One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Games » Steam start niet op.

Steam start niet op.

waltapple

waltapple op 16 maart 2012 #

Hallo.

Ik heb 3 dagen Steam op mijn iMac 21,5″ kunnen gebruiken en nu zegt die opeens de volgende foutmelding:

Steam start dus helemaal niet meer op en geeft gelijk deze foutmelding.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

ik zit op Mac OSX Lion 10.7.3.

Bento

Bento op 16 maart 2012 #

zegt die opeens de volgende foutmelding?

Kijk eens bij Forceer stop of steam daar al bij staat.

waltapple

Nee daar staat die niet, als ik op het Steam logo in mijn programma’s map klik -waar die het eerst deed- krijg ik gelijk die melding.

Bento

Bento op 16 maart 2012 #

Die.

waltapple

?

Macinzon

Macinzon op 16 maart 2012 #

Heb je misschien onlangs je OS X geupdate? Probeer anders is Steam opnieuw te installeren, is zo gebeurd.

waltapple

Uhm nee ik had 10.7.3 al toen in Steam voor het eerst installeerde.
Maar als ik het opnieuw installeer ben ik alles kwijt?

Kirrid

Kirrid op 16 maart 2012 #

Heb sinds begin deze week het zelfde probleem inclusief errorcode, dan weet je in ieder geval dat je niet de enige bent. (;

Ik heb Steam al geprobeerd opnieuw te installeren, maar dan veranderd de errorcode in 0xbfffe038.

Het schijnt allemaal iets te maken te hebben met tijdelijke bestanden van Steam op de harde schijf. Ik heb me er alleen nog niet in verdiept hoe ik die er af moet krijgen… (:

waltapple

waltapple op 17 maart 2012 #

Hmmm raar. Ik kan trouwens de Bibliotheek wel vinden en als ik dan naar Application Support (in de bibliotheek)  ga waar de map “Steam” moet staan, staat die er daar helemaal niet. Dat vond ik ook al raar..

Macinzon

Macinzon op 17 maart 2012 #

Dat is heel raar inderdaad, want juist in die folder staan al je spelletjes bestanden van Steam. Je kan trouwens Steam herinstalleren zonder dat je alles kwijt bent (al je files met je spelletjes blijven opgeslagen, maar als je natuurlijk HEEL Steam met alle spelletjes opnieuw wil installeren moeten die ook weg). Gewoon Steam eraf gooien en opnieuw installeren.

Yggdrasil

Yggdrasil op 17 maart 2012 #

Vreemd, is dat niet gewoon omdat Steam in de achtergrond draait en je het niet 2x kunt starten? “A steam Engine Instance already exists”. Kijk eens bij ‘Activeitenweergave’ of Steam daar niet tussen staat.

Als je de boel deïnstalleert ben je niks kwijt overigens, Steam werkt ook met een Cloud-systeem.

waltapple

Nee bij activiteitenweergave staat die ook niet, ik zal even proberen Steam opnieuw te installeren ookal moet ik dan de server (3GB) helemaal opnieuw downloaden..

Kirrid

Kirrid op 17 maart 2012 #

De Steam map in Application Support bestaat gewoon hoor. :sarcastic: Mac OS verbergt alleen een berg mappen. Gewoon in finder even shift+cmd+g indrukken en dan zet je in het balkje: ~/Library/Application Support/

Maar, ik heb het probleem bij mij al weten op te lossen. Wat ik gedaan heb is Steam even opnieuw downloaden en de oude Steam app overschreven in programma’s. Vervolgens heb ik de computer opnieuw opgestart en nu werkt het weer. Hopelijk werkt dit voor jou ook. :smile:

waltapple

Kirrid op 17 maart 2012

Maar, ik heb het probleem bij mij al weten op te lossen. Wat ik gedaan heb is Steam even opnieuw downloaden en de oude Steam app overschreven in programma\’s. Vervolgens heb ik de computer opnieuw opgestart en nu werkt het weer. Hopelijk werkt dit voor jou ook. :smile:

Thanks! Dit heb ik gedaan en Steam werkt weer volledig! Kan alleen de map Steam nog niet vinden in de Library, want dan zegt die dit:

En die zou ik wel graag willen vinden voor de Addons.

Kirrid

Kirrid op 17 maart 2012 #

Top! :thumbsup:

Maar vreemd dat die de map niet kan vinden… Bij mij staat het systeem overigens ook gewoon op Nederlands dus daar zal het niet aan liggen. De volledige locatie is trouwens: /Users/username/Library/Application Support
En dan moet je username uiteraard even vervangen met de username op je mac… Maybe dat het dan wel werkt. :slant:

waltapple

waltapple op 19 maart 2012 #

Daar staat de map Steam dus ook niet, kijk maar:

waltapple

waltapple 2 jaren geleden #

Kan iemand mij helpen om die map te vinden? Dat zou ik namelijk erg handig vinden!

Over dit topic

Gestart op 16 maart 2012 door waltapple

Laatste reactie door waltapple

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen