HELP!!

tarun

tarun op 16 januari 2013 #

Probeer eens om uit te loggen in iTunes en dan weer in te loggen. Soms helpt dat.

Kristallix

Kristallix op 16 januari 2013 #

Werkt helaas niet. Ik snap er werkelijk helemaal niets van. Normaal gesproken zou bij bv. het inkloppen van een afspraak in iCal dit ook zichtbaar moeten zijn in de andere apparaten. Dit werkt niet en heeft nog nooit gewerkt. Ik hoop op de gouden tip.

tarun

tarun op 16 januari 2013 #

Kan je alleen vertellen dat ik vooral Google Calendar gebruik. Dat synchroniseert prima.

Werkt de synchronisatie wel als je een afspraak rechtstreeks invoert in iCloud?

Kristallix

Kristallix op 16 januari 2013 #

Als ik een afspraak in de Cloud maak dan werkt het allemaal perfect. Dus werkt het maar naar één richting. Enig idee hoe ik tweerichtingsverkeer krijg. Alvast dank voor je moeite.

Kristallix

Kristallix op 18 januari 2013 #

Heeft iemand eventueel een ander kanaal waar ik advies kan inwinnen? Zou een appstore (kosteloos) behulpzaam zijn? Ik heb daar geen ervaring mee. HELP!

tarun

tarun op 18 januari 2013 #

Een Apple Store heeft Geniussen die je helpen. Andere Apple-winkels kunnen het soms ook. Verder kan je proberen te bellen met Apple, maar dat vergt wat meer vasthoudendheid als je geen Apple Care hebt bijbesteld.

Over dit topic

Gestart op 14 januari 2013 door Kristallix

Laatste reactie door tarun

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen